Trezirea la realitate

S-au trezit guvernantii ca spaga functioneaza cum nu se poate mai bine pe drumurile nationale, pe autostrazi si pe orice petec de carosabil peste care trec masinile de tonaj greu. S-au desteptat ca dupa o galeata de apa rece cand un reportaj facut de un post tv a relevat ca se iau zeci de mii, sute de mii de euro la negru, lunar, tocmai de catre cei care au in grija drumurile noastre. De cei care ar trebui sa se asigure ca nu sunt folosite si calcate in picioare la propriu de aceste masini mult prea incarcate cu materiale.

Numai ca mi se pare ridicola trezirea la realitate dupa un reportaj tv. Este oarecum jenant sa pretinzi ca nu ai stiut nimic de toata aceasta incalceala a spagii, de rotitele care pot fi unse in sistem, ca sa se invarta dupa cum vor muschii unora. Acele autorizatii la negru, masluite, falsificate sau trecute cu vederea, dar cumparate pe mita in fiecare colt de tara nu aveau cum sa nu fie stiute de cei din Ministerul Transporturilor. Doar ca si in fruntea Ministerului pot fi tinuti ochii inchisi. Cand trebuie si atata timp cat trebuie.

Fiindca, altfel, problema ar putea fi rezolvata prin controale inopinate, la sange. Si prin concedieri drastice unde lumea e prinsa calcand pe bec. Si apoi ar trebui alte verificari multe si dese si neanuntate la firmele ce detin masinile de transport greu care tranziteaza judetele, de la un capat la altul al tarii, insotite de amenzi care nu sa mangaie pe crestet, cu termene de indreptare, ci care sa ii zdruncine si sa ii trezeasca la realitate. Controale dure, asa cum se aplica in tarile vestice, unde odata ce ai fost prins ca inseli legea, ca incerci sa sari peste ea ca peste o coarda de la ora de sport, esti aptiguit prin interzicerea deschiderii pe viata a unei afaceri. Si atunci, avand in vedere ca ti se da dur peste degete cand vrei sa apuci ce nu se cuvine, respecti legea si lucrurile se misca asa cum trebuie. Autorizatiile sunt autorizatii, drumul e drum si drepturile cetateanului sunt cu adevarat respectate. Pentru ca, la urma urmei, despre aceasta este vorba: dreptul cetateanului de a avea conditii bune de drum, nu de a sofa pe un carosabil ca svaiterul. Iar pentru restul care vin dupa cetatean se gasesc solutii alternative. In cazul transportatorilor de marfa, se folosesc calea ferata si vagoanele de tren. Dar sa vedem, acum ca au fost treziti din somn, ce vor face guvernantii nostri. Cum vor lupta sa rapuna fenomenul mitei si cat vor reusi sa duca la bun sfarsit. Sau daca nu, cu ce promisiuni si vorbe desantate ne vor impuia capul inainte de electorale.

Leave a Comment