Prestarile de servicii – in topul reclamatiilor la Protectia Consumatorilor

Peste 160 de reclamatii au fost depuse in primul trimestru al anului in curs, la Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorilor (CJPC) Salaj. Cele mai multe dintre neconformitatile sesizate de salajeni au fost cu privire la anumite servicii de care au beneficiat. Si anume, 56 de reclamatii au fost depuse impotriva prestatorilor de servicii de telefonie, internet si televiziune prin cablu, 15 au vizat operatorii de servicii financiare bancare si nebancare, 14 serviciile de utilitati (furnizare apa, canalizare etc.), iar sapte reclamatii au fost depuse impotriva firmelor de asigurari.

Alti 49 de salajeni au reclamat produse nealimentare neconforme, constand in aparatura de uz casnic, produse electronice, telefoane mobile etc. si doar patru s-au plans de produse alimentare. Numarul mic de reclamatii solutionate se datoreaza faptul ca multi reclamanti si-au retras plangerea, rezolvand problema pe cale amiabila. Din fericire, consumatorii devin din ce in ce mai informati, stiu ca au o autoritate care sa le reprezinte drepturile. S-a observat chiar si o scadere a numarului de reclamatii contra serviciilor bancare, clientii fiind mult mai atenti la semnarea contractelor de credit, a precizat directorul coordonator adjunct al CJPC Salaj, Claudiu Silaghi. Valoarea totala a despagubirilor acordate consumatorilor a insumat 37.880 de lei.

Tot in primul trimestru al anului, comisarii CJPC Salaj au desfasurat 546 de actiuni de control, in urma carora au aplicat operatorilor economici amenzi in valoare totala de peste 283.000 de lei. De asemenea, in cadrul controalelor au fost identificate produse si servicii neconforme in valoare de peste 365.000 de lei. Au fost distruse marfuri in valoare de 10.152 de lei, majoritatea fiind produse cu termenul de valabilitate depasit.

Comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, se constata o crestere foarte mare a produselor cu termenul de viata depasit, in special la produsele alimentare. Astfel, consumatorii ar trebui sa fie foarte atenti la ceea ce cumpara, ne-a comunicat Silaghi, adaugand si ca acei consumatori informati sunt si cei mai inclinati sa reclame neconformitatea produselor sau serviciilor pe care le achizitioneaza.

Leave a Comment