Ziua Internaţională a Consumatorului în Sălaj, marcată prin acţiuni de informare

Ziua Mondială a Drepturilor Consumatorilor, sărbătorită, anual, în 15 martie, a fost marcată în Sălaj prin acţiuni de informare şi consiliere în domeniul protecţiei consumatorilor. De asemenea, au fost distribuite pliante, în incinta unor spaţii comerciale din judeţ, despre “Informarea completă, corectă şi precisă a consumatorilor”. „Importanţa zilei de 15 martie a fost reliefată şi prin organizarea fazei judeţene a concursului pe teme de protecţia consumatorilor <<Alege! Este dreptul tău>>”, în urma căreia vor fi desemnaţi elevii finalişti pentru etapa naţională. Această competiţie este organizată de Ministerul Educaţiei, în colaborare cu Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor. Pe plan local, acest concurs este organizat în colaborare cu Inspectoratul Judeţean Şcolar Sălaj”, a menţionat Dorina Rednic, directorul Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Sălaj.

În fiecare an, în 15 martie, în întreaga lume, au loc manifestări care aduc în atenţia publică importanţa cunoaşterii şi protejării drepturilor consumatorilor. Data a fost aleasă ca urmare a discursului ţinut în 15 martie 1962 de către John Fitzgerald Kennedy, preşedintele Statelor Unite ale Americii, prin care susţinea, pentru prima dată, existenţa a patru drepturi fundamentale ale consumatorilor, şi anume: dreptul la securitate, dreptul la informare, dreptul de a fi ascultat şi dreptul de a alege produse si servicii.
Ziua Mondială a drepturilor consumatorilor a fost prima dată marcată în 1983 şi a devenit de atunci o ocazie importantă pentru mobilizarea cetăţenilor, iar cele patru drepturi fundamentale ale consumatorilor au fost extinse de Organizaţia Internaţională a Consumatorilor la opt, adăugându-se astfel dreptul la despăgubire, dreptul la un mediu înconjurător sănătos, dreptul la asigurarea necesităţilor şi nevoilor vitale şi dreptul la educare.

2 Thoughts to “Ziua Internaţională a Consumatorului în Sălaj, marcată prin acţiuni de informare”

  1. Emil

    La cum isi curata sefa impietrita vesnic pe acel scaun unghiile, observam ce preocupata este ”dansa”de drepturile noastre.
    Lasa scaunul alcuiva care vine cu tragere de inima la munca si nu se uita pe pereti !

  2. SCRISOARE DESCHISA - Patronii consternati

    D-na directoare Rednic

    In numele administratorilor de firme din bazinul Somesului va solicitam sa ne scapati de dictatura si tirania inspectorilor dvs. Fekete Dorel si Totos Jannina.

    Ne-am saturat sa le umplem plasele cu de toate incepand cu alimente, jucarii, materiale de constructii, produse electrocasnice, haine si terminand pana si cu BANI.

    ESTE STRIGATOR LA CER ceea ce fac cei din subordinea dvs.

    D-vs. d-na directoare Rednic credeem ca sunteti de o conduita morala de care nu ne putem indoi, dar cei doi inspectori sunt ca sacalii, odata ce au apucat un capat nu ne mai dau drumul.

    Cum intra pe usa ne ameninta cu amenzi de zeci de milioane, pana cand intrebam daca nu se poate altfel, apoi ne spun ce greu le este , ca au salariile mici, ca au copii mici in cazul lui Totos sau copii la Cluj dupa cum se plange Fekete, si ca le trebuie haine, alimente, electrocasnice mici, si multe altele fiindca ei nu le pot cumpara din salarul de bugetari, Fekete cerand la mai multi patroni cu care am stat de vorba inclusiv materiale de constructii, dale , ciment, si multe altele.

    In cazul in care nu ve-ti da curs solicitarii nostre de a trimite alti inspectori in controale, care au tinuta morala, vom face plangere la DNA, DIICOT, PARCHET, totodata considerand in acest caz ca dvs. cunoasteti practicile celor doi inspectori si ca luati cota parte din „prada”!

    Va multumim!

Leave a Comment