Informații importante pentru sălăjeni de la Serviciul Pașapoarte  

Perioada lunilor de vară este una dintre cele mai aglomerate și solicitante pentru Serviciul Public Comunitar pentru Eliberarea și Evidența Pașapoartelor Simple Sălaj, serviciu subordonat Instituției Prefectului. Este o perioadă în care cei mai mulți sălăjeni aleg ori sunt nevoiți să își facă un pașaport, lor sau copiilor lor, în diverse scopuri, de la cele turistice și profesionale, până la cele care au un motiv mai puțin fericit.

Din dorința de a pleca cât mai repede în vacanță, dar și pentru a rezolva diverse probleme, multe dintre ele reprezentând urgențe familiale sau profesionale, mulți sălăjeni ajung în ultimul moment la ghișeu și, așa cum știm, urgența fiecăruia este cea mai importantă. Pentru a evita situațiile neplăcute, timpul lung de așteptare la cozi sau pentru a lăsa timp lucrătorilor să se ocupe de cei aflați la coadă și mai puțin de a răspunde la telefoanele celor care sună pentru a afla starea cererilor depuse, reprezentanții Instituției Prefectului Sălaj din cadrul acestui important Serviciu, ne-au comunicat faptul că sălăjenii au la dispoziție platforma online epașapoarte.ro, acolo unde își pot face o planificare. În acest fel evită și drumurile, statul la coadă sau aglomerația. Tot pe această platformă se poate verifica și situația în timp real a cererii depuse, evitând astfel să telefonăm, uneori chiar de mai multe ori pe zi, pentru a afla care este situația pașaportului pe care îl așteptăm.

Nu mai există taxă de urgență. Condițiile în care mai puteți primi pașaport mai repede de 10 zile lucrătoare

 O schimbare importantă în cadrul acestui serviciu, valabilă de mai mult timp dar pe care mulți nu o cunosc, este aceea că eliberarea de urgență a pașaportului nu mai este posibilă prin plata unei taxe. Această măsură ne determină așadar să ne calculăm cu atenție timpul și să evităm să fim puși în situații extreme de neplăcute. Această taxă nu mai există, iar eliberarea de urgență a unui pașaport se poate face doar îndeplinind cumulativ două condiții – necesitatea și urgența, ambele trebuind a fi dovedite cu acte și nu doar printr-o simplă expunere verbală a unei situații.

Reprezentanții Instituției Prefectului Sălaj au comunicat pentru Magazin Sălăjean faptul că cei care doresc eliberarea de urgență a unui pașaport temporar pot solicita acest lucru doar în interes medical, familial sau profesional. Sunt excluse așadar situațiile în care putem solicita eliberarea de urgență a unui pașaport pentru a pleca în vacanță. Așadar, este bine să ne luăm din timp măsuri, atât pentru a evita aglomerația, timpul pierdut, cât mai ales pentru a nu fi puși în situația de a pierde pur și simplu bilete de vacanță sau de transport.

Trebuie să știm faptul că un pașaport va ajunge la noi în 10 zile lucrătoare, ceea ce înseamnă 14 zile calendaristice. Optarea pentru un pașaport electronic ar putea scurta puțin, uneori, acest timp de așteptare, pentru faptul că acest tip de pașaport ajunge mai repede în județ de la București, acolo unde aceste pașapoarte sunt emise.

Copiii sub 14 ani nu mai trebuie aduși la ghișeu

 În privința copiilor cu vârste de sub 14 ani, părinţii sunt scutiți de obligativitatea prezentării cu copilul la ghișeu. Părinții care aleg pentru copil un paşaport temporar, trebuie să aducă în momentul depunerii actelor pentru pașaportul celui mic, cerificatul de naştere în original şi una-două fotografii  cu copilul, în care fața acestuia să fie perfect vizibilă, trăsăturile clare etc, fiind necesară completarea de către părinte a unei declarații de conformitate. Încă din prima zi de viaţă, ca să părăsească ţara, copiii au nevoie de paşaport.

Până la 12 ani, documentul trebuie să fie reînnoit la trei ani, iar apoi la cinci ani. Perioada de valabilitate a unui pașaport electronic pentru adulți este de 10 ani, 5  ani pentru copii și adolescenți cu vârste între 12 și 18 ani și 3 ani pentru copiii sub 12 ani. Tarifele sunt de 96 de lei pentru cel temporar, cel pentru copii valabil 3 ani, costă 234 de lei, iar cel electronic costă 258 de lei. Ca să fiţi siguri că scăpaţi şi de coadă de la eliberarea documentului, puteţi să cereţi că paşaportul să vă fie trimis acasă, prin poştă. Nu în ultimul rând, reamintim sălăjenilor faptul că Punctul de lucru Șimleu nu mai funcționează în această vară, până în 31 octombrie 2019 activitatea acestuia fiind sistată. Nu uitați de platforma electronică  pentru programare dar și pentru a vedea oricând în ce stadiu se găsește procesarea cererii dumneavoastră.

Leave a Comment