Dupa cum unii dintre noi am observat, facturile aferente consumului de gaz ne apar in cutiile postale cu intarziere, in multe cazuri chiar si dupa termenul scadent de plata al facturii. Din acest motiv, atentia inspectorilor Oficiului Judetean pentru Protectia Consumatorilor (OJPC) Salaj s-a indreptat spre societatea distribuitoare de gaze naturale in judet, si anume E.On Gaz – filiala Salaj. In colaborare cu reprezentantii municipiului Zalau si cei din Simleu Silvaniei si Cehu Silvaniei, in perioada 9-20 martie, inspectorii au controlat daca societatea furnizoare de gaze naturale din aceste orase respecta pevederile legale privind protectia consumatorilor. In cadrul controlului s-a urmarit legalitatea functionarii societatii, daca exista contracte de furnizare a gazelor naturale la consumatori si daca se respecta clauzele acestor contracte-cadru. Din raportul intocmit la incheierea activitatii de control au iesit in evidenta unele deficiente in contractul-cadru incheiat intre societatea furnizoare de gaze naturale si consumatori. Este vorba de existenta unor clauze neconforme cu prevederile Deciziei nr. 182/2005 modificata, privind aprobarea contractelor cadru de furnizare reglementata a gazelor naturale pentru consumatori. In contract se prevede ca plata contravalorii facturilor sa se faca in termen de 10 zile calendaristice de la emiterea facturii de catre furnizor, fata de 15 zile calendaristice cat prevede decizia, conform reglementarilor in vigoare. In cazul in care data scadentei este zi nelucratoare, termenul se socoteste implinit in urmatoarea zi lucratoare. Totodata, se prevede incetarea contractului pentru neconstituirea garantiei conform
Astfel, ca urmare a deficientelor constatate, s-au dispus masuri de intrare in legalitate si au fost aplicate doua sanctiuni: un avertisment si o amenda contraventionala in valoare de 3.000 de lei. Insa, societatea E.On Gaz a depus contestatie impotriva masurilor dispuse de catre inspectorii OJPC Salaj.