Reabilitarea drumului către fondul forestier al Şimleului va începe abia în 2013

Cu toate că autorităţile locale din Şimleu Silvaniei au obţinut o finanţare de 900.000 de euro pentru reabilitarea drumului forestier Măgura, care face legătura între oraş şi fondul forestier al acestuia, paşii care trebuie făcuţi în acest sens sunt mulţi şi mărunţi. Avizele care trebuie obţinute, proiectarea şi licitaţiile publice sunt un proces care necesită mult mai mult timp decât estimase iniţial primarul oraşului Şimleu Silvaniei, Septimiu Ţurcaş. „Ne-am propus ca anul de execuţie integrală să fie 2012, dar lucrurile merg încet. Când am semnat contractul ni s-a spus să ne grăbim şi să facem toate achiziţiile publice într-un an. M-am mirat, un an mi s-a părut foarte mult la acea vreme, credeam că totul va merge mai repede. Acum înţeleg că nu e aşa. Personalul Centrului Regional Satu Mare o fi prea puţin, iar volumul de muncă mult. Probabil de asta merg lucrurile încet”, a declarat primarul.
Acesta a explicat şi paşii mărunţi care trebuie făcuţi pentru punerea în practică a proiectului respectiv. „Noi avem Studiul de Fezabilitate şi am depus de mai bine de o lună, la Satu Mare, toată documentaţia necesară deschiderii licitaţiei publice pentru desemnarea proiectantului. Aşteptăm avizul de la Satu Mare pentru a putea anunţa licitaţia pe SEAP. După ce vom avea Proiectul Tehnic întocmit, vom putea anunţa pe SEAP licitaţia în vederea alegerii constructorului. Abia anul viitor vom putea demara lucrările propriu zise”, a declarat edilul.

Finanţare de peste 900.000 de euro

Primăria de Sub Măgură a obţinut finanţare pentru reabilitarea drumului cu pricina printr-un proiect depus pe măsura 125 – „Îmbunătăţirea şi dezvoltarea infrastructurii legate de dezvoltarea şi adaptarea agriculturii şi silviculturii”, din Axa I – „Îmbunătăţirea şi dezvoltarea infrastructurii legate de dezvoltarea şi adaptarea agriculturii şi silviculturii”.
Potrivit primarului Ţurcaş, proiectul respectiv a fost unul din cele patru declarate câştigătoare, la nivel naţional, pe segmentul de finanţare sus amintit. „S-a solicitat finanţare din cauza faptului că accesul la fondul forestier proprietate a oraşului Şimleu Silvaniei se făcea numai pedestru şi, eventual, în zonele mai plane, cu atelajele trase de animale. Segmentele de populaţie care vor beneficia direct de aplicarea proiectului sunt reprezentate de silvicultori, muncitori forestieri din exploatarea şi prelucrarea lemnului, constructori pentru reţeaua de drumuri, întreprinzători mici şi mijlocii şi proprietarii de terenuri agricole şi forestiere din zona studiată sau turişti”, a declarat edilul.
Potrivit sursei citate, bugetul total al proiectului este de 912.617 de euro, eligibil în totalitate prin finanţare, contribţia locală fiind 0. „Sper să nu fie probleme cu cofinanţarea din bugetul central, întrucât se ştie că bugetul este cum este”, a declarat Septimiu Ţurcaş.

Podeţe peste pârâul Cehei

În urma investiţiei respective, drumul forestier Măgura, în lungime de 6,238 kilometri, va fi racordat la capătul străzii Cehei, pe versantul drept al pârâului Cehei. Până la cota maximă de 561,19 metri, drumul va traversa pârâul de două ori, peste două podeţe, urmând ca de la punctul să coboare în bazinul Valea Bădăcin. „Opinăm că finalizarea proiectului va avea ca efect social – economic îmbunătăţirea condiţiilor de trai a populaţiei din zonă şi un beneficiu real pentru şimleuani”, a mai spus primarul Ţurcaş.
Măsura 125 din Axa I de finanţare are ca obiectiv general adaptarea infrastructurii agricole şi forestiere la noile structuri de proprietate apărute ca urmare a procesului de restituire a proprietăţilor în vederea creşterii competitivităţii sectorului agricol şi forestier.

9 Thoughts to “Reabilitarea drumului către fondul forestier al Şimleului va începe abia în 2013”

  1. Dalai Lama

    Cred ca se impune si construirea unui tunel pe sub Magura, din motive bine intemeiate. Din 10 milioane de euro ar iesi un tunel european.

  2. PADURARUL

    nu e vorba de o reabilitare, chiar va fi un drum nou, dar un studiu de impact asupra mediului s-a facut oare? Oricum toata Magura e plina de drumuri forestiere, nu putea fi reabilitat unul dintre acestea?

  3. ionel

    padurar ai ramas.Stai jos!

  4. Consultant

    Domnul primar avea posibilitatea sa faca incredintare directa pentru servicii de proiectare faza PT si se iesea pe SEAP doar cu executia.
    Sau se iesea pe SEAP cu proiectare si executie la pachet.
    Se salva mult timp.
    Dar asa se intampla unde sunt si alte interese….

  5. pt consultant

    vedeti de ce merge tara bine?”consultantii” recomanda atribuiri directe nu prin seap sau proiectare si executie…adica tu si dai comanda(proiectant) tu si executi.Faina si logica gandire…consultantule.Daca dadea incredintare directa gaseai de scris iar

  6. Z

    Om trai si om vedea, cum zice simleuanul…simleuanii vor sa fie facute toate”amu, cat de iute!”, nu conteaza prin ce mijloace, daca se putea face mai ieftin sau de impactul asupra mediului…sper doar sa nu se ajunga intr-un final si la despadurirea Magurii…ar fi o mare rusine, dar niciodata nu stii la ce te poti astepta de la politicienii de azi. In fine , de comentat suntem buni cu totii…eu le doresc spor la treaba si sa speram ca totul va decurge ok.

  7. Consultant

    Interesanta logica…

    De ce sa incredintezi direct proiectarea pe 7.000-10.000-12.000 euro cand poti sa iesi pe SEAP pe 25.000 – 30.000 euro si sa ramai si tu sarmanul cu 3.000 – 4.000 euro?

    Am I right?

  8. Ioan C.

    Ar fi de interes si modernizarea traseului turistic Cetatea Bathori – Dacidava -Observator, cca 1 km, o legatura direca si foarte scurta cu centrul istoric al orasului.

  9. ionel

    consultantule,tu sti ce e SEAP-ul?Ma indoiesc!Poate prin seap se ia la 4000.Sau 40…mai sti?Dar acolo e libera piata ….consultantule.Nu ma risc cu alte intrebari;)

Leave a Comment