PA&CO International nu a finalizat lucrările, dar și-a luat tălpășița de pe DN1H

Constructorul PA&CO International cere în continuare recepția lucrărilor de reabilitare începute în anul 2011 și efectuate pe drumul național 1H, tronsonul Zalău – Răstoci. Anul trecut s-a executat cea mai mare parte a lucrărilor și, conform informațiilor postate pe pagina de internet a Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale, stadiul de execuție al proiectului este în acest moment de 93 la sută. Însă, la sfârșitul lunii februarie, constructorul a ridicat toate utilajele și a stopat lucrările pe acest tronson de drum național, rămânând nefinalizate sau neexecutate șanțuri, rigole și marcaje în aproape fiecare localitate tranzitată de drum. ”Noi spunem că mai trebuie executate lucrări, constructorul susține că a finalizat contractul”, ne-a declarat Mircea Crișan, șeful Secției Drumuri Naționale Zalău.
Problemele apărute în cadrul proiectului au fost puse pe masa guvernanților. Senatorul Gheorghe Pop îi cere ministrului Transporturilor, Dan Șova, să nu accepte recepția lucrărilor în acest stadiu. ”Cine va finalza proiectul și din ce cauză PA&CO nu a dus până la capăt un proiect atât de important pentru sălăjeni? Care este termenul de garanție pe care executantul lucrării este obligat să-l acorde și cine este responsabil cu verificarea calității lucrării, deoarece au apărut semnele proastei execuții a drumului?”, sunt doar două din întrebările la care ar trebui să răspundă ministrul Dan Șova.
Proiectul în valoare de 142 de milioane de lei nu cuprinde, pentru cei 53 de kilometri, construirea aleilor pietonale. Podețele de acces în curți nu au fost executate la dimensiunea normală, șanțurile au fost proiectate cu pantă inversă și apa băltea, acoperișurile unor case au căzut, apa din fântâni a devenit nepotabilă sau gurile de aerisire a conductelor de gaz au fost astupate. Acesta este doar un scurt bilanț al neregulilor constatate în reabilitarea DN1H Zalău – Răstoci.

4 Thoughts to “PA&CO International nu a finalizat lucrările, dar și-a luat tălpășița de pe DN1H”

  1. Cetatzeanul

    …Asa e la noi- Strainii isi bat joc de contracte, nu indeplinesc conditiile din contracte , ridica banii si pleaca Razand de Noi, ca Oficialitatile romane sunt asa de prostovani k nu stiu gandi un Contract Solid- Cei de la DN doar stiu sa se plimbe pe la Bucuresti in loc sa invete sa scrie un Contract Solid….Traim in Romania si”” Dorel de la DN „”face numai Prostii…

  2. Drum

    Pa& co este firma romaneasca, Casuneanu ii patronul

  3. Cine stie?

    Termenul de finalizare a lucrarilor a fost 31.12.2012? Ce penalitati se percep? A fost achitata integral plata lucrarilor? Cat a fost valoarea garantiei de buna practica depusa de executant? Ce receptie s-a facut anul trecut,in toamna, activitate prezentata in ziar si printr-o poza de la fata locului, respectiv ,,Izvorul de la vie” de langa loc.Letca, unde apare si d-ul Tiberiu Marc? Normnal ca dupa receptia lucrarilor efectuate, constructorul pleaca. Cine spunea:,,Tradare,tradare da s-o stim si noi”?

  4. der

    Desiogur ca laq noi este posibil orice: se pleaca de la o lucrare cand vrea muschii constructorului, asta este posibil datorita licitatiei fictive ce a avut loc, cineva a umflat buzunarul si acum nu are curaj sa ceara daune pentru nefinalizarea in termen a lucrarilor, despre calitate ce sa mai vorbim ,dirigintele desantier om de-al lor, proiectantul a modificat proiectul dupa dorinta anteprenorului, santurile descurgere au fost executatte acolo unde au dorit ei, in criseni au sclivisit taluzul snturilor si au incasat bani ca fiind nou executate , poduri ,podete, pe ici pe colo . Ce sa mai spun dezastru aceasta reabilitare. Dupa ce au construit drumul de la urcare spre Mirsid au facut apoi studii GEO !!! Halal guvernanti si specialisti in domeniu.

Leave a Comment