Salajenii sunt tot mai nemultumiti de prestatorii de servicii

Salajenii sunt tot mai nemultumiti de prestatorii de servicii

Daca anii trecuti cele mai multe reclamatii depuse la Oficiul Judetean pentru Protectia Consumatorilor (OJPC) Salaj erau cele legate de calitatea precara a produselor alimentare, in 2009, consumatorii si-au indreptat atentia spre prestarile de servicii necorespunzatoare. In lunile ianuarie-februarie, din cele 106 de reclamatii primite din partea consumatorilor salajeni, 67 faceau referire la prestarile de servicii necorespunzatoare.

Doar sase consumatori s-au aratat nemultumiti de produsele alimentare (lapte de consum, preparate din carne) si 33 de cele nealimentare (aparatura electronica si electrocasnica). In legatura cu prestarile de servicii, principalele abateri privesc lipsa unor elemente pentru informarea corecta si completa a consumatorului. Dintre acestea amintesc parametrii calitativi ne-conformi celor declarati, existenta unor clauze abuzive in contractele incheiate cu consumatorii, modul superficial (neclar) de redactare si informarea incompleta privind caracteristici esentiale: pret, comision, durata, termen de executie, garantie, perioada de gratie, suspendare, reziliere contract, daune si despagubiri, ne-a comunicat Dorina Rednic, inspectorul sef adjunct al OJPC Salaj. Printre serviciile de care consumatorii s-au plans inspectorilor OJPC Salaj se numara cele financiare (banci si intreprinderi financiare nebancare), cele de internet si transmiterea semnalului prin cablu, serviciile de telefonie (facturare sau functionare defectuoasa) si cele de utilitate publica (furnizare gaz, energie electrica si apa potabila). Din totalul reclamatiilor inregistrate la OJPC Salaj anul acesta, 89 au fost deja solutionate. Mai mult de 75 la suta s-au dovedit a fi intemeiate, cetatenii obtinand astfel dreptul de a fi despagubiti pentru prejudiciile suferite. Astfel, unii operatori economici care nu au respectat drepturile consumatorilor prevazute de lege au fost obligati, fie sa inlocuiasca unele produse, fie sa achite consumatorilor contravaloarea acestora. Este vorba de produse ca usi si geamuri termopan, televizoare, masini de gatit, aparate frigorifice, aparate de aer conditionat, televizoare, telefoane mobile etc. Valoarea totala a produselor inlocuite, contravaloarea achitata sau valoarea reparatiilor efectuate pentru readucerea produsului in stare de conformitate a fost de 15.322 de lei, a precizat Dorina Rednic.

Amenzi de peste un miliard de lei vechi

Activitatea desfasurata de inspectorii Oficiului Judetean pentru Protectia Consumatorilor (OJPC) Salaj s-a concretizat prin efectuarea unui numar de 306 actiuni de control asupra calitatii si securitatii unor produse si servicii si asupra modului de respectare a intereselor economice ale consumatorilor. De altfel, inspectorii si-au extins activitatea de control si in afara resedintei de judet, prin efectuarea unor controale la un numar de 71 de operatori economici. Au fost aplicate in total sanctiuni contraventionale in valoare de 105.450 de lei (peste un miliard de lei vechi). Totodata, controalele au scos la iveala marfuri cu abateri de la prevederile legale in valoare de 8.734 de lei, dintre care 1.217 au reprezentat contravaloarea unor marfuri potential periculoase pentru sanatatea si securitatea consumatorilor. Pentru acestea s-a dispus masura retragerii lor de pe piata, ulterior fiind distruse, a declarat inspectorul sef adjunct al OJPC Salaj.

Leave a Comment