Obligativitatea anvelopelor de iarna, din nou in atentia autoritatilor

Obligativitatea anvelopelor de iarna, din nou in atentia autoritatilor

Ministerul Transporturilor a reluat proiectul prin care sa introduca obligativitatea echiparii autovehiculelor cu cauciucuri de iarna in sezonul rece. Astfel, conducatorii auto care se avanta in trafic fara a-si dota corespunzator autovehiculele ar putea fi amendati.

Anvelopele de iarna ar putea deveni obligatorii, daca noul proiect al Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, lansat saptamana trecuta in dezbatere publica, va fi aprobat. Conform proiectului, conducatorii vehiculelor care nu sunt dotate cu anvelope de iarna in sezonul rece vor fi penalizati cu 9 pana la 20 de puncte amenda, respectiv cu sanctiuni pornind de la 600 de lei si pana la 1.300 de lei, precum si retinerea certificatului de inmatriculare sau inregistrare al masinii. Si anume, in cazul vehiculelor cu masa totala maxima autorizata mai mare de 3,5 tone si al celor de transport persoane cu mai mult de noua locuri pe scaune, masina trebuie echipata cu anvelope de iarna pe axele de tractiune si/sau sa aiba montate pe aceste roti lanturi sau alte echipamente antiderapante omologate.

O alta prevedere stabileste ca in cazul utilizarii unui vehicul care prezinta defectiuni tehnice majore si periculoase se suspenda dreptul de utilizare a masinii prin retinerea placutelor cu numarul de inmatriculare, a certificatului de inmatriculare si prin anularea inspectiei tehnice periodice, aplicandu-se si sanctiunea contraventionala. Actele si placutele de inmatriculare se restituie, la cerere, dupa prezentarea dovezii privind efectuarea unei noi inspectii tehnice.

In cazul accidentelor rutiere care au avut drept consecinte degradarea ori distrugerea elementelor care fac parte integranta din drum, asiguratorul vehiculului si proprietarul vor suporta costurile interventiei de reparare.

Totodata, daca operatorii rutieri utilizeaza vehicule neomologate, iar aceasta are drept consecinta blocarea unui sector de drum, operatorul va fi obligat sa suporte costurile interventiei de degajare a sectorului de drum afectat, potrivit noului proiect. In nota de fundamentare a proiectului prezentat anterior se precizeaza ca statul ar putea incasa 445 de milioane reprezentand taxa pe valoare adaugata (TVA) din vanzarea anvelopelor.

Leave a Comment