
La Oficiul Judetean pentru Protectia Consumatorilor (OJPC) Salaj au fost inregistrate, de la inceputul anului, 11 reclamatii de la clienti ai bancilor si ai altor institutii financiare nebancare, nemultumiti de serviciile practicate si de modul de comunicare-informare ale acestora. Dupa cum ne-a declarat Dorina Rednic, inspector sef adjunct al OJPC Salaj, in principal, oamenii se plang de majorarea dobanzilor sau de modificarea unor clauze din contract fara acordul lor, ca si client. Spre exemplu, desi in contract se prevede clar , unitatea bancara a efectuat clauzele contractuale fara acordul clientului. De altfel, reclamatiile consumatorilor au constat si in refuzul unitatii bancare de a lua in considerare cererea de rambursare anticipata a unui credit de nevoi personale, de cresterea nejustificata a dobanzilor, dar si de faptul ca banca nu le-a pus la dispozitie o copie a contractului de credit, desi trimite acasa desfasuratorul pentru rate, a precizat Rednic. Totodata, nemultumirile salajenilor nu se opresc aici. Ei au depus plangeri la OJPC si pentru refuzul bancilor de a elibera unele adrese de confirmare a inchiderii contului in evidentele contabile (eliberarea adresei de sold zero) la solicitare, de notificare a unor rate restante, pe care consumatorii nu le recunosc, si refuzul informarii in scris asupra situatiei financiare la solicitarea acestora. In urma cercetarii aspectelor reclamate, au fost stabilite masuri de solutionare in favoarea consumatorilor in 63 la suta din cazuri, iar pentru evitarea unor situatii similare in viitor s-au aplicat trei sanctiuni: un avertisment si doua amenzi contraventionale in valoare de 8.000 de lei, ne-a declarat inspectorul sef adjunct al OJPC Salaj. Cu toate acestea, bancile amendate nu s-au conformat sanctiunilor aplicate de inspectorii OJPC Salaj si au contestat in instanta decizia acestora.