Silviu Ispas: Midas Media si Presa Buna vor sa scada preturile la publicitate, la jumatate

Silviu Ispas: Midas Media si Presa Buna vor sa scada preturile la publicitate, la jumatate

Regia de presa locala Midas Media si partenerii sai, reuniti sub brandul Presa Buna, anunta ca vor scadea preturile de publicitate la jumatate, incepand cu 1 februarie, intr-un interviu acordat MEDIAFAX de Silviu Ispas, managing partner Midas Media.

Silviu Ispas vorbeste in interviul acordat MEDIAFAX despre strategia companiei pe care o reprezinta, Midas Media, in ceea ce priveste preturile la publicitate in presa locala, dar si despre piata de media, in contextul crizei economice. In opinia sa, presa scrisa are un viitor, daca se va repozitiona si se va adapta la conditiile de piata, punand accent pe diversificarea si calitatea continutului.

Prezentam integral interviul cu Silviu Ispas:

Reporter: Criza economica a afectat major bugetele de publicitate ale companiilor si, implicit, situatia economica a presei. La o prima vedere, presa scrisa si cu precadere presa locala par sa fi suferit cel mai mult, avand in vedere ca unele titluri au disparut de pe piata, altele apar doar online, iar altele si-au scazut simtitor tirajele. In conditiile acestea si avand in vedere dezvoltarea online si dominatia televiziunilor, mai are vreun viitor presa scrisa? Poate sa fie inlocuit acest vehicul de comunicare cu online-ul si cu televiziunea, care, oricum, ajung in orice colt al tarii?

Silviu Ispas: Presa scrisa nu va muri! Ea trebuie doar sa se reinventeze, iar experienta din alte tari a aratat acest lucru. Motivul pentru care spun asta este ca presa scrisa este un mediu de comunicare solid, viabil si eficient. Ceea ce poate face un ziar nu poate face o televiziune niciodata. Spre deosebire de alte medii de comunicare, presa scrisa este si unul persuasiv, de reala influenta asupra cititorilor sau comunitatilor. De ce? Pentru ca presa iti explica lucrurile, nu doar te cumpara emotional.

Reporter: Dar mai cumpara oamenii acum ziare si reviste, avand in vedere scaderea puterii de cumparare?

Silviu Ispas: In ciuda crizei, exista un potential real pentru presa scrisa. Iar statisticile o dovedesc: trei din patru adulti cu putere de cumparare din orase citesc saptamanal ziare sau reviste. Peste 75% dintre persoanele adulte sub 64 de ani, din orasele cu peste 50.000 locuitori, adica aproape 4,8 milioane de oameni, citesc saptamanal cel putin un ziar sau o revista. Daca luam in considerare si editiile online ale ziarelor si revistelor, procentul acestora creste pana la 80%, conform celor mai recente date furnizate de studiul SNA. In plus, cele mai recente date furnizate de BRAT arata ca ziarele si revistele continua sa atraga consumatori cu putere de cumparare: 82% din populatia adulta din gopodariile cu venituri lunare de peste 1.000 euro citeste saptamanal cel putin un ziar sau o revista. In randul femeilor cu functie de conducere din aceasta categorie procentul ajunge la 90%, 84% citind varianta tiparita a publicatiilor. Daca ne referim la persoanele cu studii superioare, procentul care citeste ziare sau reviste lunar ajunge la 89%. De fapt, consumul de presa in Romania a crescut in ultimii ani. Scaderea unor tiraje poate fi pusa pe seama crizei, dar trebuie sa avem in vedere ca suntem intr-o piata din ce in ce mai puternic segmentata si specializata si in care au aparut foarte multe produse noi, care au generat cresterea numarului total de exemplare vandute sau citite.

Reporter: Si atunci de ce scad bugetele de publicitate alocate pentru presa scrisa?

Silviu Ispas: Eu as vorbi de o scadere a bugetelor de publicitate in general, in contextul crizei economice. Dar tocmai asta este important pentru companii sa inteleaga: este nevoie ca ele sa-si regandeasca strategia de comunicare si marketing si sa gaseasca un mod de a ajunge la consumator in mod direct si eficient. In aceasta perioada este cu atat mai important pentru clientii de publicitate sa exploateze la maxim puterea de influenta a presei scrise fata de cumparatori, mai ales ca presa scrisa este asociata intotdeauna cu informatia solida si documentata, pe cand celelalte medii sunt asociate, in general, cu divertismentul.

Reporter: Ce poate face presa scrisa pentru a atrage atentia companiilor asupra sa?

Silviu Ispas: Presa, la randul ei, trebuie sa se adapteze la conditiile de piata si sa se repozitioneze. Eu vad doua directii strategice: una legata de diversificarea si calitatea continutului, iar alta de pozitionare in piata de publicitate. In ceea ce priveste prima directie strategica, Midas se vrea doar un cap de pod pentru ceea ce o sa insemne Presa Buna in Romania. E vorba de coagularea unui grup de editori cu experienta si respectati in comunitatile carora se adreseaza, care editeaza ziare si reviste cu performante masurabile si care, ca noutate, accepta si subliniaza faptul ca obiectivele lor sunt atinse in momentul in care interesele clientilor si cititorilor lor sunt respectate. De aici vine aceasta noua pozitionare a Presei Bune: mai aproape de clienti si de cititori, mai aproape de realitate si interesul sau obiectivul clientului inainte de orice. Exista deja initiative editoriale tematice ale Presei Bune care vizeaza piete ca cea de autoturisme, de telefonie, de servicii financiare si bancare, distributia de gaz si de energie electrica sau piata de retail ori cea de bunuir electrocasnice, proiecte editoriale prin care clientii pot comunica cu consumatorii intr-un mod mai putin conservator si care au avut un mare impact asupra cititorilor si au generat o satisfactie reala clientilor din domeniile mentionate.

Reporter: Cum se repozitioneaza Midas pe piata de publicitate? Ce strategie aveti?

Silviu Ispas: Cat priveste repozitionarea pe piata de publicitate, Midas si Presa Buna sunt pregatite sa faca cel mai relevant gest de acest fel din ultimii ani, respectiv sa scada preturile de publicitate la jumatate, politica ce va fi aplicata incepand cu 1 februarie. Este o decizie si un gest care, pe de o parte, readuce presa locala pe un loc foarte bun in competitia cu orice tip de media, ca si cost al investitiei publicitare, iar pe de alta parte, intinde o mana clientilor de publicitate carora le pasa nu numai unde, dar si cu ce efect sunt cheltuite bugetele lor de publicitate.

Reporter: In aceste conditii, ce spera Midas Media si Presa Buna sa obtina in perioada imediat urmatoare?

Silviu Ispas: Obiectivul Midas este sa realizeze pana la sfarsitul lui 2011 un sistem solid si viabil pe termen lung prin care clientii de publicitate sa ajunga foarte eficient la mase foarte mari de cititori, mai ales ca presa locala depaseste cu mult doua milioane de cititori pe zi, iar 40% din acestia nu citesc deloc presa centrala. In felul acesta, clientii contribuie in interesul lor la sustinerea celui mai solid mod de comunicare cu consumatorii, prin sustinerea celor mai respectate canale media in comunitatile locale. Odata ce gasim calea cea mai buna de comunicare cu clientii, sistemul de lucru se va baza pe o schimbare radicala a politicilor de produs. Este nevoie sa inlaturam, prin proiecte concrete, perceptia gresita ca presa vinde jumatati sau sferturi de pagina. Presa pune la dispozitie comunicarea cu o audienta unica si masurabila catre care se adreseaza clientii si vrem sa o facem intr-un mod inovativ si la costuri foarte competitive. De asemenea, suntem in curs de a stabili un parteneriat pe termen lung pentru derularea unui proiect finantat prin fonduri europene pentru diversificarea si specializarea editoriala a produselor pe care le reprezentam. Dar, pentru Midas, viitorul inseamna in acelasi timp extinderea activitatilor firmelor din grup in zona de online si televiziune.

Midas Media este cea mai mare regie de presa locala din Romania, reusind sa consolideze un tiraj de 270.000 de exemplare, cu o audienta estimata la peste un milion de cititori pe editie. Intentiile Midas sunt de a dezvolta aceasta activitate pana la acoperirea teritoriala totala, dar si prin servicii suplimentare pentru parteneri si pentru clienti.

Partenerii Midas vor fi reprezentati sub brandul Presa Buna. Acest brand isi asuma implicit un standard ridicat de calitate si o transparenta masurabila a performantelor. Presa Buna reuneste in prezent titlurile: Ring, Monitorul de Alba, Glasul Aradului, Monitorul de Botosani, Semnal de Buzau, Servus Cluj, Mesagerul de Cluj, Gazeta de Sud, Semnal de Dambovita, Semnal de Ialomita si Calarasi, Semnal de Ilfov si Giurgiu, Informatia Zilei de Maramures, Ziarul de Mures, Zi de Zi, Gazeta de Olt, Semnal de Prahova, Informatia Zilei Satu Mare, Magazin Salajean, Sibiu 100%, Monitorul de Suceava, Obiectiv Vaslui, Monitorul de Vrancea, Transilvania Business si Zarul de Cluj.

Leave a Comment