Care sunt simptomele unui EGR defect și cum se defectează acesta?

Supapa EGR este un element conceput pentru recuperarea şi recircularea gazelor de eşapament prin colectorul de admisie, pentru a reduce emisiile de oxid de azot. Montată în principal pe vehiculele diesel, supapa EGR este activa atunci când vă aflaţi la turaţii reduse, deoarece aici sunt cele mai mari emisii de oxid de azot. Există mai multe simptome ale unui EGR defect pe care ar trebui să le iei în calcul și la care ar trebui să fii atent.

Simptome EGR defect:

  • Becul motorului sau becul de avertizare pentru gazele de eşapament se aprinde
  • Probleme de pornire şi putere limitată a motorului
  • Motorul intră în programul de urgenţă
  • Vehiculul se mişcă sacadat în timp ce conduceţi
  •  Fum puternic, de culoare închisă, la încărcare maximă
  • Consum crescut de combustibil
  • Se măsoară în atelier: creşterea conţinutului de oxid de azot în măsurarea gazelor de eşapament, cod de eroare în memoria de eroare

Care sunt consecinţele unei supape EGR defecte?

Dacă supapa EGR se defectează, aceasta nu cauzează probleme majore automat şi imediat. Cu toate acestea, de îndată ce mai devreme sau mai târziu pot apărea deteriorări ale filtrului de particule, precum şi contaminare suplimentară în galeria de admisie şi supapele de admisie. Ar trebui să acţionaţi totuşi rapid atunci când apar primele probleme.

Evită sau întârzie o defecţiune a supapei EGR

Funcţionarea pe distanţe scurte îţi deteriorează motorul, acest lucru se aplică şi recirculării gazelor de eşapament. Dacă motorul atinge rareori temperatura optimă de funcţionare în timpul călătoriilor reziduurile şi vaporii de ulei se instalează mai uşor în supapa EGR şi duc la cocsarea mai repede. Soluţia este simplă: călătoriţi ocazional pe distanţe mai mari.

Ca măsură preventivă, supapa EGR poate fi curăţată. O posibilitate este să adaugi curăţătorul supapei EGR la realimentare. Cu toate acestea, producătorii de agenţi de curăţare subliniază în mod explicit natura preventivă a acestei măsuri. Dacă supapa EGR este complet cocsată sau dacă unitatea de comandă a motorului este pornită, nu este posibilă schimbarea supapei EGR.

Citește și – Simptomele distribuției sărite de la punct, uzată sau ruptă

Care sunt cauzele unei supape EGR defecte?

  •         Particulele de funingine din fluxul de gaze de eşapament fac ca interiorul supapei EGR să se încarce în timp. Problemele sau defecţiunile tipice ale supapelor EGR afectează cablurile, garniturile, furtunurile şi interiorul supapei. Ca urmare, supapa nu se mai deschide şi se închide corect şi cantitatea corectă de gaze de eşapament nu este adăugată la combustie.
  •         În timp ce la modelele anterioare supapa de recirculare a gazelor de eşapament durează de obicei durata de viaţă a maşinii, există acum un număr tot mai mare de defecte la supapa de recirculare a gazelor de eşapament pe unele modele. Mai ales după o actualizare de software în unele vehicule diesel, problemele sunt mai frecvente. Ratele de recirculare a gazelor de eşapament au fost crescute, motiv pentru care supapele EGR din unele vehicule se murdăresc după un timp foarte scurt.
  •         altă cauză a murdăriei (foarte timpurii) a sistemului de recirculare a gazelor de eşapament poate fi pierderea de ulei în chiuloasa sau zona turbocompresorului. Vaporii de ulei produşi în timpul arderii pot provoca cocsarea supapei EGR foarte repede.

De regulă, cu cât vehiculul este mai tânăr, cu atât ar trebui să fie mai intensă căutarea cauzei unei supape EGR murdare. În caz contrar, defecţiunile vor reapărea în curând. Simptomele EGR-ului defect ar trebui tratate încă de când apar.

Informatii oferite de mecanicii service-ului AUTO VROM BRASOV.