Spitalul Judeţean a lansat un proiect-pilot pentru a descuraja fenomenul şpăgii

Prezentă la Zalău, sâmbătă, 14 iulie, pentru a participa la workshop-ul „Rețele Europene de Referință” organizat de Centrul NoRo, ministrul Sănătăţii, Sorina Pintea, a vizitat şi Spitalul Judeţean de Urgenţă din municipiu, prilej pentru a afla despre un proiect prin care unitatea medicală îşi propune să descurajeze fenomenul şpăgii.
La iniţiativa Serviciului Reprezentantul Pacientului, în secţiile SJU Zalău au vor fi amplasate urne în care pacienţii sau aparţinătorii vor pune face donaţii. „Prin acest proiect ajutăm şi personalul medical, pentru că, la urma urmei, cred că niciunui medic nu îi place să îi fie pusă în balanţă vocaţia cu dimensiunea plicului, cred că niciunei asistente nu îi place să i se spună că dacă i s-ar fi dat mai mulţi bani ar fi avut mai multă grijă de bolnav. Aşa că, dacă o persoană chiar este mulţumită de serviciile care i se oferă, are la îndemână o posibilitatea elegantă, corectă”, a declarat dr. Liliana Neaga, managerul SJU Zalău.

„În acţiunile noastre, în discuţiile cu pacienţii apare mereu discuţia micilor atenţii, pe care pacientul simte cumva că trebuie să le dea cadrelor medicale. Vrem să transmitem ideea că recunoştinţa nu se pune în plic. Pacientul nu trebuie să ofere bani, iar personalul medical nu trebuie să accepte. Dacă în calitate de pacient eşti foarte mulţumit de ce ţi s-a întâmplat în spital, de atitudinea persoanelor cu care ai colaborat şi vrei în mod excepţional să mulţumeşti cuiva, o poţi face direct, transmiţându-i mulţumirile printr-o scrisoare sau făcând o donaţie. Încercăm şi din punct de vedere pecuniar să echilibrăm relaţia pacient-cadre medicale”, a explicat, la rândul său, Adina Sabadâş, coordonatorul Serviciului Reprezentantul Pacientului.
Ministrul Sănătăţii s-a arătat extrem de încântat de iniţiativa celor de la Zalău, susţinând, chiar, că acest proiect-pilot ar trebui să fie preluat şi de către alte unităţi spitaliceşti din ţară. „Vă felicit şi să vă consider proiect-pilot, inclusiv pentru Reprezentantul Pacientului – mai există unul la Spitalul din Baia Mare, dar încercăm să-l generalizăm la nivelul ţării, pentru că am constatat în timp că este practic un mediator între spital, pacient şi aparţinător. Vom lansa provocări şi pentru alte spitale din ţară în implementarea acestui tip de proiect, care mie personal îmi place foarte mult”, a punctat Sorina Pintea.

Alte articole

Leave a Comment