Scolile salajene risca neacordarea autorizatiei de functionare

Scolile salajene risca neacordarea autorizatiei de functionare

Sala festiva a Colegiului National Silvania a gazduit, in cursul diminetii de ieri, intalnirea cu directorii unitatilor de invatamant salajene cu personalitate juridica si cu primarii comunelor in care acestea isi desfasoara activitatea.

In acest cadru, Ioan Abrudan, inspectorul scolar general al Inspectoratului Scolar Judetean (ISJ) Salaj, a facut cunoscuta tuturor celor prezenti strategia la nivel local pentru proiectele care se vor derula in cursul acestui an. In alta ordine de idei, inspectorul a facut precizarea ca cei 21 de miliarde de lei vechi alocati de Ministerul Educatiei si Cercetarii (MEdC) au fost deja repartizati pe primarii si vor trebui utilizati pentru alimentarea cu apa si amenajarea de grupuri sanitare incalzite in interiorul unitatilor de invatamant. Aceasta este conditia esentiala pentru emiterea autorizatiei de functionare a scolilor.

Cat despre fondurile de investitii care vor fi acordate, in cursul acestui an din bugetul MEdC, Abrudan a precizat ca exista cateva criterii care vor sta la baza repartizarii acestora. Astfel, prioritate vor avea acele scoli carora nu le-au fost alocati bani anul trecut si acelea care vor trebui sa finalizeze lucrarile deja incepute. Totodata, unitatile de invatamant care sunt cuprinse in alte proiecte de finantare pana in anul 2009 nu vor putea primi fonduri, iar ca exemplu stau doua unitati salajene din Sanmihaiu Almasului si Somes Odorhei. Restul criteriilor care vor fi luate in seama la repartizarea banilor sunt: nivelul de invatamant, pozitionarea scolii in centrele de comuna, statutul juridic al cladirilor, documentele elaborate de scoli pentru proiecte si capacitatea de cofinantare a acestora.

Alte 15 microbuze vor lua calea Salajului in 2007

Inspectorul general a mentionat ca, in cursul acestui an, alte 15 microbuze vor fi achizitionate, prioritate avand cele 9 unitati de invatamant care au fost comasate. Restul de astfel de mijloace de transport scolar vor fi repartizate la Consiliul de Administratie. Printre criteriile care vor sta la baza repartizarii microbuzelor sunt caracterul de izolare si distantele pe care elevii trebuie sa le parcurga zilnic pentru a merge la scoala.

Cat despre microbuzele care au fost deja repartizate unitatilor de invatamant, Abrudan a afirmat ca trebuie facute demersuri pentru a putea fi inscrise pe scoli, deoarece este o garantie in plus ca se vor utiliza strict in transportarea elevilor si nu in alte scopuri.

La eveniment au mai participat Radu Capilnasiu, primarul municipiului Zalau, Dorel Cozma, inspectorul scolar general adjunct, Daniela Biris, inspector sef al Inspectoratului Teritorial de Munca (ITM) Salaj, Dorin Cosma, inspector de limba franceza, etc.

Desi primarii convocati la intrunire au fost prezenti in numar mare, interesul unora dintre ei nu s-a ridicat la nivelul asteptat. Poate subiectul abordat de inspectorul general nu a fost destul de interesant incat sa capteze atentia primarilor. Poate la urmatoarea intalnire… Cine stie?

Leave a Comment