Diana Iacob, profesorul care și-a pus amprenta pe un manual aprobat de Ministerul Educației

Un manual de Limba și literatura română, conceput de patru specialiști din țară, dintre care unul din Sălaj, a ieșit câștigător la licitația organizată în acest an de Ministerul Educației. „Limba și literatura română. Manual pentru clasa a VI – a” se adresează cu precădere elevilor care nu sunt direct atrași de tainele lecturii și gramaticii. Noua modalitate de predare are în vedere tocmai încurajarea și motivarea celor mici de a învăța într-o manieră modernă, interactivă și atractivă, menită să le stârnească curiozitatea și creativitatea.

Autorii speră ca, în noul an școlar, tot mai mulți profesori să aleagă acest manual și să-l utilizeze la clasă. Manualul va fi însoțit de un ghid al profesorului care conține: planificări, bibliografii, sugestii metodologice, rezolvări ale exercițiilor. Totodată, manualul vine la pachet și cu un auxiliar, un caiet al elevului extrem de util pentru cei care doresc să-și consolideze cunoștințele sau să studieze mult mai mult și la un alt nivel.

Pe scurt despre autori

Bodan Rațiu este profesor de Limba și literatura română. Este laureat „Merito” în 2019 și a fost numit profesor „Aspire for teachers” în 2017.

Ioana Tămăian este lector doctor la catedra de Litere din cadrul Universității Babeș Bolyai din Cluj Napoca.

Cristina Omide este doctor în filologie, metodist și membru în Consiliul consultativ în cadrul Inspectoratului Județean Argeș. Totodată, aceasta este membru în Comisia Națională pentru Limba și literatura română și membru în comisii centrale ale olimpiadelor și concursurilor naționale, fiind totodată și formator național la Casa Corpului Didactic Argeș.

Diana Iacob este profesoară de Limba și literatura română la Școala Gimnazială „Gheorghe Lazăr” din Zalău. Aceasta este doctor în filologie, membru în Consiliul consultativ al disciplinei în cadrul Inspectoratului Școlar din Sălaj. Diana Iacob este premiată de două ori de către Ministerul Educației pentru rezultatele obținute la olimpiadele naționale și internaționale.

Importanța manualului în activitatea la clasă

Potrivit autorilor, acest manual este unul adaptat direct secolului în care trăim, el respectând întru totul programa școlară actuală. El corespunde nevoilor și cerințelor lumii în care elevii cresc și se dezvoltă. Manualul are și o variantă digitală, conținând multe exerciții practice și interactive.

De fapt, manualul a fost gândit ca o microbibliotecă, el conținând peste 100 de fragmente de texte literare. Autorii își propun să lupte astfel împotriva analfabetismului școlar. Ei intenționează să le formeze elevilor o gândire logică și practică, pe care să o aplice în tot procesul de învățare. Pe scurt, mecanismul propus de cei patru autori este „explorăm – studiem – refectăm”. Autorii sunt de părere că gramatica în sine are aplicabilitate directă în viața cotidiană. Prin urmare, autorii doresc ca elevii să ajungă să îndrăgească studiul gramaticii și al literaturii române, punându-le astfel la dispoziție mecanismele necesare prin care aceștia să ajungă să studieze și să asimileze cunoștințele într-o manieră mult mai prietenoasă.

Manualul este diferit de restul manualelor existente acum pe piață

Noutatea acestui manual constă în faptul că autorii au reușit îmbinarea dimensiunii culturale cu cea contemporană. Elevii ajung astfel să-și apropie gramatica dar și limba și literatura română, ținând cont că aceste discipline contribuie, în mod direct, la dezvoltarea lor personală. A putea comunica corect și eficient va face diferența între a evolua și involua în societate. Prin urmare, este deosebit de important ca elevii să poată susține oricâând este necesar un discurs convingător, corect și eficient.

Ce înțelege Diana Iacob prin excelența în educație

Diana Iacob face parte din corpul profesoral al Școlii Gimnaziale „Gheorghe Lazăr” din Zalău începând din anul 2000. Deși a avut ocazii și oferte de a părăsi școala aceasta, a decis să rămână în colectivul profesoral al școlii gimnaziale. Motivele sunt numeroase: orientarea conducerii școlii spre un învățământ de calitate, axarea pe performanță a colegilor săi, precum și satisfacțiile pe care le pot oferi elevii la această vârstă.

Diana Iacob a participat cu elevii săi și obținut premii importante la olimpiadele naționale și internaționale. În acest an, toți elevii Școlii Gimnaziale „Gheorghe Lazăr” din Zalău care au obținut nota maximă la Evaluarea Națională au fost elevii ei. Cum a fost posibil acest lucru? Cadrul didactic ne-a precizat că a mers sâmbătă de sâmbătă la școală pentru a-și pregăti elevii. Aceasta ne-a declarat că „performanța la clasă necesită și unele sacrificii. Este o muncă titanică dar satisfacțiile sunt enorme și, în final, totul merită. La școală vii ca să înveți și nu este un capăt de lume să greșești. Eu îi încurajez pe elevii mei să greșească și sunt convinsă că doar astfel aceștia vor fi capabili să devină creativi, curioși și deschiși la tot ce înseamnă nou și interesant. Este vital să înțelegem că elevii de astăzi sunt de fapt viitorul de mâine și, prin urmare, formarea lor este de fapt un proces continuu, de care aceștia se vor lovi pe tot parcursul vieții. De aceea, noi în calitate de cadre didactice suntem direct răspunzători de modul în care alegem să-i educăm și să-i formăm”.

Diana Iacob a fost premiată în 2017 și 2018 de către Ministerul Educației pentru faptul că elevii săi au obținut premii la olimpiada internațională de lectură care se organizează anual în cadrul ministerului. Cadrul didactic sălăjean a mai adunat pe parcursul anilor numeroase alte diplome obținute de elevi la olimpiadele naționale. Ea este de părere că pentru a putea obține rezultate performante în învățământul românesc este nevoie de o muncă în echipă care să antreneze atât ministerul, școala dar și familia. Prin urmare, este vorba de un efort conjugat între toate aceste părți dar, în final, rezultatele sunt cele care vorbesc de la sine. Diana Iacob spune că „societatea evoluează astăzi mult prea repede, schimbările sunt la tot pasul și, prin urmare, școala nu mai poate să rămână în urmă. Trebuiesc găsite și identificate modalități și strategii didactice noi, menite să-i atragă și să-i apropie pe elevi de școală, astfel încât aceștia să înțeleagă că doar așa ei vor putea reuși în viitor”. Totodată, cadrul didactic este de părere că pentru a putea evolua ca și națiune noi avem nevoie de o societate axată și focusată pe meritocrație și performanță.

4 Thoughts to “Diana Iacob, profesorul care și-a pus amprenta pe un manual aprobat de Ministerul Educației”

  1. […] Un manual de Limba și literatura română, conceput de patru specialiști din țară, dintre care unul din Sălaj, a ieșit câștigător la licitația organizată în acest an de Ministerul Educației. „Limba și literatura română.Manual pentru clasa a VI – a” se adresează cu precădere elevilor care nu sunt direct atrași de tainele lecturii și gramaticii. Noua modalitate de predare are în vedere tocmai încurajarea și motivarea celor mici de a învăța într-o manieră modernă, interactivă și atractivă, menită să le stârnească curiozitatea și creativitatea. Autorii speră ca, în noul an… Citeste mai mult […]

  2. Dorin

    Felicitari, Diana Iacob! Imi place aceasta profesoara, o profesionista, nu avem multe ca ea in Salaj!

  3. Anonim

    Respect ,doamna profesoara!

  4. Anonim

    Vă iubim doamna dirigintă

Leave a Comment