Noile contracte pentru serviciile de furnizare a apei si canalizare nu fac obiectul grijilor zalauanilor. Pe perioada verii, din luna iunie si pana acum, numarul celor care au contracte la nivel de scari de bloc pentru apa a stagnat. Cei care nu au astfel de contracte, urmeaza sa fie debransati, in cinci zile dupa afisarea notificarilor in scarile de bloc.
Din cele aflate de la Marcel Zaharia, directorul Companiei de Apa Somes Cluj Sucursala Salaj, la aceasta data sunt 837 de scari de bloc pentru care asociatiile de locatari au semnat contractele de furnizare a apei cu reprezentantii companiei. Aceasta cifra reprezinta 80 la suta din totalul scarilor de bloc din municipiu, respectiv, din 1.063 de scari de bloc.
Actiunea companiei de debransare a celor aflati in ilegalitate a fost sistata pe perioada verii si a fost reluata in aceste zile. Vineri, reprezentantii CAS au postat in mai multe scari de bloc, din zone diferite ale orasului, somatiile de debransare, iar luni vor fi efectuate primele intreruperi de de la reteaua de alimentare cu apa. Directorul CAS Sucursala Salaj s-a aratat increzator ca pana luni, sub presiunea somatiilor, zalauanii vor veni la companie pentru semnarea noilor contracte.
Pe de alta parte, Marcel Zaharia a sustinut ca de la zalauani ar mai fi de recuperat datorii de peste 1,3 milioane de lei, care reprezinta restante mai vechi de 90 de zile. Pentru aproape 500 de familii, cu cate cel putin 500 de lei datorie, s-au inaintat in instanta dosare.
Nu se ajunge la tribunal si nu se face dosar daca cetatenii raspund intentiilor noastre de reesalonare a platilor. Proprietarii sunt chemati la sediul CAS pentru conciliere, si daca sunt de acord sa plateasca esalonat, noi nu ii actionam in instanta. La nivelul noilor contracte pentru serviciile de apa si canal nu sunt datorii, a mentionat directorul CAS Sucursala Salaj.