Problemele învăţământului preşcolar românesc, în dezbatere la ISJ Sălaj

Problemele generate de introducerea clasei pregătitoare şi cele legate de degrevarea directorilor de grădiniţă de un anumit număr de ore sunt principalele subiecte ce vor fi abordate la consfătuirea naţională a inspectorilor pentru învăţământul preşcolar ce se desfăşoară în perioda 6-8 septembrie, la sediul Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ) Sălaj din Zalău. La deschiderea evenimentului au participat inspectorul general în Ministerul Educaţiei Cercetării Tineretului şi Sportului – Viorica Preda, inspectorul şcolar general al ISJ Sălaj – Gheorghe Bancea, adjunctul instituţiei sălăjene – Maria Pop, inspectorul de specialitate în învăţământul preşcolar – Valentina Săuca, directorul Casei Corpului Didactic Sălaj – Corina Forţ, viceprimarul administraţiei municipale – Daniela Coţa, precum şi inspectorii de specialitate în învăţământul preprimar din mai multe judeţe ale ţării.
În deschiderea lucrărilor consfătuirii, Viorica Preda, inspectorul general în Ministerul Educaţiei, a punctat faptul că sunt lipsuri în ceea ce priveşte învăţământul preşcolar, că sunt necesare eliminarea carenţelor constatate, acesta fiind rolul acestor consfătuiri anuale. „În această întâlnire încercăm, pe de o parte, să vedem care sunt acele mici retuşuri pe care ar trebui să le mai facem, îndeosebi în ceea ce priveşte abordarea educaţională şi să avem, evident, câteva reflecţii legate de ce s-a întâmplat în anul trecut, ce am constatat că încă nu este suficient de bine înţeles de colegele noastre, în aşa fel încât să încercăm să perfecţionăm modul de lucru cu copiii preşcolari. Pe de altă parte, avem încă un subiecte care este <> acum, aş spune, şi anume educaţia antepreşcolară care, pe de-o parte ne bucură, pe de altă parte ne sperie, pentru care avem nevoie de sprijinul autorităţilor locale pentru că acolo va fi presiunea mai mare, financiară să spun. De asemenea, toate cred că aşteaptă cu nerăbdare să dezbatem o problemă cu care am intrat în anul şcolar şcolar trecut şi pe care n-am reuşit să o finalizăm până la sfârşitul anul şcolar, dar pe care sperăm să o „scoatem la lumină” în acest început de an şcolar şi anume: problema aceea a degrevării directorilor de grădiniţă pentru că a fost un an greu, în care colegele au semnalat că au fost deficienţe care au rezultat din această măsură şi vrem să le analizăm cu seriozitate, pentru a ne sprijini în demersul care urmează să fie luat la nivel de conducere a ministerului”, a precizat Viorica Preda.
Reprezentanta ministrului a adăugat faptul că se va discuta şi despre proiecte noi, pe fonduri structurale sau UNICEF, urmărindu-se totodată definitivarea „scrisorii metodice” pentru învăţământul preşcolar, anul şcolar 2012-2013.
În programul consfătuirilor naţionale ale inspectorilor şcolari pentru învăţământul preşcolar este programat pentru astăzi şi un schimb de experienţă, respectiv vizitarea unor grădiniţe din judeţ.

6 Thoughts to “Problemele învăţământului preşcolar românesc, în dezbatere la ISJ Sălaj”

  1. //

    Daniela COTA la intalnire pe probleme de invatamant?! Ha, ha, ha…
    Ce are asta cu scoala?
    Daca nu cumva se fac angajari pe post de „maturica”…

  2. Andrei

    Erau mai buni ciumpalacii portocalii ?

  3. Anonim

    Ce cauta fort la prezidiu? Dar cota ?

  4. Anonim

    Au venit si ele sa o ia la m.uie!

  5. Anonim

    Dacă nu vă este facilă abordarea acestor probleme, încercaţi să vă păstraţi respectul pentru cei care o fac cu devotament şi conştinciozitate . Vă recomand folosirea unui limbaj decent…., daţi dovada faptului că aveţi măcar cei 7 ani de acasă, pentru că este evident că nici măcar pe la grădiniţă nu aţi trecut…..

  6. //

    „Limbajul” de mai sus, chiar daca aparent obscen, este de fapt o insiruire de „metafore” menite sa exprima starea de spirit a celui/celor care le folosesc…
    Priveste lucrurile in felul asta, daca ti-e mai usor…Caz in care te vei bucura de o lectura placuta.

Leave a Comment