Lucrările la reabilitarea bulevardului “Mihai Viteazul” ar paraliza circulația în Zalău

Reabilitarea “din temelii” a bulevardului Mihai Viteazul rămâne un obiectiv pe care, deocamdată, zălăuanii nu-l pot vedea dus la îndeplinire. Primarul municipiului, Ionel Ciunt, ne-a făcut cunoscut de ce nu am putut folosi cei 22 de milioane de euro obținuți cu mare greutate pentru acest obiectiv de importanță majoră pentru municipiu. Totodată, municipalitatea a demarat demersurile privind intabularea bulevardului, știut fiind faptul că, în prezent, cea mai mare arteră care străbate municipiul Zalău, bulevardul Mihai Viteazul, nu este intabulat.

Ionel Ciunt ne-a spus că această finanțare nu a fost pierdută, așa cum greșit s-a interpretat de o parte din locuitorii Zalăului: “Este bine ca cetățenii să primească informații corecte și să nu facă interpretări ori deducții bazate pe tot felul de zvonuri, informații lipsite de argumente. Banii i-am obținut, îi avem, nu discutăm de bani << pierduți >>. S-a vorbit despre faptul că, dacă nu am putut folosi această sumă pentru bulevard, ea s-a pierdut, lucru care este neadevărat. Suma există, doar că nu o putem folosi strict în acest scop. Agenția de Dezvoltare Regională (ADR) Nord-Vest a alocat municipiului Zalău această sumă, însă nu vom putea discuta în viitorul apropiat de o reabilitare completă a bulevardului folosind acești bani, dintr-un motiv ce nu ne poate fi imputat. Explicația este cât se poate de clară:

Ghidul aferent acestei măsuri impune ca pe strada (în cazul nostru Bulevardul Mihai Viteazul) pentru care folosești acești bani, să existe o bandă (pe fiecare sens) dedicată exclusiv mijloacelor de transport în comun. Deci, o bandă pe care să circule doar autobuzele și microbuzele. Fără această condiție îndeplinită, banii aceștia nu pot fi folosiți în reabilitarea bulevardului, proiectul nu poate demara pentru că, prin nerespectarea acestei prevederi, ne-am afla în mod automat într-o situație de ilegalitate. La modul în care arată traficul pe principala arteră de circulație din municipiu, ținând cont de greutățile pe care le întâmpinăm zi de zi din cauza traficului aglomerat, mai ales în anumite intervale orare, am apreciat că, a lăsa o bandă pe fiecare sens dedicată mijloacelor de transport în comun ar însemna un adevărat dezastru pentru traficul zălăuan care oricum are de suferit din cauza creșterii continue a numărului de autovehicule.

Ne-ar încurca și mai mult în loc să ne ajute”, a spus Ionel Ciunt. Un lucru bun este faptul că acești bani vor putea fi folosiți pentru reabilitarea unor străzi care sunt, de asemenea, într-o situație destul de precară, pe porțiuni considerabile. Având în vedere faptul că discutăm de o sumă atât de mare, ar fi bine ca cei care decide aceste proiecte să le gândească în așa fel încât cârpelile și peticirile să fie evitate, știut fiind faptul că acest tip de lucrări țin exact cât ține un anotimp. Ar fi de preferat să reabilităm complet, nu pe bucățele și nu cu roaba și lopata. Edilul zălăuan spune că o parte din bani vor merge și către continuarea amenajării de noi spații de joacă, reabilitarea celor rămase nereabilitare, dar și către spațiile pietonale și piste de biciclete:

“Banii aceștia îi vom folosi în continuare pentru reabilitarea trotuarelor, a spațiilor verzi, a parcurilor și locurilor de joacă, pentru parcări și pentru alte lucrări de reabilitare a altor străzi pentru care putem folosi acești bani. Avem străzi mari, importante, care au nevoie de reabilitare completă. Eforturile pentru obținerea acestei sume au fost mari, iar faptul că putem folosi acești bani pentru alte străzi, la fel de importante, nu cred că poate fi un lucru rău. Pentru partea de carosabil auto, vom reface bulevardul din bugetul propriu. Este un efort mare de la buget, un efort al fiecărui zălăuan contrinuabil până la urmă, însă suntem conștienți cu toții de importanța acestui bulevard și vom duce și acest proiect la bun-sfârșit într-un termen decent.

Mai sunt de reabilitat străzile Gheorghe Doja, Corneliu Coposu, Simion Bărnuțiu, dar și alte străzi mai mici, sunt lucrări de amploare ce vor fi făcute tot din acești bani care fuseseră inițial planificați pentru bulevard.

Aceste străzi, fiind de categoria a III-a, nu necesită, prin lege, o astfel de bandă pentru autobuze (bulevardul este o stradă de categoria a II-a și pentru el există această obligativitate în cazul solicitării de fonduri pentru reabilitare). În privința intabulării, pot să-i informez pe zălăuani că am încheiat deja un contract în acest sens cu un topograf, documentele le-am finalizat și le-am depus la Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară.

Mai există unele probleme legate de suprapunere, sunt suprafețe care au nevoie de reglementări la nivel național, depășind, în acest fel, sfera noastră de decizie.  De exemplu, avem o problemă cu terenul din fața Gării, acest teren fiind intabulat pe compania CFR, inclusiv toată partea carosabilă. Procedurile prin care vom putea prelua această porțiune de drum sunt complicate și de durată, sunt lucruri care nu depind exclusiv de rapiditatea cu care acționăm ori de decizia noastră în mod exclusiv. În acest caz este necesar un proiect de Hotărâre de Guvern și căutăm, împreună cu specialiștii, o cale prin care să putem urgenta luarea unei astfel de decizii, la București”, a spus Ionel Ciunt.

 

 

 

Alte articole

10 Thoughts to “Lucrările la reabilitarea bulevardului “Mihai Viteazul” ar paraliza circulația în Zalău”

  1. Banii aceștia îi vom folosi în continuare pentru reabilitarea trotuarelor, a spațiilor verzi, a parcurilor și locurilor de joacă, pentru parcări și pentru alte lucrări de reabilitare

    asa se vor DISPAREA cele 22 de milioane de euro si nimeni nu op sa stie unde !
    dar asta e valoarea celor care decid pentru noi ! niste prosti, handicapati, excroci si corupti ! ei stiu bine ca din acel proiect mare e greu sa furi multe milioane, dar daca spargi banii intr-o 100 de proiecte mici, o sa dispara usor cateva milioane de euro.
    De ce nu face proiectul sa cum trebuie? sa scoti grosul masinilor de pe bulevar, sa dublezi mijloacele de transport in comun, sa fie gratis acest transport, si bani pentru asta sa fie din dublarea impozityelor pe masini si triplarea costurilor cu parcsrile !

  2. Anonim

    am avut un proiect de peste 4 milioane de euro, cel cu Sistemul de monitorizare a traficului din oras, cel care cuprinde si semfoarele inteligente dar si RADARELE FIXE ! care dupa ce au trecut 3 ani de la punerea in functiune, nu au fost puse in valoare, deoarece cei cativa au decis sa nu fie amendati smecherii !
    pot sa moara oameni pe boulevard, caci lor nu le pasa ! le pasa sa nu fie ei amendati, ei si copii lor ! nu le pasa ca cresteau veniturile primariei substantial ! cel putin100 de amenzi pe zi, amenzi data SMECHERILOR ! caci un om simplu nu incalca legea zilnic, poate o data la 6 -12 luni !

  3. Coco

    Tot timpul e ceva, motive, alte chestii, uite asa principala ulita din comuna Zalau ramane ca dupa bombardament. Psd se cearta dupa pitere si bani, un partid de bolsevici cum e ciunt, cioban de la oi ajuns primar. Fugiti din Zalau cat de repede, saracia creste pe zi ce trece. Floresti din Cj are un buget mai mare decat asa zisa capitala a sarmanului judet (SJ) Salaj. Hai psd hai valoareeeee

  4. Anonim

    Ar fi bine ca din banii astia sa se faca printre altele si un trotuar de la Hanul drumetilor pana la Centrul de recuperare. In aceasta zona merg multi copii la cele doua spatii de joaca dar si multi vizitatori la Centrul de recuperare.Din lipsa de trotuar exista un pericol permanent de accidente mai ales ca pietonii circula pe carosabil.

    1. Anonim

      Nu se poate.deranjaza clientii crasmelorcare nu mai au parcare

  5. Anonim

    Zalaul a pierdut demult startul sa fie numic in oras modern, a ramas la fel ca in ’89, aceleasi fabric, acelasi stil de viata cu bidonul dupa tine sa iei apa. Mai mult e tiganie mare, cersetori, saracie, praf, mizerie, un oras trist. O plimbare prin Zalau e o incursiune in saracie, oameni amarati pe strazi, cu cate o plasuta sa-si ia un pic de salam cu pita de la colt. Seconduri peste tot, un ciunt care fura banii zalauanilor, prin lucrari de mantuiala la costuri incredibile. DNA sa merga la acest castrator de porci, are casa din bani furati. jigodii psd, nepasarea este mare, voi traiti bine din banii prostilor. rusine ma golanilor, cu doua clase

  6. Anonim

    Daca si cu parca, asteptam sa vedem, daca este aprobat, daca… daca… deci trec anii si drumul e tot ca pe aratura, orasul capata iz de targ. Cam asta e ciuntu, din partid de guvernare, cu banii in jeb. du-te ciuntule pune-ti funea in gat, toata lumea o sa fie mai castigate. Si peste 10 ani tot carpeli o sa fie, dar nu mai iesi tu primar sohan.

  7. Anonim

    Oameni fara capatai sunt cei care ne conduc azi orasul.Oare de ce nu au pomenit cei de la psd in campanie ca reabilitarea bulevardului e o problema?Cel de la 9:09 are dreptate cu spargerea in 100 proiecte mici si apoi incasarea comisioanelor pe fiecare proiect.

  8. Anonim

    politicieni de rahat !!! faceti odata bulevardul cum trebuie ! cu linii de transport in comun ! cine nu-I convine sa mearaga pe jos si pe biciclete ! scoate afara din otras tot traficul greu, tot ce este peste 3,5 tone ! in parcarile dintre blocuri sa dispara SAMSARII DE MASINI ! desfintati pietele de masini din parcarile publice ! cresteti taxele la cei cu masini, exponential la cei care au mai multe ! DOMNIA SI PROSTIA TREBUIESC PLATITE ! iar cei din Criseni sa plateasca taxe daca intra cu masina in Zalau, asta doar pentru politicieni si preoti !

    1. Anonim

      Dc autobusele ar circula mai des si ar avea banda lor ar mai renunta si taranii orasenizati la mersul cu masina din centru pan la perla ca sa-i vada aia de la ei din sat ca s-o ajuns.Numa ca noi gandim cu curu.Mani poimani intram in criza,cu benzina la 10 lei litrul dar nu vrem transport in comun ca-i daunator la imagine.Neam de dobitoci!!!.Ne meritam pe deplin conducatorii!!!

Leave a Comment