Procesul de învățământ, la zi: scenariile în școlile sălăjene

Inspectoratul Școlar Județean Sălaj monitorizează dinamica scenariilor de funcționare a unităților de învățământ preuniversitar, această dinamică fiind influențată de evoluția situației epidemiologice din fiecare localitate. Prin urmare, marți, 22 septembrie, în conformitate cu datele transmise de către conducerea fiecărei unități de învățământ, s-a înregistrat următoarea situație: – 334 unități de învățământ în Scenariul 1 (S1): participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție sanitară; – 6 unități de învățământ în Scenariul 2 (S2). Acesta presupune participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor din învățământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a și a XII-a, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție, respectiv revenirea parțială (prin rotație de una-două săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu și liceu, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție; – nu sunt unități de învățământ în Scenariul 3 (S3). Consiliile de administrație de la nivelul fiecărei unități de învățământ adoptă propunerile de scenarii și, implicit, schimbarea acestora, în funcție de analiza situației epidemiologice efectuate de către Direcția de Sănătate Publică Sălaj, de infrastructura și de resursele existente în fiecare unitate de învățământ. Conform ordinului comun al Ministrului Educației și Cercetării și al Ministerului Sănătății, criteriul epidemiologic în baza căruia unitățile/instituțiile de învățământ stabilesc unul dintre cele trei scenarii de funcționare este rata incidenței cumulate, respectiv: numărul total de cazuri noi din ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori.

 

 

Leave a Comment