Cum ne păcălesc străinii: același producător, aceiași biscuiți – cu margarină pentru noi, cu unt pentru ei

Conducerea Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului (ANPC) a comparat, recent, produse alimentare asemănătoare vândute de acelaşi brand de hypermarket în România şi în Franţa, pentru a demonstra astfel practicarea unui dublu standard de calitate de către reţelele comerciale multinaţionale.

Directorul general al ANPC, Paul Anghel, a arătat că eticheta unui pachet de biscuiţi Petit-Beurre comercializat în România indică un conţinut de grăsimi vegetale, în timp ce eticheta unui pachet de biscuiţi Petit-Beurre vândut în Franţa de acelaşi comerciant indică un conţinut de produs lactat. 

Preşedintele ANPC, Marius Pîrvu, a respins posibilitatea ca diferenţa semnificativă de preţ dintre cele două produse să fie motivul determinant al conţinutului diferit al acestora. Preşedintele ANPC a susţinut că există un dublu standard de calitate utilizat de comerciant pe cele două pieţe, prin faptul că ambele produse sunt vândute sub acelaşi brand – Petit-Beurre.

De asemenea, directorul general al ANPC a comparat un croissant cu caise vândut de un supermarket în România, cu acelaşi croissant vândut în Franţa de acelaşi supermarket. Potrivit etichetelor, croissantul comercializat în România are piure de caise cu o concentraţie de caise în proporţie de 2%, iar croissantul vândut în Franţa include piure de caise cu o concentraţie de caise de 35%. Şi în cazul acestei comparaţii, conducerea ANPC a susţinut că preţul este irelevant şi că reţeaua de retail practică un standard diferit de calitate în România comparativ cu pieţele din Europa de Vest. În context, Marius Pîrvu a acuzat marile reţele comerciale prezente în România de practicarea unui dublu standard în ceea ce priveşte calitatea.

„Există o legislaţie europeană, Regulamentul 1169, pe care ei ar trebui să îl respecte. Din nefericire, ei găsesc anumite posibilităţi şi fac astfel de lucruri. Ei consideră că sunt două produse diferite”, a acuzat Marius Pîrvu.

Acesta a subliniat că el, personal, „are o problemă” cu importurile de proastă calitate.

„Tot timpul am considerat că mediul de afaceri trebuie să fie un partener pentru noi, autorităţile. Dar când eu, cel puţin de un an de zile, constat că media celor sancţionaţi rămâne constantă, înseamnă că chiar avem o problemă, adică trebuie cumva să găsim soluţia, am parcurs toate etapele necesare vizavi de ceea ce înseamnă parteneriatul cu agentul economic. Unii răspund, dar eu personal am o problemă, o spun public, cu ceea ce vine din import de proastă calitate”, a afirmat preşedintele ANPC.

El consideră că producătorii români au fost dezechilibraţi de comercianţii vest-europeni. „Nu contest, sunt şi producători români care încalcă legislaţia. Dar eu cred că ei au fost puşi într-un dezechilibru major când au intrat în competiţie cu ceea ce înseamnă un operator economic din afară”, a afirmat Pîrvu.

Preşedintele ANPC a avertizat că inspectorii pentru protecţia consumatorilor nu vor ezita să închidă mari magazine, în cazul în care acestea nu vor respecta prevederile legale.

„Am avut discuţii, cred că lunar, cu asociaţia marilor retaileri. Din nefericire, constat că nu se schimbă lucruri şi atunci trebuie să le schimbăm noi. Feed-back-ul meu este să modific legislaţia. Am închis şi mari magazine, vom continua să închidem dacă nu respectă prevederile legale, şi toate acestea nu ca să speriem mediul de afaceri, dar nu putem sta cu mâinile în sân şi să ne uităm că importul ne sufocă, produsele proaste ne sufocă şi noi să nu luăm nici o măsură”, a încheiat Marius Pîrvu.

 

 

8 Thoughts to “Cum ne păcălesc străinii: același producător, aceiași biscuiți – cu margarină pentru noi, cu unt pentru ei”

  1. Transilvan

    Interesanta decizia/amenintarea/promisiunea de a inchide magazine mari, in loc sa interzica importul produselor cu standard dublu. Ca si cum am amenda vanzatorii de masini pentru minciuna CO2 a producatorului… Cum ar fi cu un protest la nivel European? Hai sa nu mai simulam interes si actiune!

    1. Anonim

      Asa este! Iar Klaus ne tine predici rânjite despre Germania si corectitudinea Europei! Mizerabil.

      1. Anonim

        Nu ne pacaleste nimeni, astea sunt povesti pentru naivi. Exista sortimente diferite din acelasi produs. In exemplul din articol, cu biscuitii, varianta cu unt e mai scumpa iar cea cu margarina e mai ieftina. Romanii se uita mai mult la pret, nu la calitate, si cumpara produsele ieftine, de aceea supermarket-urile aduc in tara sortimentele ieftine ale aceluiasi produs.

  2. Anonim

    Gunoaiele de francezi… La fel de ordinari si ceilalti. De preturi nu mai vorbim. In Germania in Lidl un borcan de castraveciori este 1.50 euro iar la noi e 19 lei. Ar trebui scosi afara in suturi. De cafea nu mai vorbesc, infecta la noi, aromata si tare dincolo, acelasi brand!!! Iar ai nostri cu produsele lor sunt intorsi de la usa. Rusine autoritatilor romane, slugi, de la presedinte si pana la ultimul sef de magazin!

  3. Anonim

    Nu ne pacaleste nimeni, astea sun povesti pentru naivi. Exista sortimente diferite din acelasi produs. In exemplul din articol, cu biscuitii, varianta cu unt e mai scumpa iar cea cu margarina e mai ieftina. Romanii se uita mai mult la pret, nu la calitate, si cumpara produsele ieftine, de aceea supermarket-urile aduc in tara sortimentele ieftine ale aceluiasi produs.

  4. Anonim

    Nu ne pacaleste nimeni, astea sunt povesti pentru naivi. Exista sortimente diferite din acelasi produs. In exemplul din articol, cu biscuitii, varianta cu unt e mai scumpa iar cea cu margarina e mai ieftina. Romanii se uita mai mult la pret, nu la calitate, si cumpara produsele ieftine, de aceea supermarket-urile aduc in tara sortimentele ieftine ale aceluiasi produs.

    1. Anda

      Cred ca ori nu cititi cum trebuie, ori nu intelegeti. Astfel de analize se fac PE ACELASI PRODUS, asta inseamna acelasi sortiment si acelasi producator. E asa greu sa pricepeti? Ce tot bateti campii cu un fel cu margarina si unul cu unt? Altfel care ar fi fost scopul analizei si valoarea concluziilor? Este acelasi produs 100%. Greu e pentru unii sa priceapa….

  5. iii

    dam cu parerea si daca stim ceva si daca nu stim. Facem vinovati in stanga si in dreapata. Platim specialisti.. sa-si faca treaba si sa nu se tot planga

Leave a Comment