Poliția a luat în vizor locuințele cu multe solicitări de reședințe

Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a anunțat, la începutul acestei săptămâni, instituirea de noi reguli privind cererile de stabilire a reședinței. Una dintre principalele acțiuni va fi verificarea locuințelor pentru care sunt prea multe solicitări. Purtătorul de cuvânt al MAI, Monica Dajbog, a anunţat acest set de reguli noi pentru cererile privind stabilirea reşedinţei, care au intrat în vigoare începând din luna septembrie a anului în curs. „Direcţia de Evidenţă a Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date a introdus noi măsuri de verificare suplimentară pentru adresele unde se constată un număr mai mare de cereri pentru stabilirea reşedinţei. Acestea au fost transmise şi către Serviciile de Evidenţă a Persoanelor din teritoriu pentru a fi aplicate. În toate situaţiile în care se înregistrează cereri pentru stabilirea reşedinţei, solicitantul va declara pe propria răspundere că locuieşte mai mult de 15 zile la adresa la care are locuinţa secundară. Declaraţia va fi consemnată pe cerere, în faţa funcţionarului de evidenţă a persoanelor”, a spus reprezentantul instituției într-o declaraţie de presă la sediul MAI. La primirea cererilor pentru stabilirea reşedinţei, la nivelul serviciului public comunitar local de evidenţă a persoanelor, se vor efectua următoarele activităţi: se va verifica în baza de date numărul menţiunilor de reşedinţă valabil înscrise la adresa respectivă, iar dacă la adresa respectivă sunt înscrise cel puţin două menţiuni de reşedinţă valabile se va proceda la informarea structurii locale a poliţiei naţionale, în vederea efectuării verificărilor în teren, din care să rezulte dacă solicitanţii locuiesc efectiv la adresa declarată. „În situaţia în care, din verificările efectuate de către poliţişti rezultă faptul că persoanele respective nu locuiesc efectiv la adresa declarată, cererile lor vor fi respinse. Aceste verificări vor fi dispuse şi în situaţia în care se înregistrează un număr mare de solicitări la aceeaşi adresă/adrese distincte”. Purtătorul de cuvânt al MAI a menţionat că se vor avea în vedere şi cazurile în care cererile s-au depus succesiv, la intervale relativ scurte de timp, pentru aceeaşi adresă, iar prin „număr mare de solicitări’ se înţelege un număr care depăşeşte media zilnică, săptămânală sau lunară. Prin aceste măsuri se pot monitoriza îndeplinirea condiţiilor necesare pentru acordarea vizelor de reşedinţă pentru cetăţenii cu drept de vot şi verificarea legalităţii acestora, în cazul constatării unei evoluţii semnificative a numărului de persoane care îşi stabilesc reşedinţa într-o anumită circumscripţie electorală. „Aceste demersuri se circumscriu Planului General de Măsuri aprobat de ministrul Afacerilor Interne, Marcel Vela, pentru buna desfăşurare a alegerilor locale din 27 septembrie. Ministerul Afacerilor Interne va lua toate măsurile pentru desfăşurarea unui proces electoral corect, legal şi echidistant faţă de toţi competitorii politici”, a afirmat reprezentantul MAI.

 

One Thought to “Poliția a luat în vizor locuințele cu multe solicitări de reședințe”

  1. Anonim

    adica astia de la politia nationala ii trimit pe cei de la politia locala sa faca verificari !! caci ei sunt ocupati cu cazuri serioase si nu au timp de asemenea prosti !!! asa se intampla si cu verificarea celor aflati in carntina !! se mira lumea ca nu ii vad pe cei de la locala patruland, dac cand au vazut ultima data o patula de la politia nationala? sau una de la jandarmerie? caci avem o unitate de jandarmi in zalau !! O UNITATE INTREAGA ! si astia dunt cei care se pensioneaza la 45-50 de ani, cu pensni speciale !
    se plange MAI ca nu are oameni, ca nu sunt profesionisti in system !! pai cum dracu sa fie, daca ii pensioneaza la 4505- de ani !! cand devin profesionisti se pensioneaza si dupa aceea isi cauta un loc de munca caldut, tot la stat !!
    p.s. si cum este cu dreptul lla libera circulatie, nu este aceasta masura una restictiva? hap acuma de alegeri !!

Leave a Comment