Primii zece kilometri ai soselei de centura a municipiului Zalau, reprezentand primul tronson al investitiei, sunt deschisi traficului, incepand de vineri, 8 octombrie, cand reprezentantii autoritatilor locale si cei ai constructorului au inaugurat artera de circulatie.
Soseaua ocolitoare este prima pe care o va avea un oras din Zalau. Din pacate, sustine primarul Radu Capilnasiu, deschiderea acestui prim tronson nu presupune ca municipiul va fi degrevat in totalitate de traficul greu. Asta pentru ca, odata ajunse la podul din Aghires, toate autovehiculele ce au drum catre Cluj vor trebui sa intre iar in oras, pe strada 22 Decembrie 1989, pentru a urca apoi pe strada Kossuth si a lua calea Mesesului. Problema va fi rezolvata abia dupa realizarea celei de-a doua etape a centurii municipiului, care va face legatura intre culmea Mesesului si primul tronson, in punctul Aghires.
Durerea noastra este ca lucrarea nu are continuitate pentru a devia intreg traficul greu din municipiu. Cu toate acestea, credem ca autoritatile centrale vor gasi in cele din urma o solutie in ceea ce priveste poligonul de la Aghires si transferul lui din proprietatea publica a statului si din administrarea Ministerului Apararii, in administrarea Consiliului Local Zalau, astfel incat investitia sa poata fi dusa la bun sfarsit, a precizat Capilnasiu.
Pentru lucrarea executata, constructorul soselei de centura – firma Kemna Bau Andreae GmbH&Co.KG – a acordat o garantie de 12 luni. Garantam ca pe durata celor 12 luni nu vor exista niciun fel de probleme, a precizat Arthur Nagler, reprezentantul companiei.
Finalizarea primului tronson era programata pentru luna mai a acestui an, insa constructorul a cerut prelungirea termenului, pentru a termina de amenajat sensul giratoriu din punctul de jonctiune a centurii cu bulevardul Mihai Viteazul si pentru relocarea utilitatilor.
Realizarea celor zece kilometri a presupus o cheltuiala de 9,11 milioane de euro, fara TVA, din care cinci milioane de euro reprezinta fonduri Phare, 1,66 milioane de euro, contributia de la bugetul central, iar diferenta de 2,44 milioane de euro, finantare de la bugetul local. Artera face legatura intre DN 1 F Zalau-Simleu Silvaniei si DJ 191 C Aghires-Zalau, avand un punct de jonctiune cu Autostrada Transilvania. Al doilea tronson, ce va avea o lungime de 6 kilometri, implica o investitie de 16 milioane de euro. In opinia autoritatilor locale, investitia reprezinta obiectiv de interes national, menit sa fluidizeze traficul in nord-vestul tarii.