Guvernul a stabilit standardul de cost pentru spitale

Guvernul a stabilit standardul de cost pentru spitaleLa propunerea Ministerului Sanatatii, Guvernul a stabilit, prin Hotarare de Guvern standardul de cost pentru unitatile medico-sociale, sumele fiind stabilite in functie de numarul de unitati spitalicesti din fiecare judet, dar si distributia acestora pe raza teritoriala a judetelor, numarul de paturi din spitale si al internarilor de peste an, totalul zilelor de spitalizare in cursul unui an si durata medie de spitalizare, dar si cheltuielile pe care le-au inregistrat unitatile.

Standardul de cost pentru servicii de asistenta medico-sociala pe an/pat a fost stabilit de Guvern la suma de 29.865 de lei, din care 8.804 de lei este suportat din bugetul de stat, iar diferenta de 21.061 de lei din bugetul local. Din aceste fonduri sunt asigurate cheltuieli de personal aferente medicilor si personalului medical, precum si cheltuielile cu medicamente si materiale sanitare.

De asemenea, se mai asigura cheltuielile de personal pentru personalul nemedical, cheltuielile pentru hrana si bunuri si servicii necesare intretinerii si functionarii unitatilor medico-sociale, reparatiilor, consolidarilor si dotarilor sociale.

Printre criteriile de care s-a tinut seama la stabilirea acestor sume se numara si cheltuielile de personal pe categorii/an, cheltuielile pentru medicamente si materiale sanitare pe care le fac spitalele intr-un an, cheltuielile cu hrana bolnavilor.

Standardul de cost a fost stabilit intrucat, in unitatile de asistenta medico-sociala primesc ingrijire medicala persoane cu afectiuni cronice care necesita permanent sau temporar supraveghere, unitatile fiind puse in fata unor cheltuieli uriase, la care nu le mai pot face fata.

Avand in vedere descentralizarea sistemului sanitar dorita de autoritatile centrale, finantarea tuturor unitatilor spitalicesti din tara se va imparti intre bugetul de stat si cel local. Astfel, conform legislatiei in vigoare cheltuielile de personal aferente medicilor si asistentilor medicali, precum si cheltuielile cu medicamente si materiale sanitare trebuie suportate de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Sanatatii, iar cheltuielile pentru personalul nemedical, respectiv personalul auxiliar, de deservire, muncitori, TESA si de conducere, cheltuieli de intretinere, gospodarire, hrana, reparatii, consolidari, dotari se suporta de la bugetul local.

Leave a Comment