În doar două săptămâni, peste 75.000 de absenţe adunate de elevii sălăjeni

Mulţi elevi sălăjeni par să aibă preocupări mult mai importante şi urgente decât să frecventeze cursurile şcolare. Ori astfel este foarte greu de explicat cum au reuşit, în primele două săptămâni de şcoală din acest semestru, să adune 75.000 de absenţe, mai mult de jumătate dintre acestea fiind nemotivate.

Inspectoratul Şcolar Judeţean Sălaj a raportat zilele trecute reprezentanţilor ministeriali situaţia absenţelor înregistrate de elevi în cele două săptămâni de şcoală din ianuarie, primele două din acest semestru şcolar. Un număr de 75.327 de ore de absenţe au fost notate în cataloage, mai mult de jumătate fiind absenţe nemotivate. Este vorba de 39.146 de ore lipsite de la şcoală pentru care elevii nu au avut scutire sau motivare.
În funcţie de nivelul de studiu, cel mai buni la chiul sunt elevii claselor terminale de liceu, mai precis din clasele a XII-a. Aceştia au reuşit să adune în luna ianuarie 10.539 de absenţe, dintre care doar 7.118 sunt motivate. Pe locul al doilea se numără bobocii, care au absentat la 9.848 de ore de curs, 4.329 dintre acestea fiind motivate. Doar pentru 5.555 de absenţe, dintre cele 9.751 înregistrate, elevii claselor a X-a au adus diriginţilor scutiri. Nici colegii lor cu un an mai mari nu s-au lăsat cu mult mai prejos, adunând 9.730 de absenţe, dintre care doar 5.939 sunt motivate.
O stastistică întocmită la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ din judeţ arată că primul loc la chiul este deţinut de elevii de la Liceul Tehnologic „Mihai Viteazul” din Zalău: 5.805 absenţe şi doar 2.578 motivate. Este unitatea de învăţământ cu cel mai mare număr de absenţe din judeţ, celelalte având sub 4.000 de absenţe fiecare. A doua poziţie în top este deţinută de Liceul Tehnologic „Octavian Goga” din Jibou, cu un total de 3.968 de absenţe, dintre care 2.234 sunt motivate. Un alt liceu din municipiu se află pe locul al treilea, fiind vorba de Colegiul Tehnic „Alesandru Papiu-Ilarian”. Elevii unităţii au înregistrat în ianuarie 3.788 de absenţe, având scutiri pentru 2.639 dintre acestea. Alte şase unităţi liceale din judeţ au înregistrat peste 3.000 de absenţe, şi anume: Colegiul Naţional „Silvania” Zalău (3.715 absenţe), Grupul Şcolar Industrial Sărmăşag (3.381), Liceul Tehnologic „Ioachim Pop” Ileanda (3.297), Colegiul Tehnic „Iuliu Maniu” Şimleu Silvaniei (3.127), Grupul Şcolar Sâg (3.053) şi Liceul Tehnologic „Cserey-Goga” Crasna (3.047).
Chiulul masiv de la ore se finalizează în cele mai multe cazuri cu note scăzute la purtare. Mulţi încearcă să găsească argumente pentru purtarea lor, printre care programul şcolar încărcat, programa stufoasă, atitudinea unor profesori şi teama de note mici, la care se adaugă lipsa de supraveghere din partea părinţilor. Toate aceste motive nu-i scutesc, însă, de pedepse. Semestrul trecut şcolar, câteva sute de elevi au avut nota scăzută la purtare din cauza numărului mare de absenţe nemotivate. Conform regulamentului de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar, la fiecare zece absenţe nemotivate unui elev i se scade cu un punct nota la purtare.
Această situaţie alarmantă pentru învăţământul sălăjean este una perpetuă. Lună de lună, elevii acumulează absenţe cu nemiluita, pentru a ieşi prin baruri, prin parcuri, pe străzi, doar pentru a nu sta la cursurile şcolare. Spre exemplu, în luna octombrie a anului trecut au fost înregistrate în unităţile şcolare din judeţ peste 126.000 de absenţe, vorbind de patru săptămâni întregi de şcoală. Doar aproximativ 60.000 dintre acestea au fost motivate.
Ministerul Educaţiei a solicitat, încă de acum doi ani, monitorizarea tuturor absenţelor acumulate de elevi la orele de curs, în scopul depistării cauzelor fenomenului absenteismului şi implementarea măsurilor specifice pentru reducerea acestuia. Din păcate, până la această dată nu s-au adus în şcoli niciun fel măsuri, prin urmare, numărul absenţelor continuă să se menţină la cote ridicate.

14 Thoughts to “În doar două săptămâni, peste 75.000 de absenţe adunate de elevii sălăjeni”

  1. Anonim

    ce sa facem la scoala daca totul se invata mecanic ,profesori rai care ne pun sa invatam lucruri neinteresante

  2. Anonim

    asa este se face matematica ,dar la ce iti trebuie asa nivel greu cand in viata ai nevoie de cele 4 operatii

  3. Anonim

    o programa incarcata fara niciun inteles cu prof care te cheama la ei la ore ca altfel din 5 ,6 nu te scoate

  4. Zălăuan

    Mihaela, la sfârşitul articolului ai făcut o constatare interesantă.
    De doi ani ministerul îi obligă pe profesori să raporteze lunar absenţele.
    Ce face ministerul cu aceste situaţii ?
    Sau inspectoratul ?
    Zero barat !
    În loc să-şi vadă de problemele lor, profesorii numără în fiecare lună absenţele.
    Că foştii guvernanţi portocalii au fost nişte tâmpiţi, nu mă miră !
    Dar văd că şi actualii USL-işti adună cifre statistice cu care apoi nu fac nimic.

  5. Daca asta este interesul pentru educatie

    hai sa desfiintam scolile si sa facem in locul lor baruri…
    Macar asa elevii nu vor mai inregistra absente…

  6. Anonim

    Sunt profesor diriginte si in fiecare luna numar absentele, ca apoi sa se ”raporteze mai sus”. Utilitatea acestui demers? Ca eu unul nu il sesizez. ”Mai sus” ce se intampla?

  7. Anonim

    dl diriginti faceti sesizari in ceea ce priveste programa incarcata si foarte grea vara niciun viitor

  8. Anonim

    dar fizica ,chimie .la ce trbuie ?

  9. Anonim

    profesori care asteapta sa te duci la ei la ore sa le platesti de parca noi am avea salarii .nu ne motiveaza nimic .te duci la scoala ca sa si bata joc de tine ca ei nu inteleg ca nu putem invata aceste materii facute de niste oameni care nu au nimic comun cu scoala

  10. Vasile

    Văd aici comentarii de elevi care nu vor să învețe matematică, fizică, chimie etc. Las’ că le bagă dom ministru Pricopie jogging (ed. fiz. pe muzică) și maimuțăreală (teatru), precis le va plăcea. În general, ei nu vor să învețe – au dreptate, a asculta manele și a face sex nu presupun învățătură. Ar fi interesant de văzut cazurile elevilor cu sute de absențe pe semestrul I, motivate, și cu nota 10 la purtare. Situația e de fapt mai gravă, pentru că o mulțime de profesori NU pun absențele (fie uită, fie nu obișnuiesc, fie zic „să nu încărcăm catalogul, să nu ieșim prost la statistică”), învoiesc cu iresponsabilitate elevii de la ore pentru orice se cer aceștia. Nu-i de mirare că numai jumătate trec bacul. E mult.

  11. Zălăuan

    Învăţământul românesc nu poate fi altfel decât este societatea actuală.
    Putrădă !!

  12. Anonim

    nu trec bacul datorita programei care e prea incarcata si ff proasta

    1. alt anonim

      „Ana are mere” ar fi o programă destul de accesibilă pentru tine?

  13. ion

    Interesant articolul.
    Privitor la sistemul de invatamant romanesc situatia este scapata de sub control.
    Aveti exemplu Scoala Leresti, Arges.
    Preotul Director care este si profesor de religie este numit politic. Asta nu ar fi o problema prea mare deoarece majoritatea preotilor fac politica.
    Interesant este ca acesta isi motiveaza absentele ( foarte dese) de la Scoala pe motiv ca este chemat de GENERAL.
    Minciuna are picioare scurte. Acesta a fost deconspirat in momentul in care a sunat din biserica sa mustruluiasca un profesor care ar fi intarziat 3 minute de la ora. Va dati seama ce inseamna sa fi mustruluit la telefon pe fondul muzicii bisericesti ( se pare ca directorul in cauza suna din altar in timp ce cantaretul “canta”). Din pacate niciun profesor nu a avut curajul sa se “rascoale” si sa-i atraga atentia directorului respectiv ca nu este frumos sa minti -se pare ca “ma duc” la General de la ISJ Arges este “ma duc” la parohia Valea Popii.
    Orele de religie in general la Scoala Leresti nu se mai predau, deoarece in majoritatea timpului profesorul este in deplasare, sau nu are chef.
    Singura pasiune pentru personajul in cauza este bancomatul.
    Din pacate, pana in prezent GENEREALUL se face ca nu stie, ca atare sistemul de invatamant functioneaza la parametrii nominali.

Leave a Comment