Contractul pentru autostrada Suplacu de Barcău- Borș, trimis la SEAP

Documentația pentru proiectarea și execuția celor aproximativ 60 de kilometri ai autostrăzii Suplacu de Barcău – Borș a fost transmisă luni, 21 august, spre Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), în vederea publicării. Proiectul este format din trei loturi: Suplacu de Barcău-Chiribiș (26 de kilometri), Chiribiș-Biharia (29 de kilometri) și Biharia-Borș (5 kilometri).

Cu o valoare însumată de peste 215 milioane de euro, fără TVA, contractul urmează să prevadă o perioadă de proiectare de șase luni și o perioada de 18 de luni pentru construcție. Perioada  de garanție a lucrărilor, prevăzută în documentație, este cuprinsă între 5 și 10 ani, în funcție de opțiunea ofertanților.

“Pentru acest proiect, prevăzut în Master Planul General de Transport, ofertele trebuie depuse într-un interval de trei luni din momentul publicării.

La fel ca alte contracte scoase la licitație anul acesta de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), contractul pentru segmentul Suplacu de Barcău- Borș va conține o serie de condiții stricte printre care: eliminarea posibilității judecării litigiilor la Curtea de Arbitraj de la Paris, eliberarea autorizației de construcție doar după avizarea proiectului tehnic precum și stabilirea clară a nivelului sancțiunilor aplicate Antreprenorului, în cazul în care acesta nu respectă termenele și calitatea lucrărilor”, se arată în comunicatul de presă al CNAIR. Segmentul Suplacu de Barcău – Borș face parte din Autostrada Transilvania și urmează să asigure legătura dintre Vestul României și Ungaria, prin Vama Borș.

În județul Sălaj, autostrada va străbate Meseșul prin cel mai lung tunel din țară, având proiectată o lungime de 2,5 kilometri. Compania de Drumuri a semnat în aprilie 2015 un contract de aproximativ 1 milion de lei cu Tecnic Consulting Engineering Romania pentru realizarea studiului de fezabilitate pentru acest tunel rutier. După mai multe întârzieri şi o penalizare de 40.000 lei aplicată în decembrie 2015 proiectantului, data actualizată pentru finalizarea contractului a fost stabilită pentru sfârşitul lunii iulie 2017, însă și în acest moment mai sunt de finalizat lucrări. “Tunelul de la Zalău”, ce va face parte din  Autostrada Transilvania, îl va depăşi astfel pe cel de pe Transfăgărăşan, care deţine în prezent titlul de cel mai lung tunel rutier din România.

 

 

 

 

Alte articole

Leave a Comment