Pericol de moarte pentru bicicliști, în Brădet!

Trotuarele recent refăcute, de pe mai multe străzi din Zalău, au ajuns să constituie un subiect intens discutat pe rețelele de socializare. De la calitatea lucrărilor, care în multe locuri lasă de dorit, până la aspectul general, aceste trotuare au, în multe locuri, neajunsuri și chiar greșeli de execuție. Cu siguranță, în cazul celor finalizate, ele ar fi arătat altfel dacă lucrările ar fi fost corect proiectate și executate, respectând niște norme care să confere investiției siguranță, un aspect plăcut și uniform, dar și durabilitate. Așezarea bucăților din piatră în nisip este o greșeală, iar rezultatele, la doar câteva săptămâni de la finalizarea unor porțiuni de trotuare sunt așa cum le știți. Mai mult decât atât, lucrările au fost întrerupte de peste o lună, pe toată strada Gheorghe Doja, la intrarea/ieșirea din municipiu; de la han și până la Biserica Sfântul Ștefan, strada este un nesfârșit șantier acoperit cu resturi de materiale, mizerie, noroi, materiale de construcție ce urmează a fi folosite, dar lăsate acum pe marginea drumului. Toate acestea în condițiile în care Primăria spune că lucrările au fost reluate de… zece zile. Lucru neadevărat, iar de aceasta se poate convinge orice zălăuan care urcă ori coboară pe strada Gheorghe Doja, acolo unde în multe locuri, pentru a-ți continua traseul, trebuie să ajungi în mijlocul drumului. Trotuarele, deși finalizate pe partea dreaptă (urcare) arată în multe locuri dezamăgitor.

Pistele de biciclete care vă bagă în spital sunt gata!

Dincolo de toate aceste neajunsuri, unele trotuare finalizate recent reprezintă, fără nicio exagerare, un pericol de moarte pentru bicicliști. Exemplul cel mai clar răsare tot în Brădet, pe trotuarul de pe partea dreaptă (sensul de urcare) acolo unde, așa cum se poate vedea în fotografie, canalul a fost ocolit și împrejmuit cu o bordură sănătoasă, în loc să fie ridicat la nivel, așa cum ar fi fost firesc. Nu are rost să discutăm de vreun aspect legat de estetică sau simetrie, toate acestea ies din calcul atunci când, printr-o asemenea lucrare, se discută deja de un pericol de moarte pentru cei care vin cu bicicleta pe pista special destinată lor. Dacă cei care au proiectat acest trotuar nu cunosc legile fizicii și nu  s-au gândit ce i se poate întâmpla unui biciclist care coboară (ori urcă) și ajunge cu roata bicicletei în această groapă, nici cei care au executat lucrarea nu au raportat această aberație aducătoare de tragedii, autorităților. Astfel încât lucrarea arată așa cum o puteți vedea. Tot ceea ce putem să vă spunem este să dați dovadă, atât cât puteți, de mare atenție atunci când circulați cu bicicleta pe acest trotuar! Dacă vă gândiți cumva să coborâți cu viteză pe această pistă, opriți-vă și coborâți, la propriu, de pe șaua bicicletei, înainte să se întâmple o nenorocire! Situații aberante, legate tot de pistele de biciclete, pot fi întâlnite și pe strada 22 Decembrie 1989 (fostă Crasnei) acolo unde stâlpii “răsar” unul câte unul în fața biciclistului. Iar aceste două cazuri nu sunt singurele în Zalău. Revenind la situația extrem de gravă din Brădet, dacă se întâmplă un accident din această cauză – iar un accident produs astfel nu poate fi unul minor ci, mai mult ca sigur, unul deosebit de grav – reprezentanții Primăriei Zalău trebuie să fie pregătiți să răspundă în procent de sută la sută având în vedere această situație care, de fapt, nici nu mai are nevoie de vreun comentariu suplimentar.

 

Alte articole

7 Thoughts to “Pericol de moarte pentru bicicliști, în Brădet!”

  1. Anonim

    Lucrare marca PSD. Spaga, furt de materiale = calitate proasta.

  2. Anonim

    Daca vii cu viteza.medie si nu vezi ( iar noaptea elsansele.sa vezi sunt minime), da, esti in pericol.de moarte. Cred ca doar un retardat nu si poate imagina ce se intampla.daca ajungivu bicicleta, in mers fiind, intr o asemenea nenorocire de capcana. Cel putin 3-5 metri est proiectat si,cel mai probabil,direct cu capul de pietre!

  3. Anonim

    Fereasca Dumnezeu!!!?????

  4. Anonim

    Lucrările nu trebuie să fie recepționate? Dacă nu a fost luată șpagă se remediază

  5. Anonim

    De ce presupuneti ca partea rosie colorata a trotuarului e pista bicicleta?
    Pistele de biciclete sunt, in primul rand, semnalizate ca atare. In al doilea rand, pentru a fi eficiente trebuie amenajate pe partea carosabila, nu pe trotuare. Inca, in anul 2020, in Zalau, nu exista 1 km pista de biciclete. Daca bine stiu, multe din aceste lucrari sunt facute cu bani ue, nu stiu ce se raporteaza in acte, dar in realitate piste de biciclete in acest oras nu exista.

  6. Anonim

    Ai dreptate,20 51.Unor locatari carora aceste asa zise piste le-au „mancat ” locurile de prcare li s-a spus ca de fapt sunt asa de chichi cu rosu c-asa vrea Europa.Dar nu se stie exact ce statut au.

  7. Anonim

    Veterinarul se grabeste sa ajunga la imas .

Leave a Comment