Fără dosare stufoase pentru gradaţiile de merit

Gradaţiile de merit vor fi acordate profesorilor în funcţie de rezultatele obţinute cu elevii, şi nu pe volumul dosarului. Autorităţile centrale au modificat, la începutul acestui an, metodologia de acordare a acestui plus la veniturile lunare ale dascălilor, însă doar în ceea ce priveşte grilele de punctaj. La această dată, aproximativ 500 de cadre didactice sălăjene sunt beneficiare ale gradaţiei de merit, încasând lunar un plus la salariu de 25 la sută.
Inspectoratul Şcolar Judeţean Sălaj a postat, pe pagina web a instituţiei, un ordin emis de ministerul Educaţiei privind acordarea gradaţiei de merit pentru cadrele didactice cu activităţi deosebite şcolare şi extraşcolare cu elevii. Noile prevederi arată că gradaţiile de merit vor fi acordate pe baza activităţii cadrelor didactice din ultimii 4 ani şi care va fi evaluată de inspectoratele şcolare. Doar că profesorii vor putea depune dosarele fără să mai întocmească proiecte. Cei care vor obţine aceste gradaţii vor beneficia pentru următorii 5 ani de o majorare a salariului cu 25 la sută.
Ordinul preved şi ponderea criteriilor care vor fi avute în vedere la acordarea gradaţiilor de merit. Astfel, criteriul activităţilor complexe cu valoare instructiv-educativă va avea o pondere de 80 la sută, cel referitor la performanţele deosebite în inovarea didactică sau managerial de 10 la sută, cel privind participarea la proiecte de 5 la sută, la fel ca şi cel privind creşterea prestigiului unităţii de învăţământ sau conexe. Gradaţiile de merit vor fi atribuite pe o perioadă efectivă de cinci ani, începând cu data de 1 septembrie 2013.
Personalul didactic din învăţământ care a beneficiat de gradaţie de merit până la 31 august 2013 poate participa la un nou concurs. Personalul didactic pensionat nu va mai beneficia de gradaţie de merit de la încetarea contractului individual de muncă pe perioadă nedeterminată în vederea pensionării.
Numărul de gradaţii de merit reprezintă 16 la sută din totalul posturilor didactice existente la nivelul unui inspectorat şcolar, din care se scade numărul de gradaţii acordate în ultimii 4 ani.
Candidaţii vor putea depune dosarele pentru obţinerea gradaţiilor de merit în intervalul 15 martie – 11 aprilie. Dosarele vor fi analizate în perioada 11-19 aprilie de către inspectorii de specialitate, iar între 25 aprilie şi 3 mai vor fi verificate de către comisia care coordonează concursul. Aprobarea listei cuprinzând punctajele acordate în urma evaluării este programată pentru perioada 8-11 mai, iar afişarea acesteia pentru data de 13 mai. Între 15 şi 17 mai vor putea fi depuse contestaţii, urmând ca rezultatele finale să fie afişate în 26 mai.
Începând de anul trecut, personalul auxiliar, respectiv din secretariat, de la contabilitate şi bibliotecarii din şcoli nu mai au dreptul să solicite gradaţia de merit. Cei aflaţi deja în plată primesc aceste sume până la expirarea perioadei de 5 ani.

One Thought to “Fără dosare stufoase pentru gradaţiile de merit”

  1. radu

    „criteriul activităţilor complexe cu valoare instructiv-educativă va avea o pondere de 80 la sută” Aici intra si participarea la manifestarile politice a celor de la putere?

Leave a Comment