In 2009, Primavara europeana se alatura Anului European al Creativitatii si Inovatiei (AECI) pentru a incuraja cat mai multe scoli sa ia contact cu creativitatea si inovatia la nivel european. Anul acesta, campania se va desfasura intre 25 martie si 9 mai si este deschisa scolilor apartinand tuturor ciclurilor de invatamant, de la cel prescolar la cele de liceu si scoala profesionala. Primavara europeana se adreseaza, de asemenea, si organizatiilor axate pe activitati extra-curriculare menite sa dezvolte si sa intareasca abilitatile vizate de programa scolara. Cu aceasta ocazie, invitam cadrele didactice sa dedice una sau mai multe zile din calendarul lor activitatilor didactice axate pe dezbateri, interactiune si reflectie pe marginea tematicii europene. Prin intermediul acestei initiative, tinerii au sansa sa-si exprime punctul de vedere si sa se faca auziti, a afirmat Dorina Ciutre, purtatorul de cuvant din cadrul Inspectoratului Scolar Judetean (ISJ) Salaj. Campania Primavara europeana este compatibila cu majoritatea disciplinelor scolare si ofera cadrelor didactice si elevilor nenumarate ocazii de a asimila aspectele practice si culturale ale creativitatii si inovatiei. In cadrul activitatii, elevii si profesorii pot sa creeze un context care sa permita tinerilor sa dobandeasca competente de exprimare a propriei personalitati, necesare de-a lungul vietii, sa promoveze diversitatea culturala ca sursa a creativitatii si inovatiei, dar si sa sensibilizeze opinia publica cu privire la perceperea inovatiei drept modalitate de promovare a dezvoltarii durabile. Unul dintre punctele tari ale campaniei il reprezinta sansa cadrelor din invatamant si a elevilor de a aduce in atentia publicului strategiile regionale si locale bazate pe creativitate si inovatie.