Le-ai oferit sprijin când ţi-au cerut votul? Apelează şi tu la ei, când ai nevoie.

 

Aşa cum prevede Legea 96 din 2006 (republicată) privind statutul deputaţilor şi senatorilor din România, „Deputaţii şi senatorii sunt reprezentanţi aleşi ai poporului român, prin care acesta îşi exercită suveranitatea, în condiţiile prevăzute de Constituţie şi de legile ţării. În exercitarea mandatului deputaţii şi senatorii sunt în serviciul poporului.

Unul din principiile de bază care guvernează statutul şi activitatea senatorilor şi deputaţilor, este Principiul interesului naţional, poate cel mai important dintre toate. Deputaţii şi senatorii au îndatorirea de a acţiona în interesul întregii naţiuni şi al locuitorilor din circumscripţiile electorale pe care le reprezintă, respectiv al cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale. Mulţi dintre sălăjeni nu ştiu, sau nu sunt interesaţi de faptul că un parlamentar, nu se află în camera deputaţilor sau senat doar pentru a iniţia discuţii, a vota, sau pentru a participa la delegaţii. Parlamentarii pe care i-am ales, şi care atunci când au avut nevoie de sprijin prin votul nostru, au datoria de a răspunde „prezent” în faţa oricărei solicitări venite din partea cetăţenilor pe care îi reprezintă, fireşte, solicitări importante, pertinente, şi care întră în raza lor de competenţă, sau cel puţin solicitări pentru care îşi pot exprima o părere sau o eventuală soluţie.

Aceştia sunt obligaţi să răspundă problemelor cu care cetăţenii vin înaintea lor, şi care îşi pot găsi un răspuns în activitatea parlamentarilor. Deputaţii şi senatorii organizează în cadrul birourilor parlamentare din circumscripţia electorală activităţi specifice relaţiilor publice şi audienţelor acordate cetăţenilor. Deputaţii şi senatorii pot acorda audienţe cetăţenilor şi în alte circumscripţii electorale decât cele în care au fost aleşi, în cadrul altor birouri parlamentare, la solicitarea titularilor acestora sau în alte spaţii publice corespunzătoare. Deputaţii şi senatorii se pot adresa în scris, prin intermediul birourilor parlamentare, organelor administraţiei publice centrale şi locale, pentru a transmite sau a se informa asupra solicitărilor şi petiţiilor cetăţenilor din circumscripţiile electorale în care au fost aleşi, pentru rezolvarea, în conformitate cu prevederile legale, a problemelor acestora sau pentru a obţine informaţii cu caracter public necesare exercitării mandatului.Organele administraţiei publice centrale şi locale sunt obligate să răspundă în termen de 30 de zile de la primirea solicitărilor scrise ale deputaţilor şi senatorilor. Pentru probleme urgente, cu caracter special şi care nu pot aştepta o programare în audienţă sau un răspuns prin poştă sau email, parlamentarii pot fi contactaţi telefonic.

Camera Deputaţilor şi Senatul ne-au pus la dispoziţie, prin birourile de presă, numerele de telefon de serviciu ale senatorilor şi deputaţilor sălăjeni: senator Pop Gheorghe– telefon: 0734.339122, senator Vegh Alexandru – tel: 0737.010.365, deputaţii  Nosa Iuliu – 0726.200.540, Bode Lucian Nicolae – tel. 0733.558.211, Taloş Gheorghe Mirel – 0723.194.485, Seres Denes – 0722.251.381.

Adresele de e-mail dar şi cele poştale, precum şi numerele de telefon ale persoanelor de contact, pot fi găsite pe site-urile oficiale ale Senatului şi Camerei Deputaţilor.

Alte articole

3 Thoughts to “Le-ai oferit sprijin când ţi-au cerut votul? Apelează şi tu la ei, când ai nevoie.”

  1. Anonim

    Am aplelat si eula ei, drept urmare a articolului, sa-i testez. Bode si Talos nu raspund.Mai incerc!

  2. Anonim

    Verificati cate cabinete parlamentare functioneaza la program. In afara de pop, tati is in Vacanta.

  3. Anonim

    Pop sa va spuna ce?

Leave a Comment