Adina Ivaşcău, tânăra din Zalău care i-a machiat pe Tommy Hilfiger şi pe fetele şeicului din Dubai

Zălăuanca Adina Ivaşcău şi-a descoperit pasiunea pentru desen, pentru culoare, încă din copilărie, dar nu s-a gândit niciodată că va ajunge să facă o profesie din asta. A urmat cursurile Facultăţii de Psihologie-Sociologie, iar după absolvire s-a angajat ca operator call-center.
Pasionată de machiaj, în 2014 a urmat la Oradea un curs de calificare în domeniu, după care s-a specializat la Londra pentru a deveni coafor stilist. Profitând de faptul că sora ei locuieşte în Dubai, a făcut câteva vizite în capitala mondială a luxului, fiind de fiecare dată fascinată de lumea de acolo, de stilul de viaţă, de cultura şi mentalitatea locuitorilor, dar şi de opulenţa acestei părţi de lume. În 2014, şi-a luat inima în dinţi, a renunţat la slujba pe care o avea în Zalău şi a pornit din nou într-o călătorie spre celalalt capăt al lumii, de data aceasta cu gândul să rămână acolo, cel puţin pentru o vreme.

Căutările pentru un loc de muncă în domeniul atât de drag sufletului ei nu au durat prea mult, pentru că soarta i-a surâs la scurt timp după ce a ajuns la destinaţie. Întâmplător, Adina a dat peste un anunţ de angajare postat pe Facebook, prin care „Blowout&Go”, o companie ce asigura servicii de înfrumuseţare la domiciliu, căuta personal. „Compania avea echipe mobile formate din specialişti în machiaj şi coafat, care se deplasau oriunde cerea clientul – în studiouri foto, hoteluri ori acasă – pentru a asigura servicii de înfrumuseţare celor interesaţi”, ne spune tânăra. Era, de altfel, singura companie de acest tip din Dubai, motiv pentru care succesul de care s-a bucurat a fost imediat.

Machiaj de studio pentru Tommy Hilfiger

A lucrat pentru ei între 2014 şi iulie 2016, interval în care a fost implicată în tot felul de evenimente ce ţin de fashion: şedinţe foto, reclame, prezentări de modă ori emisiuni televizate, pregătind pentru apariţia publică fotomodele, prezentatori TV, artişti locali şi internaţionali. Printre vedetele care au trecut prin mâinile zălăuancei se numără Tommy Hilfiger şi soţia lui, de a căror look s-a ocupat cu prilejul evenimentului “Dubai World Retail Congress 2016”, o manifestare în cadrul căreia cei mai importanţi actori din domeniu se întâlnesc pentru a discuta problemele majore şi tendinţele industriei de retail.

Întâlnirea cu renumitul creator de modă a emoţionat-o teribil pe tânăra din Zalău, care spune că până să ajungă în aceeaşi încăpere cu designerul, a trecut printr-o serie de controale: “ Ne-au scotocit buzunarele şi ne-au verificat mai ceva ca în aeroport. A fost obligatoriu să renunţăm la echipamentele noastre şi să îmbrăcăm ţinutele de lucru pe care ni le-a asigurat echipa lui Tommy Hilfiger”.
Pentru a-i pregăti pe soţii Hilfiger pentru respectivul eveniment, Adina spune că a avut nevoie de o oră: „Lui Tommy Hilfiger i-am făcut machiaj de studio pentru că urma să intre într-un interviu televizat. Atât el, cât şi soţia lui mi-au părut nişte oameni modeşti. Timp de o oră, cât a durat toată şedinţa, am avut nişte emoţii fantastice”.

Pe lista clienţilor tinerei din Zalău s-au numărat şi două dintre fetele şeicului Mohamed al Dubaiului, care au solicitat de câteva ori serviciile Adinei şi ale colegilor săi hairstylişti. “Am mers de vreo trei-patru ori acasă la familia regală, în pentru a le machia pe două dintre fiicele şeicului. Aveau în jur de 25 de ani şi mi-au lăsat impresia unor tinere foarte educate, fără aere de superioritate. Ne arătau ţinutele pe care urmau să le poarte şi ne spuneau dacă preferă un machiaj natural ori unul dramatic şi cum ar prefera să le fie aranjat părul”, povesteşte Adina Ivaşcău.

„Nu este hotel în Dubai pe care să nu-l fi văzut”

Portofoliul de machiaj profesional al make-up artistului zălăuan cuprinde prezentările de modă adiacente circuitului de Formula 1 din Abu Dhabi, când s-a ocupat de look-ul manechinelor, al designerilor participanţi şi al moderatorilor TV, şedinţe foto pentru H&M, Menlook, revistele Hello! Şi Harper`s Bazaar Arabia, creatorul de modă Zaid Farouki, casa de modă Langardi ori brandul de lux Orkalia.
Pe lângă participările la evenimentele mondene, compania la care lucra asigura şi servicii de makeup şi hairstyle clienţilor obişnuiţi: „Cred că nu a fost hotel în Dubai pe care să nu-l fi văzut. Am ajuns chiar şi în Burj Al Arab, cel mai luxos hotel de lume, cu prilejul unei nunţi, acolo unde împreună cu colegii mei ne-am ocupat de machiajul domnişoarelor de onoare. A fost şi în Burj Khalifa, cea mai înaltă clădire din lume, la solicitarea unor cliente ce erau cazate acolo”.
La peste 5.000 de kilometri depărtare de casă, Adina a avut plăcuta surprinză să întâlnească oameni care ştiau despre România, pe care o vizitaseră în vacanţe şi care le-a făcut o impresie plăcută. Celor care nu aveau habar ţara natală a tinerei, aceasta le recomanda să o ia în calcul ca destinaţie pentru o viitoare vacanţă, pentru natura frumoasă şi sălbatică.

„Blowout&Go”, compania la care a lucrat, avea circa 25 de angajaţi, echipa fiind completată de cele 15 persoane aflate în training. Adina era una dintre cei patru makeup artişti şi una dintre primele angajate ale firmei, iar afacerea mergea foarte bine: “Pentru Revelion, rezervările se făceau în septembrie, atât de multe solicitări erau. Tariful perceput pentru o şedinţă de machiaj la domiciliu era de 500 de dirhami (aproximativ 550 de lei – n.red.), cu mult sub tarifele practicate în saloanele de înfrumuseţare. Clientele preferau să apeleze la noi pentru că ieşeau mai ieftin şi nici nu mai pierdeau timpul pe drum. Echipa noastră de profesionişti venea la ele la uşă”.

Pentru casă a renunţat la visul arab

Experienţa celor doi ani petrecuţi în Dubai nu doar că a maturizat-o, dar i-a şi asigurat un bagaj de cunoştinţe pe care este convinsă că nu l-ar fi dobândit într-un alt context. „A fost un vis devenit realitate. Am trăit o perioadă extrem de intensă, plină de evenimente şi de experienţe noi, care mi-a permis să evoluez şi să ajung la un nivel pe care nu l-aş fi atins niciodată în România. A fost o perioadă în care am ieşit din zona de confort şi mi-am testat limitele la maxim. După experienţa asta ştiu că pot face orice îmi pun în cap”, mărturiseşte Adina.

Dorul de casă nu a putut-o ţine departe de casă prea mult, astfel că în 2016, Adina Ivaşcău a renunţat la visul arab şi a revenit în România. „Mi-e dor de forfota de la prezentările de modă, când eram zeci de persoane pe câţiva metri pătraţi. Îţi dădea o stare de adrenalină să machiezi modele pe bandă rulantă. Cine ştie, poate reuşesc să fac şi aici lumea mai colorată, să schimb conceptul despre machiaj, să îl aduc la un alt nivel”, mai spune Adina, care şi-a deschis, între timp, un mic business de profil în Zalău.

Leave a Comment