Şoferii care nu au cauciucuri de iarnă atunci când carosabilul este acoperit de zăpadă sunt arşi la buzunare

Codul Rutier spune că șoferii sunt obligați să aibă montate cauciucurile de iarnă atunci când carosabilul este acoperit de zăpadă. Astfel, conducătorii auto trebuie să își schimbe cauciucurile de vară cu cele de iarnă ori de câte ori condițiile meteorologice impun acest lucru.
Conform „Legii cauciucurilor de iarnă”, aşa cum este denumită OG 5 2011, intrată în vigoare la 1 noiembrie 2011, cauciucurile de iarnă nu sunt obligatorii în fiecare an începând cu data de 1 noiembrie, ci numai când se circulă pe drumuri publice acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei.
Conducerea mașinii pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, polei sau gheață fără ca autoturismul să fie dotat cu anvelope de iarnă constituie contravenție. Astfel, șoferii riscă să rămână fără certificat de înmatriculare și amenzi între 810 și 2.900 de lei.
Atunci când cumpăraţi anvelope de iarnă, trebuie să fiţi foarte atenţi la câteva semne de pe cauciuc. Fulgul de nea pe anvelopă atestă că aveţi un cauciuc de iarnă cu care puteţi circula legal.
De asemenea, sunt acceptate iarna anvelopele cu menţiunea „M + S” (Mud plus Snow – Noroi şi zăpadă). Trebuie să ştiţi că, pe drumurile uscate, atunci când folosiţi cauciucuri de iarnă consumul de carburant este un pic mai mare.
Pentru o mai bună eficiență a pneurilor, dar și pentru a le crește durata de viață, specialiștii auto recomandă ca anvelopele de vară să fie înlocuite cu cele de iarnă când temperatura scade sub 7 grade Celsius. Cauciucul din anvelopele de iarnă este mai moale, mai rezistent la frig și are o aderență mai bună pe suprafețe alunecoase.
Pentru a fi pregătiți pentru drumuri acoperite de zăpadă șoferilor le este recomandat să aibă în portbagaj: o lopățică, o lădiță de nisip, lanțuri pentru roți, spatulă pentru ras parbrizul și o șufă/lanț pentru tractare.

Leave a Comment