Aproximativ 100 de profesori salajeni vor primi gradatii de merit

Aproximativ 100 de profesori salajeni vor primi gradatii de merit

Aproximativ 100 de cadre didactice din judetul Salaj vor primi, anul acesta, prin concurs, gradatii de merit. In conformitate cu prevederile legale privind Statutul personalului didactic, modificarile si completarile ulterioare, la concursul pentru acordarea gradatiei de merit poate participa personalul didactic de predare, auxiliar si cel de conducere din unitatile de invatamant, cu contract individual de munca pe durata nedeterminata si suplinitorii, cu o vechime in invatamantul preuniversitar de peste trei ani.

Inspectorul general scolar al Inspectoratului Scolar Judetean (ISJ) Salaj, Ioan Abrudan, ne-a comunicat, in cadrul conferintei de presa de ieri, ca in aceasta saptamana au inceput pregatirile si parcurgerea etapelor pentru acordarea gradatiei de merit cadrelor didactice din judet.

Activitatea din ultimii patru ani a candidatilor inscrisi pentru acordarea gradatiei de merit inclusa in raportul de autoevaluare, sustinuta prin documente doveditoare, se evalueaza pe baza unei fise elaborate de inspectoratul scolar, tinandu-se seama de criteriile expuse in Metodologia si criteriile de acordare a gradatiei de merit in invatamantul preuniversitar. Aceasta gradatie se acorda pentru 16 la suta din posturile didactice existente la nivelul inspectoratului scolar, respectiv pentru aproximativ 100 de cadre didactice din judetul Salaj, si reprezinta 25 la suta din salariul de baza. Gradatia de merit se atribuie pe o perioada de cinci ani, a precizat Abrudan.

Ca si criterii de departajare la concurs, se tine cont de performantele deosebite in inovarea didactica, in pregatirea prescolarilor sau a elevilor, in pregatirea elevilor distinsi la concursuri scolare, faza nationala si internationala si calificativul Foarte bine in fiecare an scolar incheiat din perioada evaluarii. De asemenea, se iau in calcul si activitatea profesionala, lucrarile stiintifice in specialitate, proiecte si programe etc.

Graficul concursului pentru gradatiile de merit

Inspectorul general scolar Abrudan ne-a prezentat, ieri, si graficul desfasurarii concursului pentru acordarea gradatiilor de merit, din sesiunea 2010. Astfel, in perioada 1-15 martie, are loc detalierea punctajelor aferente criteriilor de catre comisia paritara, la nivelul ISJ Salaj. Intre 15 martie si 12 aprilie, se depun la registratura Inspectoratului scolar dosarele care contin documentele justificative privind activitatea cadrului didactic respectiv.

In perioada 15-20 aprilie, inspectorul de specialitate, cu consultarea consiliului consultativ, va analiza dosarele, fiind elaborat raportul referitor la activitatea candidatului in specialitate. Dosarele vor fi verificate, in intervalul 26 aprilie-7 mai 2010, de catre comisia de coordonare a concursului in vederea acordarii gradatiei de merit. Urmatorul pas, in 26 aprilie – 7 mai, este verificarea dosarelor de catre reprezentantii federatiilor sindicale reprezentative din invatamant si refacerea punctajelor, impreuna cu inspectorul de specialitate, in situatia in care observatiile sunt juste.

Din 10 mai, pentru trei zile, consiliul de administratie al inspectoratului scolar aproba lista cuprinzand punctajele acordate in urma evaluarii. In 13 mai, va fi afisata lista la avizierul inspectoratului scolar. Eventualele contestatii se depun in zilele 13-17 mai, care urmeaza a fi rezolvate de comisie in perioada 18-20 mai. Validarea rezultatelor finale ale concursului de catre consiliul de administratie al inspectoratului scolar se va face in data de 24 mai. In 26 – 28 mai, se va inainta catre Ministerul Educatiei tabelul nominal cu personalul didactic de predare, didactic auxiliar si cel de conducere din unitatile de invatamant, nominalizat pentru acordarea gradatiei de merit, in vederea emiterii ordinului ministrului educatiei. Intr-un final, in data de 30 iulie 2010 se va elabora odinul ministrului educatiei.

Leave a Comment