Primăria din Agrij renunţă la maşina pe care o putea cumpăra prin „Rabla”

 

Alte 278 de dosare depuse de către persoanele juridice şi instituţiile publice în cadrul Programului „Rabla 2014” au fost evaluate, 108 dintre ele fiind acceptate pentru 174 de autovehicule, a anunţat la sfârşitul săptămânii trecute Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM). Potrivit unui comunicat de presă al instituţiei, în Comitetul de avizare al AFM au fost acceptate şi 17 contestaţii pentru 44 de maşini.
Printre solicitanţii ale căror dosare au fost validate se numără şi Primăria Agrij. Cu toate acestea, edilul comunei, Pamfil Berar, susţine că este nevoit să renunţe la achiziţionarea unui autoturism nou, motivul fiind lipsa cofinanţării. „Avem o maşină veche de aproximativ 11 ani, care, în urma inundaţiilor din 2006 a fost serios avariată, însă în prezent nu îmi permit să cumpăr un autoturism nou. Într-adevăr am depus un dosar, a fost validat, am prevăzut în buget şi banii necesari cofinanţării, însă având în vedere că la ultima rectificare bugetară nu am primit niciun leu nu pot achiziţiona maşina. Avem proiecte europene pe care nu le putem finaliza întrucât nu putem asigura cofinanţarea, cu toate că am solicitat fonduri. Singura suma primită a fost de 7.000 de lei pentru şcoală. Aşadar, mi se pare corect să renunţ la maşină atâta timp cât nu avem banii necesari pentru finalizarea unor investiţii importante pentru comună”, a concluzionat Pamfil Berar.

Dosarele primăriilor din Bocşa şi Pericei, respinse
Până în prezent, în cele cinci etape de evaluare şi validare a dosarelor depuse de persoanele juridice şi instituţiilor publice în Programul „Rabla 2014” au fost analizate, în total, 1.529 de dosare, din care 548 au fost acceptate pentru 2.092 de autovehicule şi 981 au fost respinse.
Printre dosarele respinse în ultima etapă se regăsesc şi ale două comune sălăjene, respectiv Pericei şi Bocşa. Persoanele juridice şi instituţiile publice care au fost acceptate în program se pot adresa unuia dintre producătorii/dealerii auto care au fost validaţi în Programul “Rabla 2014″, iar cele care au fost respinse au posibilitatea ca, în termen de cinci zile, să depună contestaţii. De asemenea, solicitanţii respinşi pot depune un nou dosar de acceptare, la sediul Administraţiei Fondului pentru Mediu, până în data de 30 septembrie.
Programul „Rabla” pentru persoane juridice a început în 30 aprilie, fiindu-i alocate 3.000 de tichete, fiecare în valoare de câte 6.500 de lei, acordate la casarea unei maşini mai vechi de opt ani pentru achiziţionarea unui nou autovehicul. Pentru stimularea achiziţionării autovehiculelor cât mai prietenoase cu mediul, se oferă posibilitatea acordării, pe lângă prima de casare, a unui eco-bonus în valoare de 500 lei pentru: achiziţionarea unui autovehicul nou, încadrat în norma de poluare Euro 6, achiziţionarea unui autovehicul nou, al cărui motor generează o cantitate de emisii de CO2 mai mică de 100grame/kilometru şi pentru achiziţionarea unui autovehicul nou, cu sistem de propulsie hibrid. La achiziţionarea unui autovehicul de acest tip, se poate acorda, pe lângă prima de casare, o reducere în cuantum de maximum 1.000 de lei, rezultată prin cumulul a cel mult două eco-bonusuri.

Şase instituţii sălăjene şi-au luat maşini noi anul trecut
Anul trecut, în cadrul Programului Rabla pentru persoane juridice, când au fost alocate tot 3.000 de tichete, au fost depuse 1.451 cereri de finanţare, dintre care 643 au fost acceptate pentru 1.670 autovehicule, cu o sumă aprobată de 10,86 milioane de lei. Cele mai multe tichete au fost solicitate şi obţinute de Poşta Română – 132 (858.000 de lei) şi Ministerul Afacerilor Interne – 105 (682.500 de lei). Printre instituţiile sălăjene care au achiziţionat o maşină nouă prin “Rabla 2013” s-au numărat: Consiliul Judeţean Sălaj, Spitalul Judeţean de Urgenţă Zalău, Casa de Asigurări de Sănătate Sălaj, Primăria Bobota, Agenţia pentru Protecţia Mediului Sălaj şi Primăria Hereclean.

Leave a Comment