Haos în transportul judeţean

Haos în transportul judeţean

În pofida faptului că beneficiarii serviciilor judeţene de transport sunt dezavantajaţi, mai marii judeţului spun că nu pot lua măsuri. Preşedintele Consiliului Judeţean Sălaj, Tiberiu Marc admite că în judeţ este dezordine în ce priveşte transportul între diferite localităţi, dar susţine că deocamdată nu se poate face nimic. Asta, până în anul 2013, când va fi modificat regulamentul şi se vor introduce noi reguli, diferite de cele de acum, privind deficienţele actuale. Mai precis, dacă un operator va renunţa la un traseu, această rută va fi încredinţată unei alte firme, care deserveşte o parte din traseul rămas fără transportatori.

Discuţiile referitoare la transportul de persoane din judeţ, iscate ieri, în cadrul şedinţei CJ, nu sunt de ieri de azi. Aleşii judeţului au semnalat în repetate rânduri că sălăjenii s-au confruntat de nenumărate ori cu situaţii în care operatorii din judeţ nu au respectat orarul, staţiile sau rutele stabilite. Livia Chende s-a arătat revoltată de haosul din judeţ şi a făcut cunoscut faptul că deşi operatorul de transport care asigura legătura între Bălan şi Zalău a emis abonamente pentru călători, a renunţat la traseu, fără a-i înştiinţa pe beneficiari.

În replică, preşedintele CJ, a explicat că argumentele operatorului ar fi legate de nerentabilitatea traseului. Pentru rezolvarea situaţiei ivite, fie este reluată licitaţia traseului, fie o altă firmă din zonă, îşi prelungeşte ruta. Cosmin Vlaicu, secretar al judeţului, a avertizat că, potrivit procedurilor legale, niciun operator de transport nu poate abandona un traseu, peste noapte, ci după 60 de zile de la notificarea acestei schimbări. În acest interval se ia legătura cu primăriile, şi se optează fie pentru prima variantă, fie pentru cea de-a doua (licitaţie, sau prelungirea traseului).

Cum atitudinea grupului de consilieri UDMR a fost tranşantă faţă de firma ce transporta călători între Bălan şi Zalău (respectiv au precizat că nu votează proiectul de hotărâre privind aprobarea actualizării programului de transport public de persoane, prin curse regulate, pe perioada 2008-2013), s-a propus, în final, de către Ioan Abrudan ca pe viitor, să fie protejate comunităţile, nu firmele. Este inadmisibil să lăsăm trasee fără transportatori, chiar dacă acestea sunt nerentabile, pentru că vor avea de suferit comunităţile. Ar trebui ca rutele de transport să fie licitate la pachet, astfel încât traseele nerentabile să fie amestecate cu cele rentabile.

Leave a Comment