Programul „Casa Verde” va fi modificat: Banii vor fi distribuiţi în sistem informatic, la nivel naţional, nu pe judeţe

Sistemul de funcţionare a programului “Casa Verde” urmează să fie schimbat, astfel încât banii să fie distribuiţi la nivel naţional şi nu pe judeţe.

Banii pentru programul „Casa Verde” nu vor mai fi împățiți pe județe raportat la numărul de locuitori, ci puși la dispoziție la nivel național, într-un sistem informatic care va permite înregistrarea cererilor de finanțare până la epuizarea solicitărilor.
Prin Programul „Casa Verde”, populația și persoanele juridice pot beneficia de finanțare prin Administrația Fondului pentru Mediu pentru instalarea, înlocuirea sau completarea sistemelor de încălzire clasice cu cele care folosesc energie verde, regenerabilă. Sesiunea de depuneri de dosare s-a terminat în octombrie.
În judeţul Sălaj, anul acesta, programul „Casa Verde” s-a bucurat de un real succes, motiv pentru care reprezentanţii Administraţiei Fondului de Mediu au suplimentat cu 33 la sută bugetul inițial, care a fost aproape 670.000 de lei. Astfel, fondului alocat în prima parte a sesiunii 2016 i s-au adăugat 223.000 de lei. Din totalul celor 119 persoane aflate pe listă, doar 38 au reuşit să îşi depună dosarele, fondurile alocate suplimentare fiind epuizate în doar două ore. Aceste dosare se adaugă celor 112 preluate în cursul zilei de luni, 10 octombrie, când a avut loc prima sesiune. În total, sălăjenii au depus 150 de dosare.
Echipamentele finanțate pentru populație prin Casa Verde sunt panourile solare și pompele de căldură, cunatumul finanțării nerambursabile prin AFM fiind în funcție de tipul instalației, astfel: până la 3.000 lei, pentru instalarea panourilor solare nepresurizate; până la 6.000 lei, pentru instalarea panourilor solare presurizate; până la 8.000 lei, pentru instalarea pompelor de căldură, exclusiv pompele de căldură aer-aer.
Pentru accesarea finanțărilor prin Casa Verde populația are de parcurs cinci pași: 1- depunerea dosarului de finanțare la agenția teritorială de protecția mediului, 2 – urmărirea site-ului AFM pentru decizia de acceptare în Program, 3 – semnarea contractului de finanțare cu Administrația Fondului pentru Mediu, 4 – demararea lucrărilor, 5 – depunerea cererii de decontare a lucrărilor în termen de maximum 12 luni de la data semnării contractului de finanțare.

Alte articole

2 Thoughts to “Programul „Casa Verde” va fi modificat: Banii vor fi distribuiţi în sistem informatic, la nivel naţional, nu pe judeţe”

  1. Anonim

    Opinia publica și presa aun trecut prea ușor peste faptul ca în sec.21 cetățenii romani au stat zile și nopți la coada sa depună dosarul pt. a accesa banii din acest program.

  2. Anonim

    am depus dosarul si cererea de tragere in luna august 2016 si inca nu mi-a intrat in cont nici un leu,

Lasă un răspuns la Anonim Anulează răspunsul