Radarele invizibile ajung, saptamana viitoare, in Salaj

Radarele invizibile ajung, saptamana viitoare, in Salaj

Soferii care nu respecta regulile de circulatie pe drumurile din Salaj, in special vitezomanii, vor avea, in scurt timp, de infruntat noile radare invizibile ale politistilor de la Rutiera. Conform unor surse oficiale din cadrul Inspectoratului de Politie Judetean (IPJ) Salaj, in cursul saptamanii viitoare, vor ajunge si in judetul nostru noile Loganuri break dotate cu aparate radar nedetectabile.

Potrivit unor surse oficiale, judetul Salaj se afla in ultima serie de repartizari ale masinilor Politiei Romane dotate cu aparate radar nedetectabile. In fapt, aproximativ zece masini Logan break echipate cu radare invizibile vor ajunge, saptamana viitoare, in dotarea IPJ Salaj. In momentul in care vor fi anuntati de repartizarea acestor aparate pentru Politia Salaj, lucratorii de politie din judet se vor deplasa la Bucuresti, pentru preluarea masinilor pe care sunt amplasate noile aparate radar.

Desi radarele invisibile sunt mult mai performante decat cele vechi, acestea din urma nu vor fi scoase din uz. Din contra, acestea urmeaza a fi redistribuite la alte formatiuni de Politie in judet. Masinile echipate cu aparate radar, aflate in prezent in dotarea Politiei Salaj, vor fi redistribuite la Posturile de Politie din judet pe raza carora s-a inregistrat un numar mai mare de accidente rutiere, potrivit sursei.

Cum functioneaza noile radare

Noile radare vor putea descoperi vitezomanii de la o distanta de peste 1.000 de metri, chiar si pe timpul noptii. Politistii care au testat deja noile aparate radar au afirmat ca cei care obisnuiau sa castige in instanta procesele de contestare a proceselor-verbale de contraventie date pentru viteza excesiva vor fi infranti cu probele furnizate de noile radare. Acestea au incorporat un GPS care arata cu precizie locul in care a fost comisa incalcarea legii, fie ca este vorba de viteza sau de o depasire neregulamentara. Noile aparate au incluse o functie de stand-by ce permite ca stocarea de imagini sa fie facuta non-stop.

Mai precis, camera video functioneaza permanent, fara sa emita unde radar. Atunci cand politistul observa o masina care ruleaza cu viteza peste limita legala, apasa un buton ce porneste emitatorul radar, stabilind instantaneu viteza masinii privite pe monitor. Computerul aparatului stocheaza nu doar inregistrarea video din perioada in care politistul a tinut actionat butonul radarului, ci si 30 de secunde inainte de actionare si 30 de secunde dupa ce politistul a luat mana de pe buton. Noile aparate radar pornesc si se opresc automat cand sesizeaza o depasire a vitezei legale, in restul timpului ele filmand in orb.

Detectoarele din alte masini nu pot sesiza unda radar a noilor aparate, astfel ca soferii nu au suficient timp de reactie pentru a frana, iar politistii pot porni telecomanda exact in momentul in care observa ca un autoturism circula cu viteza. Noile radare inregistreaza si noaptea, dar si iarna, la temperaturi extrem de scazute.

Soferii cauta sa evite radarele invizibile

Desi noile aparate radar nedetectabile nu au ajuns in dotarea Politiei Salaj, acest lucru i-a pus deja pe ganduri pe soferii obisnuiti sa circule cu pedala apasata la maximum. Soferii vitezomani au inceput deja sa caute noi metode pentru a fenta tehnologia de ultima ora ce va ajunge in dotarea Politiei Rutiere. O prima solutie este folosirea statiilor de emisie-receptie, asemanatoare celor existente in taxiuri, cu care soferii se anunta reciproc despre intalnirea, in trafic, a unui aparat radar.

Sistemul este folosit de mai multi ani, cu succes, de soferii de pe camioane, insa tinde sa fie preferat de un numar din ce in ce mai mare de conducatori auto. Noile radare vor putea fi descoperite in trafic si dupa numarul de inmatriculare al autoturismelor pe care sunt montate. Din surse neoficiale, numerele de inmatriculare ale Loganurilor dotate cu radare nedetectabile au in componenta numarul 18, iar prima litera din cele trei este Z. In multe dintre cazuri, noile radare au fost surprinse chiar si de unele detectoare mai vechi, in timp ce alti soferi se pregatesc sa-si achizitioneze altele mai noi si mai performante. Insa noile radare distribuite in judetele din tara au fost deja omologate si nu vor putea fi contestate de soferii prinsi pe picior gresit.

O masina costa circa 40.000 de euro

Noile Loganuri break intrate in dotarea Politiei Romane, complet utilate, costa in jur de 40.000 de euro. Noile masini au toate dotarile necesare, de la sistemul video radar mobil care permite stabilirea inclusiv a sensului de mers al drumului pe care s-a savarsit infractiunea sau contraventia, pana la echipamentele de radiocomunicatii, sistemele de avertizare optico-acustica si aparatul etilotest electronic. Ministerul de Interne a achizitionat circa 450 de astfel de masini dotate cu radare invizibile, fabricate in Marea Britanie si distribuite in toata Europa, dar si in Orientul Mijlociu. Modelul este unul AutoVision, din ultimele generatii, dotat cu infrarosii pentru utilizarea pe timp de noapte si cu un dispozitiv GPS. Performantele acestor radare sunt superioare celor folosite pana acum de Politia Romana.

Camerele video au o performanta optica mult mai mare, cu zoom 26x, fata de numai 18x cat au cele actuale. Conform specificatiilor producatorului, aceste radare sunt capabile sa filmeze 60 de ore neintrerupt. Informatiile si imaginile inregistrate pe hard-diskul radarului nu pot fi sterse decat cu ajutorul unei parole. Astfel, se monitorizeaza orice fel de greseala in trafic, inclusiv comportamentul politistului care foloseste acest aparat.

Leave a Comment