Comunicarea ANAF cu mediul de afaceri sălăjean a trecut în online

Aproape toți contribuabilii persoane juridice din județul Sălaj au trecut la utilizarea Spațiului Virtual Privat. Serviciul este gratuit, iar persoanele fizice și cele juridice pot obține instant declarația privind veniturile în anul precedent sau situația datoriilor către stat.

Avantajele utilizării serviciului „Spațiul Virtual Privat” au fost prezentate de către directorul adjunct al Administrației Județene a Finanțelor Publice Sălaj, Cornel Maghiar, la o întâlnire în cadrul Instituției Prefectului Sălaj. Potrivit lui Cornel Maghiar, în județ nu mai există persoane juridice, instituții sau persoane fizice autorizate fără cont în Spațiul Virtual Privat, iar asta a dus la eliminarea birocrației, a documentelor tipărite care trebuiau să ajungă la contribuabili, iar de la aceștia la instituțiile vizate. Trecerea la comunicarea în mediul virtual a permis reducerea timpului necesar pentru obținerea anumitor documente fiscale, situații, totul rezumându-se la o simplă conexiune de pe calculator, telefon sau laptop cu serviciul virtual care este gratuit și disponibil în permanență. Cornel Maghiar a adăugat că prin utilizarea acestui serviciu, contribuabilul nu mai trebuie să se deplaseze fizic la administrația fiscală, nu mai e nevoie de programări, de telefoane, în Spațiul Virtual Privat fiind disponibile inclusiv situații regăsite în documente administrativ-fiscale, aici se regăsește situația obligațiilor fiscale, termenele de plată și informații privind contribuțiile contribuabilului. Conectarea la SPV se realizează printr-un user și o parolă. Un cod primit pe adresa de e-mail trebuie introdus în aplicație, iar contul SPV este la dispoziția utilizatorului.

Gata cu tonele de maculatură

Cornel Maghiar le-a explicat celor prezenți la întâlnire că în urmă cu trei ani, ANAF trimitea toate actele de executare silită la imprimeria din județul Vâlcea. În medie, anual, 70 de milioane de acte administrativ-fiscale ajungeau la această unitate rapidă de imprimare și însemnau documente, multe documente tipărite. Ei bine, toate aceste documente tipărite și trimise contribuabilului în plic, prin poștă, acum sunt comunicate online, prin SPV. Asta înseamnă rapiditate, eficiență, reducerea timpului de comunicare, reducerea birocrației, a tonelor de maculatură.

SPV, furnizor de dovezi

Mulți nu știu, dar Spațiul Virtual Privat este și furnizor de dovezi pentru instanță. Mulți contribuabili trimiși în judecată pentru neplata contribuțiilor încearcă să scape spunând că nu au primit documente de executare în căsuța poștală, iar necomunicarea creanței înseamnă că datoria nu există. Numai că situația este alta. SPV poate face dovada comunicării actelor de executare silită, iar cazurile în care instanța solicită astfel de dovezi nu sunt puține. Oficialii ANAF au dat asigurări că Spațiul Virtual Privat respectă cele mai înalte standarde ale managementului identității și asigură secretul fiscal. Încă ceva. Documentele furnizate prin SPV au exact acceeași putere juridică la fel ca în cazul celor trimise în format tipărit, în plic, la poarta contribuabilului.

Cazierul fiscal, la un click distanță

Inclusiv cazierul fiscal poate fi obținut printr-un simplu click, iar asta înseamnă că solicitantul nu trebuie să se deplaseze la administrația fiscală, să mai stea la cozi. De asemenea, începând cu data de 1 martie 2022, contribuabilii/plătitorii persoane juridice, asocieri şi alte entităţi fără personalitate juridică, precum şi persoane fizice care desfăşoară o profesie liberală sau exercită o activitate economică în mod independent, sunt obligaţi să transmită autorităților fiscale centrale documente prin mijloace electronice de transmitere la distanţă prin înrolarea în sistemul de comunicare electronică dezvoltat de Ministerul Finanţelor. În situaţia în care contribuabilii nu îşi îndeplinesc obligaţia comunicării prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanţă a cererilor, înscrisurilor sau oricăror altor documente, iar acestea sunt depuse la organul fiscal central în format letric, nu vor fi luate în considerare, urmând ca acesta să notifice contribuabilii/plătitorii cu privire la obligativitatea comunicării prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanţă.

Fotografie cu caracter ilustrativ

One Thought to “Comunicarea ANAF cu mediul de afaceri sălăjean a trecut în online”

  1. […] Aproape toți contribuabilii persoane juridice din județul Sălaj au trecut la utilizarea Spațiului Virtual Privat. Serviciul este gratuit, iar persoanele fizice și cele juridice pot obține instant declarația privind veniturile în anul precedent sau situația datoriilor către stat. Avantajele utilizării serviciului „Spațiul Virtual Privat” au fost prezentate de către directorul adjunct al Administrației Județene a Finanțelor Publice Sălaj, Cornel Maghiar, la o întâlnire în cadrul Instituției Prefectului Sălaj. Potrivit lui Cornel Maghiar, în județ nu mai există persoane juridice, instituții sau persoane fizice autorizate fără cont în Spațiul Virtual Privat,… Citeste mai mult […]

Leave a Comment