Lovitură pe piața auto: se reintroduce “taxa de poluare” pentru automobile

Este vorba despre taxa prin care proprietarii de maşini plăteau proporţional cu gradul de poluare al maşinii.

Preşedintele Adiminstraţiei Fondului de Mediu a dezvăluit că se lucrează la reintroducerea acestei taxe, fiind posibil ca aceasta să fie gata chiar anul acesta. 150 milioane de euro pe an, atât aduna în buget Administraţia Fondului de Mediu din taxa de timbru încasată de la şoferi.

Din banii respectivi, insituţia finanţa programul Rabla, atât pentru maşini clasice, cât şi pentru maşini electrice. Şi tot de acolo se finanţau alte proiecte de mediu. Anul acesta, însă, bugetul a rămas fără aceste sume, după eliminarea timbrului de mediu.

Odată scăpaţi de taxă, românii au adus şi mai multe maşini second-hand din import. Sute de mii de autoturisme din vestul Europei au fost aduse în ţară în primele nouă luni ale anului, cu 70 la sută mai mult faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Iar estimările sunt că până la final de an vom ajunge la 500.000 de maşini la mână a două importate.

Potrivit reprezentanților Administrației de Mediu, un procentaj de 71 la sută din autoturismele înmatriculate anul trecut aveau peste 10 ani vechime, ceea ce reprezintă o provocare în special pentru calitatea aerului din orașe.

Pe de altă parte, Senatul a adoptat, în ședința de marți, Ordonanța de Urgență 52/2017 privind restituirea taxei auto, prin care se reglementează restituirea pe cale administrativă, la cerere, a sumelor reprezentând taxa specială pentru autoturisme și autovehicule, taxa pe poluare pentru mașini, taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule și timbrul de mediu.

Prin acestă Ordonanța se prevede restituirea pe cale administrativă, la cerere, a sumelor de bani reprezentând taxa specială pentru autoturisme și autovehicule, taxa de poluare pentru autovehicule, taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule și timbrul de mediu pentru autovehicule, actualizate cu dobânda prevăzută în Codul de procedură fiscală, calculate de la momentul achitării taxei până la momentul restituirii efective.

Actul normativ are în vedere necesitatea armonizării legislației naționale cu hotărârile Curții de Justiție a Uniunii Europene și evitarea posibilei declanșări a unei acțiuni în constatarea neîndeplinirii obligațiilor de stat membru al UE.

Beneficiarii acestei ordonanțe sunt contribuabilii care au achitat taxa specială pentru autoturisme și autovehicule, conform Legii 571/2003 privind Codul fiscal, taxa pe poluare pentru autovehicule, prevăzută de OUG 50/2008, aprobată cu modificări prin Legea 140/2011, taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, prevăzută de Legea 9/2012, și timbrul de mediu pentru autovehicule, prevăzut de OUG 9/2013, aprobată cu modificări prin Legea 37/2014.

De prevederile Ordonanței vor beneficia contribuabilii cărora nu li s-au restituit banii până la intrarea în vigoare a acestei ordonanțe și care vor solicita restituirea în scris organului central fiscal competent, până în 31 august 2018.

4 Thoughts to “Lovitură pe piața auto: se reintroduce “taxa de poluare” pentru automobile”

  1. jack

    azi sa iti faci programare la rar iti vine randul prin ianuarie…deci peste 3 luni…nr rosii din parti…plus ca pe atunci bolnavii vor introduce o noua taxa de inmatriculare pe romanii cei bogatii…deci ideea principala ramane tot bulgaria….in urma cu 2 ani mi- am vandut masina si a trebuit sa scad din pret taxa de inmatriculare…acuma cand o sa imi vind masina va trebui din nou sa pierd la pret din cauza statului roman….pentru ca niste idioti la ministere se schimba ca si izmenele si fiecare care vine trebuie sa isi etaleze prostia pe banii mei….in plus cand am avut masina pe bulgaria vrea sa spun ca am stat foarte linistit…. circuland perefect legal

  2. Mihai

    Daca tot vor sa ne luam masini Euro 5 /6 / sau electrice sa ne dea si bani ca sa ne permitem asa ceva , nu tot romanul isi permite o masina noua ca si cei din parlament.

  3. STRONG

    PERFECT DE ACORD PLATESI DACA POLUEZI , REGULA DE BUN SIMT ORIUNDE IN LUMEA ASTA, ITI TREBUIE MASINA STRANGE LA CIORAP DACA TOCMAI TE-AI DAT JOS DIN CARUTA SI VREI MASINA DE SUTE DE CAI PUTERE SI CILINDREE DE TIR SA-TI PLIMBI FUFA PRIN ORAS , SA MAI BAGI O PLECARE IN TROMBA DE LA CEAS ETC. , CEI CU VANZARI DE MASINI NOI TREBUIE SI EI SA INVETE SA SE ADAPTEZE LA VENITURILE ROMANILOR CA SI OFERTA DE MASINI.

  4. Anonim

    Corect cel de mai sus.dar asa cum zici tu poluezi si platesti.pentru asta cel mai simplu ar fi sa bage taxa in combustibil.eu imi folosesc calu’numai in weekend,mi se pare o prostie sa-l „deranjez”ca sa umblu prin satu nost de tri kilometri.este autobus si picioare pentru asta.si atunci de ce sa platesc ca si aia care ma gazeaza zi de zi ca-si plimba fufele la ceas?si da,cei care vand masini noi tre sa fie mai atractivi.nu-i normal sa-ti iei un logan pe credit de 10 ani si sa platesti doua masini!!!!!!!!!!#

Leave a Comment