Facturile emise de EON Gaz dau batai de cap miilor de consumatori din trei judete, respectiv Salaj, Cluj si Bistrita Nasaud, dupa ce 17.000 de facturi au fost trimise populatiei, oamenii fiind instintati ca trebuie sa plateasca diferite sume pentru revizia instalatiilor.
Problemele au aparut intrucat consumatorii nu-si amintesc sa fi beneficiat de astfel de servicii si, mai mult, facturile au mentiunea duplicat si sunt vechi de 2, 3 ani, ceea ce inseamna ca au fost deja achitate o data.
Cum consumatorii au fost revoltati de intreaga situatie, au facut plangeri la OPC, primele masuri fiind luate la Cluj, unde inspectorii de la Protectia Consumatorului au amendat EON Gaz cu 5.000 de lei pentru facturare defectuoasa.
Si in Salaj au fost primite asemenea facturi, dar o singura plangere a fost depusa, deocamdata, la OPC. Directorul OPC Salaj, Dorina Rednic, ne-a declarat ca se vor face cercetari pentru clarificarea situatiei si daca se vor constata nereguli, se vor aplica sanctiunile prevazute de lege.
Nu sunt duplicate
De cealalta parte, purtatorul de cuvant al EON Gaz Distributie, Oana Trandafir, ne-a declarat ca facturile respective au fost trimise intrucat compania inregistreaza creante mari din neplata serviciilor de verificari si revizii efectuate de catre angajati la instalatiile interioare de utilizare a gazelor naturale apartinand consumatorilor. Cum valoarea acestor creante se ridica la aproximativ 5,2 milioane de lei, iar cele mai vechi dateaza din luna iulie a anului 2007, EON Gaz a trimis facturile pentru a facilita consumatorilor plata contravalorii acestora. Desi aceste copii poarta mentiunea de DUPLICAT, acestea nu intra in sfera de reglementare a Ordinului nr.3512/2008 privind documentele financiar-contabile pentru simplul considerent ca in cazul de fata societatea noastra nu a intentionat si nici nu a efectuat o reconstituire a facturilor initiale expediate pe adresa consumatorilor, intentia fiind de a notifica clientul asupra existentei unei datorii restante si de a solicita ca aceasta datorie sa fie platita, anexandu-se si o copie/duplicat a facturii initiale, a declarat purtatorul de cuvant.
Potrivit acestuia, facturile emise de catre E.ON Gaz Distributie dupa efectuarea verificarii/ reviziei instalatiei de utilizare a gazelor naturale au la baza un proces verbal care a fost semnat atat de consumator, in calitate de beneficiar al serviciilor prestate, cat si de angajatul companiei, in calitate de prestator de servicii.
Potrivit purtatorului de cuvant, consumatorii care au sesizari privind facturile de servicii sunt rugati sa le depuna la Centrul de Relatii cu Clientii de pe strada Corneliu Coposu, nr.103, din municipiul Zalau.