Protectia Consumatorilor isi intensifica actiunile de control

Protectia Consumatorilor isi intensifica actiunile de controlPe fondul cresterii cheltuielilor pentru produsele de baza, precum si din cauza reducerii salariilor care a dus la scaderea puterii de cumparare, reprezentantii Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) au lansat, in luna august, o campanie denumita Protejeaza Cosul Zilnic de verificare a produselor alimentare, a utilitatilor si a serviciilor. Potrivit directorului coordonator al Comisariatului Regional pentru Protectia Consumatorilor (CRPC) Cluj, Cristian Nicula, prezent saptamana trecuta la Zalau, aceasta campanie consta intr-o supraveghere suplimentara a pietei de produse alimentare de baza, respectiv lactate, carne, oua, faina, orez, paine, din punct de vedere al respectarii drepturilor consumatorilor privind o informare corecta, completa si precisa, respectarea termenului de valabilitate inscris pe ambalaj, respectarea afisarii corecte a preturilor, adica pretul afisat sa fie acelasi cu cel platit de consumator. Proiectul se va derula pe o perioada de un an, urmand sa aiba loc evaluari lunare ale CRPC. Va fi un control suplimentar in zilele de joi si vineri in locurile de comercializare, implementarea masurilor necesare va fi monitorizata, se vor implica suplimentar institutiile de stat acolo unde sunt necesare controale de laborator cu echipamente specializate, vor fi preluate telefonic reclamatiile si in zilele de sambata si duminica, intre orele 9 si 17, a explicat Nicula. Prin acest proiect, se urmareste imbunatatirea si, eventual, completarea legislatiei in vigoare pentru a asigura o reglementare eficienta pentru protejarea consumatorului. Urmarim intarirea masurilor coercitive pentru cei care nu respecta legislatia, modificarea termenului de implementare a eventualelor schimbari necesare in cazul in care acestea sunt prea relaxate, infiintarea unei functii noi in interiorul companiilor producatoare de produse alimentare si al companiilor care comercializeaza acest tip de produse, cu responsabilitati de protectie a consumatorului, mai precis o persoana de contact pentru o comunicare eficienta intre noi, consumator si mediul economic, a mai spus seful CRPC Cluj.

Leave a Comment