Modernizarea gării din Zalău, o investiţie care aşteaptă retuşuri

Cetăţenii care ajung la gara din Zalău pentru a călători cu trenul trebuie să fie precauţi în ceea ce priveşte accesul la linia de tren. Chiar dacă în noua gară, modernizată recent cu fonduri europene, au fost investiţi peste 26 de milioane de lei reprezentând lucrări de modernizare, călătorii sunt nevoiţi să caute „locul” prin care se face accesul pentru a ajunge la tren. Şi asta din cauza faptului că, nu odată, pasajul a fost blocat.

Călătorii care ajung de voie sau de nevoie în gara din Zalău, după o simplă privire a împrejurimilor, vor rămâne suprinşi de modul în care arată acum noua clădire. Băncile, rondourile cu flori, grupurile sanitare moderne inclusiv pentru persoanele cu dizabilităţi, afişajul electronic privind circulaţia trenurilor, dar şi curăţenia din staţia CFR Zalău îţi atrag atenţia pentru câteva secunde. Asta în situaţia în care se ştie cum a fost înainte acolo, deşi „prezentul”, cu toate modernizările, ar trebui să fie normalitatea într-o societate adevărată. După o simplă privire, călătorul poate vedea în moderna sală de aşteptare aparate de tip „info touch” pe care, practic, chiar dacă doreşte să le folosească pentru a afla informaţii… nu le poate. Nu ştie nimeni să-i spună de ce, însă la investiţia destul de „zdravănă” şi având în vedere faptul că lucrările prevăzute în proiectul finanţat cu bani europeni s-au încheiat în august 2014, totul ar trebui să funcţioneze ca pe „roate”. Tot printre „lacunele” lucrărilor finalizate în gara din Zalău, remarcate de călători, se numără şi blocarea accesului în pasajul care face legătura la liniile de tren, fapt sesizat şi la adresa redacţiei noastre. De multe ori, călătorii sunt nevoiţi să găsească altă cale de acces, fiind de altfel o problemă pentru cei care circulă ocazional cu trenul, respectiv pentru cei care nu cunosc gara din Zalău.

Pentru a veni în sprijinul cetăţenilor, cu privire la cele două aspecte semnalate, am solicitat biroului de presă Căi Ferate Române SA (CFR) date cu privire la investiţia realizată şi la lucrările nefinalizate. Potrivit CFR, privind accesul călătorilor în pasaj am fost informaţi că ” a fost blocat în cursul zilei de sâmbătă, 30 august 2014, pentru remedierea unor neconformităţi constatate de comisia de recepţie a lucrărilor de modernizare a staţiei de cale ferată”, iar referitor la infotouch-urile care nu pot fi utilizate am fost informaţi că „aceste aparate sunt în perioadă de probe şi verificare, perioadă în care se fac şi notificări pentru deranjamentele sesizate şi semnalate sau înregistrate în timpul funcţionării”.

Investiţia – una binevenită

Conform CFR, valoarea investiţiei privind lucrările de modernizate a gării din municipiul Zalău este de 26.848.119 lei, fără TVA, din care 85 la sută fonduri nerambursabile din Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR) şi 15 la sută cofinanţare din bugetul de stat. Perioada derulării lucrărilor a fost între 14 martie 2012, data ordinului de începere şi 22 mai 2014 – data recepţiei la terminarea lucrărilor, la care s-a adăugat o perioadă de 90 zile stabilită de către comisia de recepţie pentru remedierea neconformităţilor constatate la data întocmirii procesului verbal de recepţie la terminarea lucrărilor. În perioada următoare printre lucrările care se vor derula în gara din Zalău se numără desfiinţarea organizării de şantier, readucerea terenurilor afectate de lucrări la starea iniţială, dar şi realizarea unei intersecţii a căilor rutiere în zona staţiei CFR constând în lărgirea părţii carosabile şi amenjarea unui sens giratoriu.
În opinia multor cetăţeni, investiţia de la gara din Zalău este una binevenită, însă totul ar trebui făcut până la capăt. „E binevenită investiţia, însă nu pot să-mi explic de ce la noi în România, atunci când se realizează lucrări de modernizare sau de care or fi, de ce nu se face totul până la capăt aşa cum trebuie. Chiar dacă îs bani europeni, până la urmă, tot noi îi plătim din buzunarele noastre”, a declarat un cetăţean aflat pe peronul gării.

8 Thoughts to “Modernizarea gării din Zalău, o investiţie care aşteaptă retuşuri”

  1. puiu

    Lucrari de mantuiala ! ex. in sala de eliberare a biletelor gresia parca este pusa cu furca! si altele descoperiti dumneavoastra!

  2. Anonim

    Pentru CÂȚI CĂLĂTORI/ZI au fost cheltuiți 26.848.119 lei, fără TVA?

  3. LML

    Oferta serioasa de locuri de munca!
    Suntem deja un fenomen in extindere, pentru ca oamenii se conving zilnic de seriozitatea noastra! Oferim din start contract legal si dovada platii! Am trimis deja si primele castiguri! NU e MLM si NU e joc piramidal! Lucrati lejer 3 ore pe zi si castigati 300 dolari lunar, ca operator online! Pentru detalii, trimiteti textul
    ”Info” la adresa de email: contact_afaceri@yahoo.com

  4. LIVIU

    Oferta locuri de munca legale!
    Tot mai multi oameni lucreaza acum cu noi, convinsi de seriozitatea noastra! Contract legal si oferit imediat! Dovada platii! Au fost trimise deja primele castiguri! NU e vorba despre joc piramidal sau despre MLM! Lucrati ca operator online, 3 ore pe zi, si incasati 300 dolari lunar! Pentru mai multe detalii, trimiteti textul ”Info” la adresa de email: modan_liviu@yahoo.com

    1. Anonim

      Tocmai cu asta încep toți ESCROCII, că sunt „serioși”. Iar proștii n-au decât să vă cadă în capcană!

  5. Anonim

    Din cate gari am vazut eu, cea din Zalau este prima care nu are linia 3. Pe panourile de afisas apare linia 1, 2, apoi linia 4. Cine poate sa imi explice logica e tare frate.

  6. Anonim

    Ioane, aveți voi nevoie urgent de tratament la cap!

  7. Anonim

    tunelel ala e deschis doar cand vreau ei de multe ori trebuie sa ocolesti

Leave a Comment