Cinci profesori sălăjeni au promovat definitivatul după soluţionarea contestaţiilor

Rata de promovarea la examenul de definitivat în învăţământ a crescut cu aproximativ trei procente în urma soluţionării contestaţiilor. În urma recorectării lucrărilor alţi cinci candidaţi au reuşit să obţină cel puţin nota 8. Astfel, potrivit informaţiilor furnizate de Ioan Opriş, inspector în cadrul Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ) Sălaj, în total, în această sesiune au promovat 70 de profesori din cei 132 care au susţinut proba scrisă în 8 iulie.

Au fost depuse 32 de contestaţii
Peste 30 de profesori nemulţumiţi de nota obţinută la examenul de definitivat au depus contestaţii. Din totalul contestaţiilor depuse, doar cinci au fost admise. Cele mai multe contestaţii au fost depuse de profesorii de limba română şi învăţătoare.
Rezultatele finale au fost afişate sâmbătă, 27 iulie, la centrul de examen, respectiv la Liceul Tehnologic “Mihai Viteazul” din Zalău.
Listele cu primele rezultate la examenul de definitivare au fost afişate marţi, 23 iulie, în jurul orei 12. Eventualele contestaţii au putut fi depuse până joi, 24 iulie, ora 15, iar soluţionarea acestora s-a realizat în intervalul 25 – 26 iulie.
Niciunul dintre dascălii sălăjeni care s-au înscris la examenul de definitivat din acest an nu au reuşit să obţină nota maximă la proba scrisă.
Potrivit primelor rezultate afişate, doar 49,24 la sută din totalul candidaţilor prezenţi au reuşit să promoveze examenul. Astfel, din cei 132 de profesori sălăjeni care au susţinut definitivatul în acest an, 65 au primit note peste opt, din care doar 11 au reuşit să obţină note peste nouă. Note sub opt au primit 67 de candidaţi, din care cei mai mulţi,17, au obţinut note între 5 şi 6, urmaţi de cei cu note între 7 şi 8, 16. Cinci lucrări au fost evaluate cu note între 4 şi 5, câte patru cu note între 3 şi 4, respectiv între 2 şi 3, iar un candidat a obţinut doar 1,45.
În acest an, s-au înscris, iniţial, la examenul de definitivare în învăţământ 145 de cadre didactice, pentru 28 de specializări, însă proba scrisă a fost susţinută doar de 132 dintre ei. Conform explicaţiilor inspectorului sălăjean, cinci dintre aceştia nu s-au mai prezentat la concurs, iar opt candidaţi au părăsit sala de examen la scurt timp după distribuirea subiectelor. Cei mai mulţi candidaţi înscrişi, 25, au fost pentru învăţământul primar, învăţământul preşcolar, 15, urmaţi de cei înscrişi pentru disciplina matematică, 11. Candidaţii au avut la dispoziţie patru ore pentru rezolvarea subiectelor. Proba scrisă a definitivatului a avut loc joi, 18 iulie, la Liceul Tehnologic “Mihai Viteazul” din Zalău, începând cu ora 10.
Nota minimă de promovare a examenului este, începând din acest an, 8.
Cadrele didactice care au promovat examenul naţional de definitivare au dobândit dreptul de practică în învăţământul preuniversitar. Candidaţii prezenţi la examenul de definitivare au avut de susţinut două probe. Prima, care s-a desfăşurat în perioada ianuarie – iunie, a constat în susţinerea a două inspecţii speciale la clasă şi a avut caracter eliminatoriu. Majoritatea candidaţilor care au suţinut şi proba scrisă a definitivatului au obţinut note de zece la cele două inspecţii la clasă.
De asemenea, printre noutăţile examenului din acest an se numără şi acordarea dreptului de participare la examen şi debutanţilor cu un an vechime la catedră şi creşterea mediei minime de promovare a inspecţiilor la clasă de la 7 la 8. Definitivarea poate fi obţinută la una dintre specializările înscrise pe diploma pe care candidatul le deţine sau la una dintre disciplinele pe care cadrul didactic le poate preda, conform centralizatorului privind disciplinele de învăţământ, domeniile şi specializările, precum şi probele de concurs valabile pentru încadrarea personalului didactic din învăţământul preuniversitar.

One Thought to “Cinci profesori sălăjeni au promovat definitivatul după soluţionarea contestaţiilor”

  1. Zălăuan

    Mai mult de jumătate din profesori au luat peste 8.
    Este un rezultat foarte bun, mai ales că subiectul 3, de metodică, a fost la modul general, neinspirat întocmit de CNEE.

Leave a Comment