Atenţie la noile contracte de furnizare a gazelor naturale!

Reprezentanții Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) informează că începând din aceasă lună prețurile de furnizare a gazelor naturale nu mai sunt reglementate de către Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE), realizându-se, conform legii, liberalizarea acestei piețe. Ca atare, consumatorii ar fi trebuit să își aleagă un furnizor cu care să încheie un contract de furnizare a gazelor naturale în regim concurențial, până la 30 iunie 2020, care ar fi putut fi cu furnizorul actual sau cu oricare alt furnizor de gaze naturale dintre cei ce dețin licența ANRE. Potrivit reprezentanților ANPC, în situația în care, până la sfârșitul lunii iunie 2020, un consumator nu a încheiat un contract de furnizare a gazelor naturale în regim concurențial – fapt care nu generează costuri suplimentare sau modificări de ordin tehnic – furnizarea gazelor naturale nu va fi sistată, ci se va realiza în condițiile contractuale ale furnizorului actual, la prețul din oferta comunicată odată cu factura fiscală curentă din perioada mai-iunie 2020, urmând ca, până cel mai târziu pe 30 iunie 2021, consumatorul să își îndeplinească obligația de a încheia un contract de furnizare a gazelor naturale în regim concurențial. Lista furnizorilor de gaze naturale, precum și informații privind ofertele-tip sunt puse la dispoziția consumatorului prin aplicația ”Comparator oferte-tip de furnizare a gazelor naturale” disponibilă pe site-ul ANRE, pe paginile web ale acestora putând fi găsite informații atât despre oferte cât și despre contractul de furnizare utilizat.

Cum se încheie contractul de furnizare

Contractul de furnizare poate fi încheiat, după cum urmează: direct, la sediul social sau în punctele de lucru declarate ale furnizorului; contracte încheiate la distanță, prin canalele electronice de comunicare și contracte încheiate în afara spațiilor comerciale ale furnizorilor, de regulă, prin prezentarea reprezentanților acestora la domiciliul consumatorilor. În cazul contractelor încheiate la distanță, precum și a celor încheiate în afara spațiilor comerciale, operatorii economici au obligația ca – înainte ca oferta sau contractul să producă efecte obligatorii asupra consumatorului – să îndeplineasca cerințele de informare, în mod clar și inteligibil privind: identitatea furnizorului, adresa poștală, număr de telefon, adresa de e-mail, principalele caracteristici ale serviciilor, prețul total al serviciilor cu toate taxele incluse, modalități de plată, dreptul de retragere, condițiile, termenele și procedurile de exercitare a acestui drept, durata contractului, condiții de încetare, penalități, așa cum sunt acestea prevăzute la articolul 6 alineatul 1 și 2 din OUG 34/2014 privind contractele încheiate cu profesioniștii. De asemenea, furnizorii trebuie să facă dovada comunicării unui exemplar din contractul încheiat cu consumatorul, cu semnăturile părților contractante. În ambele cazuri, consumatorul are posibilitatea de retragere din contract în termen de 14 zile de la semnare și, numai cu acordul scris al acestuia de renunțare la perioada de retragere, contractul poate produce efecte. În cazul în care consumatorul are o nemulțumire referitoare la contract sau la modul de derulare al acestuia, trebuie să se adreseze mai întâi furnizorului, iar, dacă problema nu este soluționată, se poate adresa atât ANRE, precum și ANPC.

Leave a Comment