Restrictii de circulatie pe principalele drumuri nationale din Salaj

Restrictii de circulatie pe principalele drumuri nationale din Salaj

Drumul national DN 1H, dintre resedinta de judet si Rastoci, se afla, la aceasta data, in reabilitare, participantii la trafic, pe relatia Zalau-Criseni-Jibou fiind nevoiti sa se supuna restrictiilor de circulatie impuse de constructori.

Daca zilele trecute drumarii refaceau partea carosabila a acestui sector de drum in Criseni, a venit acum randul portiunii din dealul Garceiului, unde circulatia autovehiculelor este semnalizata si restrictionata pe un singur sens de mers. Din cele aflate de la Mircea Crisan, seful Sectiei de Drumuri Nationale Salaj, in zona firma SC Paco executa ample lucrari de reabilitare. Mai precis, intre Zalau si Mirsid se efectueaza lucrari de consolidare a drumului, de largire a fundatiei acestuia, se executa ziduri de sprijin. In Criseni, partial, s-a asternut primul strat de baza de mixtura asfaltica. Din Mirsid, pe anumite portiuni se aplica un strat de binder (al doilea strat de mixtura asfaltica), iar ulterior, urmand a se asterne un strat de uzura. Se intentioneza ca pana la sfarsitul anului, pe DN1H, intre Zalau si Surduc, sa fie aplicat intregul strat de binder, ceea ce ar reprezenta 50 la suta din lucrarile la carosabil (exceptandu-le pe cele la santuri si podete).

Pe Valea Somesului, circulatie restrictionata

Tot cu restrictii se circula si spre Dej, deoarece drumarii (firma FCC din Spania) reabiliteaza si sectorul DN1C Dej-Mesteacan-Baia Mare. Aici, din informatiile oferite de Mircea Crisan, se largeste drumul, se inlocuiesc si se repara poduri si podete, iar pe anumite portiuni se asterne primul strat de baza de mixtura asfaltica. La ora de fata, se fac lucrari in Capilna, Gilgau, Ileanda si Mesteacan. Restrictii de circulatie sunt si aici, cu semnalizare, pe portiuni scurte de drum pe un singur sens. Se spera ca pana la sfarsitul anului sa fie finalizat in Salaj, pe acest drum, stratul de baza de mixtura asfaltica.

Semafoare, la podurile din Simleu si Varsolt

De la limita cu judetul Bihor spre Zalau, pe drumul national, sunt impuse doua restrictii de circulatie: pe podul de la Varsolt si la podul din Simleu Silvaniei. Seful Sectiei de Drumuri Nationale Salaj a precizat ca la aceasta data se fac ample lucrari de reabilitare si pe drumul DN1H intre Halmasd si Hereclean (intre kilometrul 26+500 si 69+500). Lucrarile sunt executate de societatea UMB Spedition (respectiv, de Delta ACM Bucuresti, care a preluat aceste reabilitari in subantrepriza). Se afla in lucru portiunea de la Drighiu la Nusfalau, in zona orasului Simleu Silvaniei si la Varsolt. Aici se realizeaza largiri de carosabil, se consolideaza doua poduri (la Simleu si Varsolt), pentru ca pana la sfarsitul anului, pe anumite portiuni, sa se astearna primul strat de asfalt. In prezent, pe drumul DN 1H se circula cu limitare de viteza, iar la podurile din Simleu si Varsolt se circula pe un singur sens, traficul fiind semaforizat.

Reparatii pe E81

Daca toate aceste lucrari ample sunt finantate prin Programul National de Reabilitare a Drumurilor Nationale, cu bani europeni, in judet se lucreaza si cu bani de la bugetul de stat pentru reparatiile si intretinerea drumurilor nationale. Mircea Crisan a mentionat ca din acest fond vor fi plombati cu mixtura asfaltica si reparati 9.000 de metri patrati drumuri nationale. Deja a fost finalizat DN 1F-E81 (intre Topa si Supur), au fost refacute patru denivelari accentuate (la kilometrul 36 la Topa, la kilometrul 43 pe Valea Sancraiului, la kilometrul 73 si 79 pe Meses. Seful SDN a mentionat ca s-au realizat lucrari de reparatii intre Zalau si Supur, prin plombari.

Parcare pentru tiristi pe Meses

Drumarii salajeni amenajeaza in aceasta perioada o parcare la kilometrul 81 pe DN1F, la iesirea din Bradet, in apropiere de pasunea unde zalauanii iarna schiau sau se dadeau cu sania. Mircea Crisan a explicat ca in zona, de obicei opreau TIR-urile, avand spatiu aproape suficient pentru stationare. Parcarea va fi asfaltata si vor fi amplasate doua mese.

Pe drumul dintre Marca si Nusfalau, DN 19B si pe DN 1G Huedin-Zimbor-Tihau (prin Hida) vor fi plombate gropile, se va interveni unde sunt denivelari, astfel incat acest sector de drum sa fie pregatit pentru sezonul rece.

Tot in aceasta perioada se continua lucrarile de pietruire pe DN 1T(intre Mirsid si Moigrad) pe o lungime de 3,3 kilometri. Aici carosabilul a fost largit, s-au facut defrisari, s-au construit podete si s-a repozitionat o conducta de gaz. Dupa lucrarile de amenajare a santurilor, pe drum se va asterne balast si, ulterior, 20 de centimetri de piatra sparta.

Se realizeaza si lucrari de intretinere si cosire a vegetatiei, curatirea santurilor, completari ale elementelor de semnalizare pe DN 1F, DN 19B. In cursul acestei luni va demara activitatea de marcare (a axului drumului, a marcajelor laterale si a trecerilor de pietoni) a drumului DN 1F, iar din luna octombrie urmand a fi in lucru si DN 19B precum si DN1G.

Leave a Comment