Topul celor mai bune licee din ţară. Colegiul Naţional ”Silvania” Zalău – locul trei la nivel naţional

Colegiul Naţional ”Silvania”  (CNS) Zalău se află pe locul III la nivel naţional, într-un top al liceelor cu elevi care au obţinut cele mai multe note de zece la  examenul de Bacalaureat. ”Cele şapte medii generale de zece au fost înregistrate la CNS Zalău. În ceea ce privește numărul mediilor generale de 10 (zece), CNS Zalău se clasează pe locul III, la nivel naţional, după Colegiul Național <<Sfântul Sava>> din București, unde au fost înregistrate 12 medii generale de zece și Colegiul Național de Informatică <<Tudor Vianu>> din București , unde au fost înregistrate zece medii generale de zece”, au precizat reprezentanţii Inspectoratului Şcolar Judeţean Sălaj. Cei şapte absolvenți sălăjeni cu media zece la Bacalaureat  sunt: Andreea Alexandra Balog, Denisa Diana Corondeanu şi Paul Iacob, toţi trei colegi de clasă la profil Filologie, Ramona Claudia Ghilea, Lorena Florina Gorgan şi Alexandra Maria Olăhuţ, de la profilul Matematică-Informatică şi Bianca Antonia Mureşan, de la profilul Ştiinţe ale Naturii.

18 Thoughts to “Topul celor mai bune licee din ţară. Colegiul Naţional ”Silvania” Zalău – locul trei la nivel naţional”

  1. Anonim

    Of! Unde este declarația plină de erori gramaticale dată de directorul unității de învățământ?
    Vrem să vedem și noi cum de este posibil ca directorul CNS să nu poată scoate două vorbe din gură fără să nenorocească limba română. PĂCAT DE LICEU!

  2. Anonim

    Nu conteaza directorul, dacă profesorii sunt foarte buni. Directorul oricum este pus politic, pentru a administra o unitate, aşa că…

    1. Anonim

      Profesorii nu sunt prea buni, sunt și ei aleși în funcție de pile. Profesorii ăia buni, că da, sunt vreo 2-3 excepții, de ce acceptă să fie reprezentați de acel director?
      Rezultatele acelui liceu sunt în principal din cauza elevilor, conștienți de viitor, și de meditațiile plătite pe bani grei în Cluj.
      Eu vreau să văd rezultatele liceului la olimpiade, că acolo este pe bune, acolo profesorii își zic cuvântul.

      1. Anonim

        Pe langa admitere mai este optiunea de dat telefon la domn’ director, asta daca ai pilele necesare. 😉
        Imi spuneti si mie, domn’ profesor, cum de este posibil ca un elev care a fost repartizat la alt liceu sa inceapa anul la CNC fara sa calce vreodata pragul liceului unde a fost repartizat? Ne puteti raspunde? Strugurii sunt acri, este adevarat, ai un gust acru cand vezi ca tu inveti de-ti sar capacele, iar alte persoane intra fara nici macar un efort, cu media 6-7!!!
        Un exemplu, total intamplator, a IX-a F, viitoare a X-a. Doua persoane, nu dau nume, au venit de la inceputul anului fara repartizare directa, da? Despre ce discutam. Clasele sunt publice pe site-ul liceului, doar comparati cu repartizările. Un liceu plin de fite nejustificate, acesta este adevarul despre CNS! Elevii fac liceul, nu invers. Inca un lucru, examenul de capacitate trebuie respectat! El face diferenta intre elevii buni si cei mai putini buni. Nu este moral sa ii pui in aceeasi oala! Nr-ul 4 la nr-ul 4, CNS la CNS. Cu toate ca la cum merg anumite lucruri in CNS, sunt sanse mari sa nu mai fie ales de elevii buni.

        1. Proful imparţial

          Orice transfer trebuie aprobat de inspectorat sau de minister. Şi dacă şcolii este impus de sus un elev (sau un profesor), directorul nu-l poate refuza, respinge. Şi nici nu poate să-l dea afară, nu sunt mijloace legale.
          Dacă ştiu bine, prima repartiţie (computerizată care va avea loc mâine 12 iulie), va fi urmată de o a doua, organizată de inspectorat, în plus mai sunt nişte „portiţe”, dar care toate trec pe la ISJ sau Minister. (Că de regulă şi peştele de cap se împute. Dar se curăţă de la coadă.)

        2. Proful imparţial

          Consolare, poate.
          Te înţeleg pe undeva, şi eu am scris despre portiţe, de posibilităţile sau „scurtăturile”, (mai mult sau mai puşin legale), prin care se evită admiterea directă. Dar, fi liniştit (liniştită), nu cei noi veniţi (I.I. şi P.T.) vor fi premianţii clasei şi nici nu vor lua 10 la bac. (De regulă noul venit este elevul problemă…)
          Iar dacă tu vei învăţa pe mai departe serios, lumea şi facultăţile bune te vor accepta, iar cei cu pile, vor avea nevoie şi pe viitor de susţinere („PCR”) ca să ajungă undeva. (Dacă nu vor da rateuri.)
          Crede-mă, pe termen lung munca cinstită (deci şi învăţătura) îşi vor da roadele.
          Capul sus şi vacanţă plăcută!

        3. Anonim

          Ba da, exista solutii (plangere penala, mediatizare etc.), doar asa oprim coruptia. Nu este normal, nu trebuie sa accepte! Nu sunt cazuri singulare! Sunt zeci! Atat in anii anteriori cat si in prezent.
          Directorul, daca nu era implicat, se impotrivea, avea un punct de vedere! Ce face atat el cat si inspectoratul este ilegal, transferul se poate face doar dupa primul semestru (este vorba despre un transfer aici, unul din elevi era deja repartizat la G.Ș.) cu diferentele aferente in functie de caz. Aici a fost incalcat Art.126(1), pentru asta in calitate de directir cred ca poate reclama, daca doar inspectoratul este de vina! Tu, in calitate de director, trebuie sa vrei binele unitatii de invatamant. Cu pretul functiei, daca este nevoie!
          Multumesc totusi pentru incurajare, eu invat in continuare, cam asta este normal sa faca un om! Problema este alta, tot o problema a acestei societati. Tot aia cu pile ajung in fata ta! In special in cazul unei functii. Vacanta frumoasa va doresc si eu!

      2. Anonim

        Profesorii sunt buni, rezultate la olimpiade sunt, de asemenea, o gramada. In momentul in care esti frustrat normal ca o sa critici mereu chiar și atunci când se reușește ceva remarcabil. Adica ne-am obisnuit ca in timpul anului sa fim făcuți toti care avem legătura cu cns-ul drogati și asa mai departe, dar dacă și acum când se obțin rezultate foarte bune la bac tot ceea ce facem este sa criticam nu mai am ce sa zic.

  3. nu conteaza

    Paradoxal, tot la nivel national rezultatele la Olimpiada Nationala de Matematica 2019 ale CNS sunt:
    1. la clasa a X a – locul 91 din 96 cu 0.5 puncte din 28 puncte ( 4 probleme notate cu 7 puncte fiecare)
    2. la clasa a XI a – locul 80 din 81 cu 2 puncte din 28 puncte
    3. la clasa a XIIa – locul 55 din 59 cu 0 puncte din 28 puncte
    toate acestea se pot vedea si aici https://ssmr.ro/onm2019.
    Verificati si punctajele obtinute de celelalte 2 licee mentionate in articol.

  4. la Bac se mai ajuta un pic

    sa iasa liceul bine, la olimpiada e pe bune

  5. Proful imparţial

    Câtă răutate… (De fapt „strugurii sunt acri” pentru unii comentatori invidioşi.)
    Rezultatele de la Bac şi în general la olimpiade şi învăţătură de la CNS sunt remarcabile, ţinând cont că Zalăul nu-i Clujul, sau Oradea sau nici măcar Satu Mare. În oraşul nostru practic la CNS vin (întră prin admitere – să vedeţi şi rezulatele la admitere peste puţine zile -) cei mai buni absolvenţi de gimnaziu şi ei în anii de liceu mai evoluează, datorită talentului lor (multă muncă şi perseverenţă etc.), datorita muncii profesorilor de la clase, datorită şi meditaţiilor. (Să nu ne ascundem după degete, există o advărată industrie a meditaţiilor…) Performanţele elevilor se datorează în anumită măsură şi conducerii şcolii.
    Referitor la olimpiade: La nivelul judeţului la majoritatea olimpiadelor elevii de la CNS obţin aproape toate premiile la fazele judeţene şi mai obţin şi rezultate şi la faze naţionale sau chiar internaţionale. (Anual cam între 70-90 de elevi de la CNS participă la concursurile naţionale şi internaţionale.)
    Comentatorul trebuia să caute şi alte rezultate, nu doar de la matematică: De exemplu, de la informatică, poate de la istorie, ori limba română, engleză, fizică etc.

    1. nu conteaza

      pai profilul de baza al liceului este MATEMATICA-INFORMATICA si din cele de mai sus rezulta ca nu e nici o performanta la matematica, dimpotriva.

      1. ii clar

        îmi place că ignori cu vehemență rezultatele excepționale obținute la informatica, 2 premii 2 și un premiu 3 la etapa naționala + alte medalii de argint, bronz.. printre cele mai bune loturi județene de informatica din țară.. criticați in continuare

        1. Anonim

          Îmi pare rău să te anunț, dar de regulă, informatica se învață pe cont propriu. Te rog să-mi zici premiile de la limbajele studiate în școală. Sunt vreo două-trei premii pe c++. Atât! Restul pe c#, nu multe. Obțiunte de aceeași elevi! Oricum, acei elevi o terminat în acest an. Să vedem la anul! Te rog să te uiți atent la premiile celor două licee menționate, tot pe informatică. Acolo loturi! Loturi internaționale chiar! Avem elevi interesați în domeniu, fac performanță, dar pe cont propiu! Nu au susținere. Din orele alocate nu poți face informatică de performanță, să mă scuzi! Sunt loturi mult mai bune, pentru că au mult mai multe oportunități de învățare. Însă, într-un liceu în care accentul nu este pus pe elev în principal, este mult mai greu pentru el! Investiții în acel liceu nu se fac, asta o știe toată lumea! Iar conducerea nu vrea să facă nimic în acest sens. Cred că sunt mult mai importante condițiile de învățare decât clădirea în sine! Măcar atât pentru cei care chiar vor să facă ceva, din propria dorință, evident! Noroc cu platformele dedicate informaticii și cu meditațiile. Meditații care costă la informatică, făcute tot la Cluj, cu oameni ce lucrează in domeniu. Pe lângă un cod bine scris și funcțional, trebuie să fie și un cod curat și eficient. Asta se punctează, iar acele lucruri le prinzi de la persoane cu experiență dispuse să predea în particular. Pentru că, din nou, programa este mult prea slabă pentru perfomanță. Se merge ca trenul prin gară. Iar de multe ori, profesorii, în general, sunt depășiți! Aceste lucruri sunt necesare dacă vrei să poți intra prin concurs de informatică la facultate. Se poate alege și varianta prin admitere, din matematică. Dar, ce să vezi! La CNS elevii nu fac performanță pe matematică, nu aia contează! Nu contează că ăia din Cluj sunt mult mai buni, nu? Vârfurile intră fără examen, adică 2-3 persoane pe județ la o facultate de profil. Restul? Nu tot din matematică se pregătesc? Cei mai buni la matematică nu trebuie să poată scoate măcar 10 puncte la națională din 28? Trebuie să vrem să progresăm, să avem performanță! La lăudat suntem numărul 1! La criticat tot numărul 1! La muncă și fapte? Nimic. Tot respectul în fața celor ce fac performanță! Însă, nu doar câteva persoane reprezintă liceul.

          1. Anonim

            Foarte mult ajută conducerea la rezultatele elevilor! Puteți să dezvoltați puțin?

    2. Anonim

      Mie imi place ca nume de pe lista aia au parinti profesori. Nu orice profesori, chiar cei mai buni profesori din Salaj! Profesori cu vocatie, iar asta se vede! Doresc sa il felicit in special pe Paul Iacob! Rezultatul de la acest examen este doar inca un rezultat remarcabil pe langa proiectele pe care le-a facut pentru comunitate! Se vede ca a avut de la cine invata!

  6. Proful imparţial

    Ba contează!
    Profilul colegiului este teoretic, cu profile reale şi umaniste. La real sunt profile mate-info, mate-info bilingv, ştiinţe ale naturii.
    Şi mai este un aspect, de care trebuie să ţinem cont:
    Greşesc, cei care cred că performanţa este indicată doar de medaliile olimpicilor. (Fără să negăm faptul că ea este importantă.) Dar mai contează şi ceilalţi elevi cei 70-80-90 de %, care nu sunt olimpici, dar care promovează examene (vezi şi bacul), intră la facultăţile bune din ţară şi din străinătate, şi care apoi se încadrează pe piaţa muncii.
    Am o întrebare la tine: Cât ai fost elev (nu contează la ce liceu şi când), ai fost măcar la o olimpiadă judeţeană premiat sau premiată?

    1. Nu conteaza

      Da, am fost la Olimpiada Nationala de Matematica la care am facut perfect 3 din 4 probleme.

Leave a Comment