Consiliul Judeţean Sălaj ar putea să se implice în revigorarea infrastructurii feroviare din judeţ, după ce Ministerul Transporturilor va face cunoscută lista liniilor de cale ferată ce pot trece în administrare locală.
Guvernanţii sunt îngrijoraţi de faptul că în România peste 1.000 de kilometri de cale ferată zac nefolosiţi, nefiind bani pentru întreţinere, liniile au ajuns să nu mai fie utilizate. Punând în balanţă datoriile acumulate de companiile feroviare, conducerea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii intenţionează să închidă sau să închirieze liniile de cale ferară. Proiectele elaborate de ministerul de resort vizează închiderea a peste 1.400 de km de infrastructură feroviară, iar sumele rezultate din casarea şi dezmembrarea căilor ferate să fie utilizate pentru întreţinerea reţelei. Pe de altă parte, liniile nefolosite pot fi închiriate şi folosite de operatori feroviari privaţi, care vor investi pentru reparaţii, dar şi pentru achiziţii de material rulant.
Mai mult, pentru transportul local, consiliile judeţene vor putea închiria de la CFR liniile nefolosite şi vor avea posibilitatea să stabiliească rute suplimentare. Statul speră ca din fonduri alocate de la bugetele judeţene să fie eficientizat acest sector, prin închiderea unor trasee nerentabile sau închirierea liniilor unor agenţi ecomici care doresc să opereze în acest domeniu. Consiliile judeţene pot solicita modificarea sau suplimentarea traseelor.
Nu foarte încântat de această alternativă, preşedintele CJ Sălaj, Tiberiu Marc a declarat: Sunt tot mai numeroase activităţile care sunt transferate consiliilor judeţene, în timp ce sursele de finanţare sunt în scădere. Introducerea declaraţiei unice ne-a pus în situaţia să descoperim că veniturile CJ sunt în luna martie cu 40 la sută mai mici decât cele prognozate. Cu astfel de surprize e greu să preiei domenii ce necesită investiţii mari. Vom analiza zilele acestea o astfel de posibilitate, pentru că transprotul feroviar din judeţ are o situaţie complicată, şi apoi trebuie să cunoaştem şi care ar fi interesul operatorilor economici pentru transportul de marfă şi de călători la nivel de judeţ.