Parcarea de pe strada Cloșca nu mai poate fi construită conform proiectului inițial

O parcare nouă, aflată în planurile municipalității, ce urma să fie construită pe strada Cloșca la intersecția cu strada Salamon Josef nu va mai fi realizată, deși pe acest segment municipiul Zalău se confruntă cu probleme serioase. De această dată, cauzele nu mai sunt cele ce țin de proiect, constructor sau bani, ci de persoanele fizice care dețin terenuri în acest sector al străzii Cloșca, terenuri pe care sunt construite garaje și la care, evident, proprietarii nu vor să renunțe pentru a fi despăgubiți de municipalitate. Cu toate acestea, evident, nu tot terenul care ar fi fost necesar pentru această parcare aparține unor persoane fizice, o mare parte din el fiind domeniu public. În răspunsul primit din partea reprezentanților municipiului Zalău cu privire la acest proiect ce nu mai poate fi realizat, se arată:

“În cadrul proiectului de reabilitare derulat pe strada Cloșca, era prevăzută realizarea unei parcări pe amplasamentul situat la intersecția străzilor Salamon Jozsef și strada Cloșca. Nu a mai fost posibilă realizarea acesteia în totalitate, deoarece o parte dintre garajele existente pe acel amplasament sunt construite pe terenul privat al unor persoane fizice”. Prin urmare, se vor finaliza doar câteva locuri de parcare, atât cât terenul municipiului va permite.

Primăria Zalău are în plan, pentru următorii ani, amenajarea a peste 1.200 de locuri de parcare noi. Municipalitatea va face și campanii cu privire la mobilitatea durabilă, concomitent cu realizarea de investiții concrete în mobilitatea durabilă, municipalitatea luând în calcul înăsprirea condițiilor și obligarea celor care execută construcții noi să prevadă în planuri cât mai multe locuri de parcare în jurul noilor construcții. Se au în vedere investiții ce vor fi făcute începând chiar din toamna acestui an, în cât mai multe parcări verzi, precum și înființarea de sensuri unice pe arterele secundare și amenajarea de parcări pe o bandă. Aceste măsuri se referă strict la parcări, dar, spun reprezentanții municipalității, în paralel  se vor implementa măsurile de mobilitate durabilă stabilite deja prin PMUD Zalău.

Noile parcări ce vor fi construite în Zalău în următorii ani sunt planificate pentru zona Spitalului – parcare aflată prima pe lista investițiilor, Tribunalul Județean, zona centrală a orașului, Cartierele Brădet, Dumbrava Nord, Dumbrava 2, Porolissum, Păcii, Simion Bărnuțiu, zonele Perla, Zahana, Clădirea Transilvania, pe străzile Unirii, Gheorghe Doja – Stadion, zona de lângă Sala Sporturilor precum și în locurile ce vor fi stabilite în funcție de gradul de urgență. În total, municipalitatea va construi în următorii cinci ani, cel puțin 1.200 de locuri noi de parcare, primele parcări noi urmând să apară începând din toamna acestui an. În prezent, un număr de  3.224 garaje ocupă o resursă esențială de teren (circa 65.000 mp) care poate fi eficientizată prin transformare în parcări la sol (5.300 locuri) sau în parcaje multietajate hidraulice (5.300 -15.900 locuri), așa cum se arată în studiile efectuate de specialiștii din cadrul primăriei Zalău.

 

 

 

Alte articole

7 Thoughts to “Parcarea de pe strada Cloșca nu mai poate fi construită conform proiectului inițial”

  1. eu

    Nu se știa până acum al cui e terenul? Că sa vezi specialisti…

  2. PRIMARUL

    Nu poti sa crezi ce au facut pe str Closca .Dupa ce ca i-au iproprietarit pw locatarii de acolo cu spatiul din fata portii acum monteaza si stilpisori de esti nevoit sa blochezi circulatia ori de cate ori coboara sau urca cineva in masina ..RAHAT MAI MARE CA SI PRIMARIA !!!!

  3. Anonim

    APA DE PLOIE IN LEGATURA CU LOCURILE DE PARCARE…..
    IN ZONA ZAHANA,PERLA,UNDE SA MAI FACI LOCURI DE PARCARE CA NA-I UNDE,IAR CA IN LOCUL CELOR 3224 DE GARAJE SE POT FACE 5300 DE LOCURI DE PARCARE NICI VORBA,EVENTUAL LOCURI PENTRU BICICLETE

  4. Anonim

    cum poti sa proiectezi ceva pe terenul altuia? cine a facut proeictu? cine a verificat proiectul? cine l-a aprobat? si mai ales CINE L-A PLATIT ?!?!?!
    iar daca tot a identificat primaria ateta posibilitati de locuri de parcare, atunci cum poate explica primaria (vicele balajel) lucrarea de la stadion ????!?!?!
    cum se poate explica ca parcarea de la Stadion, a omis sa se mai amenajeze locuri de parcare in fata casei marelui PROCUROR dion Zalau ?!?! se puteau amenaja inca 10-15 locuri de parcare, dar nu s-a droit sa-l supere pe nenea procurer !!! se stie cine este si fara sa-i fie dat numele ! si binenteles ca nu e traffic de influenta din partea lui

  5. Anonim

    Astia vor sa demoleze garaje da, nu mai apuca ei!

  6. Anonim

    dar cum a reusit primaria sa identifice garajele din Stadion, GARAJUL LUI BALAJEL ???? cum a reusit viceprimarul Zalaului, dl. Balajel sa-si amenajeze in fata garajului, fara sa-l demoleze si sa faca lcuri de parcare ??/
    in aceea curte interioara, intre blocuri sunt 15 garaje, din care nici jumatate nu adapostesc masini !!! sunt folosite pe port de depozite sau ateliere de tamplarie !! spatial din spatele garajului lui Balajel este atelier de tamplarie !

Leave a Comment