Elevii din clasele primare, dar şi cei de gimnaziu, sunt evaluaţi

Elevii claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a vor fi evaluaţi în această lună. Primii care au intrat deja în focurile evaluărilor au fost micuţii de clasa a II-a. Aceştia au susţinut testul joi, 9 mai.
Potrivit calendarului stabilit de Ministerul Educaţiei, miercuri, 15 mai, urmează elevii claselor a IV-a să fie evaluaţi, iar în 22 mai vor da testări cei de clasa a VI-a.
Şi în acest an, evaluările la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a se dau sub formă de testări-pilot, iar şcolile, potrivit inspectorului şcolar general al judeţului Sălaj, Gheorghe Bancea, au fost desemnate de Ministerul Educaţiei.
În Sălaj, au fost alese şase unităţi de învăţământ pentru testările pilot. Astfel, potrivit sursei citate, au fost stabilite următoarele centre-pilot: pentru clasa a II-a-Şcoala Gimnazială „Mihai Eminescu” Zalău şi Şcoala Gimnazială Dobrin, pentru clasa a IV-a-Şcoala Gimnazială „Mihai Eminescu” Zalău, Şcoala Gimnazială Chieşd şi Şcoala Gimnazială Zimbor, iar pentru testările la clasele a VI-a, Şcoala Gimnazială „Silvania” Şimleu Silvaniei şi Şcoala Gimnazială Bocşa.
Eşantionul pentru evaluarea-pilot a fost realizat de către Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE), astfel încât fiecare tip de evaluare să fie administrat în unităţi de învăţământ distincte, potrivit precizărilor făcute de oficialii Ministerul Educaţiei. De asemenea, testele, precum şi baremele de corectare aferente sunt elaborate de către CNEE.
Astfel,  la clasa a II-a, evaluarea conţine două secţiuni, care vizează competenţele de receptare-producere a mesajelor şi, respectiv, competenţe de matematică.
Pentru clasa a IV-a, evaluarea elevilor va include disciplinele limba română, limba maternă -pentru elevii care studiază în limbile minorităţilor naţionale şi matematică.
Evaluarea pilot a elevilor de clasa a VI-a vizează optimizarea învăţării, elaborarea planurilor individualizate de învăţare şi preorientarea şcolară către un anumit tip de liceu. Testele conţin două secţiuni corespunzătoare probelor transdisciplinare evaluate: limbă şi comunicare, respectiv matematică şi ştiinţe.

Leave a Comment