In cadrul videoconferintei convocate duminica de premierul Emil Boc, prefectul judetului Salaj, Alexandru Vegh, a solicitat solutio-narea problemei arhivelor societatilor comerciale lichidate. In urma acestei interventii, premierul a cerut, la randul sau, ministrului Administratiei si Internelor, Vasile Blaga si ministrului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale, Mihai Seitan, elaborarea, in termen de doua saptamani, a unui act legislativ care sa rezolve problemele semnalate. La ora actuala, arhivele societatilor lichidate sunt lasate la voia intamplarii, existand un vid legislativ din acest punct de vedere, a facut cunoscut Alexandru Vegh.
In aceeasi ordine de idei, prefectul de Salaj atrage atentia asupra faptului ca, in ultima perioada, Institutia Prefectului se confrunta cu tot mai multe solicitari, venite din partea varstnicilor, dar si a sindicatelor si patronatelor, privind solutionarea pro-blemei arhivelor firmelor lichidate din Salaj. Mai exact, multi angajati ai firmelor desfiintate au probleme in procurarea unor adeverinte ce trebuie prezentate pentru calculul pensiilor. O parte dintre ei, pensionati deja, au nevoie de acte pentru calculul pensiilor, in vreme ce altii solicita aceste documente pentru depunerea dosarele in vederea pensionarii.
Reamintim ca Institutia Prefectului Judetului Salaj s-a implicat, in mod repetat, in vederea sprijinirii cetatenilor nemultimiti de faptul ca nu pot intra in posesia documentelor necesare calcularii sau recalcularii pensiilor. Printre masurile intreprinse se numara constituirea unei baze de date cu societatile comerciale lichidate in Salaj, din 1999 si pana in prezent, in evidente figurand 48 de firme cu capital de stat.
Aceeasi institutie a mediat mai multe intalniri de lucru intre Casa Judeteana de Pensii, Directia de Munca si Solidaritate Sociala, Directia Judeteana a Arhivelor Nationale, parlamentari din judet, in vederea identificarii unor solutii pentru preluarea documentelor cu valoare practica de la firmele lichidate si asigurarea spatiilor de depozitare pentru acestea.
Variantele posibile, identificate dupa analize repetate cu factorii de executie implicati, sunt: fie suplimentarea numarului de personal din cadrul Directiei Judeteane a Arhivelor Nationale Salaj, pentru a prelua si prelucra arhivele societatilor lichidate, fie modificarea cadrului legislativ, astfel incat sa fie posibila infiintarea depozi-telor de documente in regim privat.