Cei care vor sa conduca o motocicleta trebuie sa obtina permisul auto de conducere pentru categoria A, subcategoria A1. Insa, de la inceputul lunii februarie 2009, candidatii au de trecut mai multe obstacole la proba practica, in poligon. Seful Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor (SPCRPCIV) Salaj, Remus Stanciu, ne-a comunicat noile manevre speciale ce urmeaza sa fie testate, in ceea ce priveste siguranta rutiera. In poligon, candidatii care vor sa obtina permisul auto pentru motociclete trebuie sa treaca de inca trei probe. Prima noutate la testare este executarea a cel putin doua manevre cu viteza mica, dintre care un slalom. Aceasta proba ar trebui sa permita evaluarea manevrarii ambreiajului in combinatie cu frana, echilibrul, directia vizuala, pozitia pe motocicleta si pozitia picioarelor pe rezematoarele de picior, ne-a declarat Stanciu. O alta noua proba consta in executarea a cel putin doua manevre cu viteza mare, dintre care una in viteza a doua sau a treia, de cel putin 30 de km la ora, si o manevra de evitare a unui obstacol, la o viteza minima de 50 km/h. Aceasta manevra ar trebui sa permita evaluarea compe-tentei privind pozitia pe motocicleta, directia vizuala, echilibrul, tehnici de mentinere a directiei si de schimbare a vitezelor, a adaugat seful SPCRPCIV Salaj. Pentru cea de-a treia proba nou introdusa in legislatie, candidatul trebuie sa demonstreze abilitatile de franare. El trebuie sa execute cel putin doua exercitii de franare, inclusiv franarea de urgenta la viteza minima de 50 km/h. Aceasta proba trebuie sa permita evaluarea competentei privind manevrarea franei din fata si a franei din spate, directia vizuala si pozitia pe motocicleta.